En? Durven we het weer aan? (2025)
- HJ2
En? Durven we het weer aan? (2025)
De temperaturen schieten weer omhoog… er is aardig wat regen gevallen en nu is het weer droog…
Wat denken jullie: is het al weer tijd voor de zomersloffen en kunnen de speeltjes uit de garage?
Of toch nog te veel zout en kans op noodzaak wintersloffen?
Wat denken jullie: is het al weer tijd voor de zomersloffen en kunnen de speeltjes uit de garage?
Of toch nog te veel zout en kans op noodzaak wintersloffen?
-
- Auto: Dikke Bmw
Re: En? Durven we het weer aan? (2025)
Eigen afgelopen week pas winterwielen gemonteerd…
- JP
Het is nog lang geen koude Sophie !
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik heb ze nu 2 maanden eronder. Wil ze toch 2e week maart weer omwisselen. 'Geen' profijt van gehad, want hier lag eigenlijk geen sneeuw....
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ik zou het wel weer aandurven. Heb de winterbanden eronder omdat de zomerbanden, achter, bijna op zijn. Ik laat ze er nog ff onder, mss nog een paar dagen wintersporten. Dan maar eens nieuwe banden bestellen.
Meteen ff een vraag. Is het raadzaam voor een BMW xDrive om 4 dezelfde banden te monteren? Dus dan bedoel ik niet qua mm profiel, maar qua merk/model band.
Meteen ff een vraag. Is het raadzaam voor een BMW xDrive om 4 dezelfde banden te monteren? Dus dan bedoel ik niet qua mm profiel, maar qua merk/model band.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Hele winter op PS4S gereden, nog nooit zo'n goede winterband gehad
Winterband voegt imho hier heel weinig toe, als er al een keer sneeuw ligt is die meestal snel weg, alleen op verse sneeuw aanrader.

Winterband voegt imho hier heel weinig toe, als er al een keer sneeuw ligt is die meestal snel weg, alleen op verse sneeuw aanrader.
- MartijnGizmo
-
- Luco
Zeker en dan ook nog speciaal gemerkte banden met een ster, anders kan er toch nog behoorlijk verschil in omtrek in zitten en dat is funest voor de tussenbak.Arthur schreef: ↑21 feb 2025, 11:00 Ik zou het wel weer aandurven. Heb de winterbanden eronder omdat de zomerbanden, achter, bijna op zijn. Ik laat ze er nog ff onder, mss nog een paar dagen wintersporten. Dan maar eens nieuwe banden bestellen.
Wat betekent het stersymbool op de band van mijn BMW?
De banden hebben een zeer sterke invloed op het rijgedrag en de veiligheid van uw BMW. Het stersymbool kenmerkt BMW Original banden. BMW Original banden zijn geoptimaliseerd voor veiligheid, sportiviteit, comfort, slijtage en EfficientDynamics. Om de ster te verkrijgen doorlopen de banden een uitgebreid testprogramma. Daarbij worden veel meer kwaliteitskenmerken gecontroleerd dan wettelijk vereist is. BMW Original banden worden in nauwe samenwerking met toonaangevende bandenfabrikanten ontwikkeld en zijn specifiek voor het model op het voertuigonderstel afgestemd.
- HJ2
Black, round Pirelli heb ik ook onder de Evora 
Straks de wintersloffen van de GS maar weer omwisselen voor zomer, ‘k ga het gewoon doen, ik ben niet bang!
De winterbanden zijn zo oud en hard dat ik de hele tijd heb geschaatst. De Kumho’s is dan weer een verbetering.
Of de Evora al naar buiten gaat… hangt af van het zout. Hopelijk vannacht veel regen en dan morgen eens zien.
Waar letten jullie op qua zout? Kun je het eigenlijk wel goed zien? Of blijft het toch een soort van educated guess…

Straks de wintersloffen van de GS maar weer omwisselen voor zomer, ‘k ga het gewoon doen, ik ben niet bang!
De winterbanden zijn zo oud en hard dat ik de hele tijd heb geschaatst. De Kumho’s is dan weer een verbetering.
Of de Evora al naar buiten gaat… hangt af van het zout. Hopelijk vannacht veel regen en dan morgen eens zien.
Waar letten jullie op qua zout? Kun je het eigenlijk wel goed zien? Of blijft het toch een soort van educated guess…
- Luco
Ik moet nog een weekje wachten, 1 maart mag de Alpine weer naar buiten, 16 maart zowiezo eerste ritje, misschien MDV met de Alpine en ik met de vijf.
- HJ2
Zondag even wat voor de andere hobby ophalen in Essen.
Dan is het ‘Die qual der Wahl’ …geven we de Evora de sporen of uiterst relaxed weer met de Lexus op zomerrubber… ik denk dat ik ‘t maar van het moment laat afhangen.
Dan is het ‘Die qual der Wahl’ …geven we de Evora de sporen of uiterst relaxed weer met de Lexus op zomerrubber… ik denk dat ik ‘t maar van het moment laat afhangen.
- Alexsti
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Met een paar flinke buien moet die zoutmeuk toch wel weggespoeld zijn........heb het ook liever niet op de Elise, dus die mag nog even in de garage staan.HJ2 schreef: ↑21 feb 2025, 12:59 Black, round Pirelli heb ik ook onder de Evora
- Eeuwe
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Er ligt nog zout op de weg, de speeltjes blijven binnen..
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Denk dat ik de M3 ergens eind maart, begin april uit z'n winterslaap haal. Temperatuur met dubbele cijfers vind ik altijd een goede graadmeter 

-
OnlineMartijn_bmw
Dat was gister

Maar idd ligt nu nog wel veel restzout op de weg voor echte hobby voertuigen zou ik mooi nog even wachten tot alles is weg geregend. En met een beetje pech wordt er ook nog wel bij gestrooid geloof dat ze vanaf 2gr (boven nul) al beginnen te rijden
-
Maar gaat 't nu om wél of géén winterbanden?
- HJ2
Nee, of het speelgoed weer naar buiten kan ivm zout op de weg…
- Arthur
- Auto: Nr.51
Oh? Je praat over zomersloffen en wintersloffen én speetjes. Dus dan is het en/en 

- JP
Het lijkt erop dat de winter in veel delen van Nederland langzaam aan het aflopen is, vooral met de milde temperaturen die we de komende tijd gaan krijgen. Er wordt geen streng winterweer meer verwacht, en de temperaturen schommelen over het algemeen boven de 7°C. Dit betekent dat de kans op sneeuw of ijzel klein is, dus je kunt verwachten dat de winter inderdaad voorbij is voor de meeste regio’s.
-
Mwoah rond 't vriespunt +1-2 ('s nachts-'s ochtends )kan 't ook over een week hier nog zijn (begin maart) zie ik in de voorspellingen, maar verder is 't nu wel klaar inderdaad. Het motregent hier. Zout is dan gauw weg en kan de 250 GTO weer naar buiten:-)
-
Piet Paulusma @ pc JPJP schreef: ↑22 feb 2025, 12:03 Het lijkt erop dat de winter in veel delen van Nederland langzaam aan het aflopen is, vooral met de milde temperaturen die we de komende tijd gaan krijgen. Er wordt geen streng winterweer meer verwacht, en de temperaturen schommelen over het algemeen boven de 7°C. Dit betekent dat de kans op sneeuw of ijzel klein is, dus je kunt verwachten dat de winter inderdaad voorbij is voor de meeste regio’s.

- HJ2
Om Arthur en Robin te plezieren:
Ik heb gisteren de zomerwielen op de GS gezet. Heerlijk comfortabel genieten weer.
De Lotus houd ik nog even binnnen.
Ik heb gisteren de zomerwielen op de GS gezet. Heerlijk comfortabel genieten weer.
De Lotus houd ik nog even binnnen.
-
- HJ2
In de juiste kleur ook!
De echte schock: mijn eerste auto was een Visa Leader.
De absolute drempel-keizer op school (wie kan / durft het hardst over de drempel voor de ingang van school te rijden
Dat lukte nog met 80
De echte schock: mijn eerste auto was een Visa Leader.
De absolute drempel-keizer op school (wie kan / durft het hardst over de drempel voor de ingang van school te rijden
Dat lukte nog met 80