Europese verzekering voor de auto

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Darudevampire
Auto: 325ciAM

Europese verzekering voor de auto

Bericht door Darudevampire » 01 mei 2025, 17:05

Sinds een klein jaartje zijn wij met het gezin geëmigreerd naar Scandinavië en hebben nog wat zaken in Nederland aangehouden, waaronder de E46 Cabrio. Wij zijn ook uitgeschreven in NL en is de auto geschorst, niet meer verzekerd en staat lekker veilig droog in een stalling. Het idee een jaar geleden was om de auto te verkopen of te importeren en is de keuze inmiddels gemaakt om de auto hier op kenteken te zetten.

Omdat we niet meer in NL ingeschreven staan kan ik de auto niet meer verzekeren bij een van de standaard maatschappijen om de auto deze kant op te rijden. In principe wil ik de auto voor een, maximaal twee weken verzekeren om vervolgens het importtraject hier te doorlopen.

Concrete vraag; zijn er mensen die ervaring hebben met, of eventueel werken voor, een verzekeringsmaatschappij waarbij een niet NL inwonende een NL auto kan verzekeren? Ik ben in de tussentijd ook andere opties aan het bekijken om de auto vanuit hier te verzekeren.

Martijn_bmw

Re: Europese verzekering voor de auto

Bericht door Martijn_bmw » 01 mei 2025, 19:51

Kan je niet een familielid in Nederland de auto even op naam laten zetten en verzekeren op zijn/haar naam.

Daarmee kan je dan gewoon rijden naar Scandinavië en invoer regelen aldaar

De fiscalist
Auto: Polestar 2, Ex Alpina B5, B3

Bericht door De fiscalist » 01 mei 2025, 21:45

Kijk eens naar een export verzekering. Je hebt nog een kenteken, bij export lever je die in en plaats je witte platen met hetzelfde kenteken. Daarmee mag je nog 2 weken rijden.

Google op export verzekering auto en je hebt voldoende resultaten. Dit lijkt mij typisch iets wat op naam van een niet ingezetene zou moeten kunnen.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 02 mei 2025, 09:21

Of je verzekeraar daar vragen of je alvast op chassisnummer kunt verzekeren en hem die kant op rijden.

Darudevampire
Auto: 325ciAM

Bericht door Darudevampire » 02 mei 2025, 12:37

De fiscalist schreef: 01 mei 2025, 21:45Dit lijkt mij typisch iets wat op naam van een niet ingezetene zou moeten kunnen.
Blijkt inderdaad zo te zijn, ga hier mee verder :forum:. Thanks

De fiscalist
Auto: Polestar 2, Ex Alpina B5, B3

Bericht door De fiscalist » 02 mei 2025, 22:19

Mooi! Succes er mee.

Plaats reactie