Ik had eigenlijk al heel lang een zwak voor mini's maar het duurde toch nog vrij lang voordat ik er 1 gekocht had. Nu heb ik het verleden diverse new mini's gereden, maar eigenlijk pas sinds de f56 vind ik het een auto waar je fatsoenlijk km's mee kunt maken.
Na mijn BMWf11 vond ik het wel weer eens leuk om wat kleiners/aparts te rijden. Dat werd toen een i3, waar ik echt heel veel plezierige km's in gemaakt heb. Echter het beperkte bereik begon mij tegen te staan, maar een kleinere auto sprak mij wel aan. Daarom als opvolger een MINI F56 Cooper gekocht, wel met JCW pakket, maar een 3-cylinder. Dit beviel boven verwachting goed, helemaal als je weet dat ik 2.00 meter ben... Ook de 3-cylinder viel 100% mee. Toch kriebelde het om iets sneller te rijden. Na zoektocht een JCW bekeken bij BMW dealer Broekhuis in Enschede.... Dit is hem meteen geworden, zeker door de kleur! Was een ex-demo van ze.
Het is een MINI F56 JCW uit 2020:
Mini John Cooper Works | Harman Kardon | Apple Carplay | Panoramadak |Sport Automaat
Kleur: Solaris Orange (oranje metallic)
De standaard velgen vond ik wat saai, dus dit zijn mooie BBS-en geworden, met een spacer (5mm). En daarna ook nog met H&R veren iets lager gezet.

Ben wel blij met het resultaat!
De belangrijkste opties, kortom een lekkere volle mini:
2-zone aut.airconditioning (0534)
ABS
Alarmsysteem klasse 3 (VbV/SCM) (0302)
Apple CarPlay voorbereiding (06CP)
Chili (07Y2)
Climate control
Colour Line Carbon Black (04C1)
Comfort Access (0322)
Connected Navigation Plus (07GK)
Dak en spiegelkappen in zwart (0383)
Dakspoiler (0325)
Harman-Kardon sound system (0674)
Hemelbekleding Anthrazit (04AA)
Interieurpanelen Piano Black (04BD)
John Cooper Works Sport stoel (04FN)
LED koplampen
LED-koplampen (05A2)
Lederen stuurwiel
Lichtpakket (0563)
MINI Connected (06NM)
MINI Connected XL (06NT)
MINI Excitement Pakket (04V9)
Middenarmsteun voor (0473)
Park Distance Control voor/achter (PDC) (0508)
Piano Black Exterior pack (03L2)
Radio
Radio MINI Visual Boost (06FP)
Real Time Traffic Information (06AM)
Regen- en lichtsensor (0521)
Sportonderstel (0226)
Sportstoelen
Sportstuur
Visibility package (0359)
Witte knipperlichten (0785)
Zithoogteverstelling passagierzetel (0450)