Ons wagenparkje
-
OnlineLuco
Ons wagenparkje
Nu de Alpine en de Racevijf klaar zijn maar een algemeen topic van alle voertuigen, al die aparte topics is nu wat overdreven.
De auto van de baas, de X5, voor dagelijks gebruik en de vakanties/weekendjes met de honden, lekker ruim, kan je alles makkelijk meenemen en een heerlijke auto voor de lange afstanden. De Mustang Mach E, ja vloeken in de kerk, maar dit is de zakelijke auto van de slaaf, rijden, laden en zo min mogelijk aan doen. De mini, voornamelijk als auto voor de baas erbij en als mooiweer auto met de kap open. Nu net de kap helemaal schoongemaakt en behandeld en dit weekend de stoelen doen met colorlock en weer beschermen, dan staat die er prima bij voor een auto uit 2007. De Alpine, gaat voornamelijk gebruikt worden voor speciale ritjes en eventueel evenementen. De racevijf, eigenlijk hetzelfde als de Alpine en eventueel een trackday of in de verre toekomst een race bij de youngtimers. De Kawasaki met zijspan en vouwwagen, ja die gebruiken we eigenlijk veel te weinig, maar verkopen krijg ik nog niet over mijn hart.
Nu net het kapje van het zijspan helemaal hersteld en weer zwart gemaakt met schoenpoets, kijken hoelang dat netjes blijft.
De auto van de baas, de X5, voor dagelijks gebruik en de vakanties/weekendjes met de honden, lekker ruim, kan je alles makkelijk meenemen en een heerlijke auto voor de lange afstanden. De Mustang Mach E, ja vloeken in de kerk, maar dit is de zakelijke auto van de slaaf, rijden, laden en zo min mogelijk aan doen. De mini, voornamelijk als auto voor de baas erbij en als mooiweer auto met de kap open. Nu net de kap helemaal schoongemaakt en behandeld en dit weekend de stoelen doen met colorlock en weer beschermen, dan staat die er prima bij voor een auto uit 2007. De Alpine, gaat voornamelijk gebruikt worden voor speciale ritjes en eventueel evenementen. De racevijf, eigenlijk hetzelfde als de Alpine en eventueel een trackday of in de verre toekomst een race bij de youngtimers. De Kawasaki met zijspan en vouwwagen, ja die gebruiken we eigenlijk veel te weinig, maar verkopen krijg ik nog niet over mijn hart.
Nu net het kapje van het zijspan helemaal hersteld en weer zwart gemaakt met schoenpoets, kijken hoelang dat netjes blijft.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Ons wagenparkje
Mooie mix Luco. 

- Martijn_bmw
Echt een gaaf compleet wagenpark zo! mooi gevarieerd van oldtimers tot EV 

- frankie
Leuk wagenpark zo hoor!
Hoe heb je de kap van de Mini schoongemaakt? Die van mij heeft ook wel wat groene vlekken. Staat in weer en wind buiten op de oprit, veelal in de schaduw van het huis. Dat wil wel met de aanslag.
Hoe heb je de kap van de Mini schoongemaakt? Die van mij heeft ook wel wat groene vlekken. Staat in weer en wind buiten op de oprit, veelal in de schaduw van het huis. Dat wil wel met de aanslag.
-
OnlineLuco
Ik heb zon set gekocht met speciale reiniger en beschermer van raggtop, nou was die niet echt vervuild, maar de bescherming is denk ik wel lekker.frankie schreef: 20 feb 2025, 14:36 Leuk wagenpark zo hoor!
https://www.carclean.com/nl/raggtopp-fa ... prpw&gQT=1
je kan ze ook los kopen.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ziet er prima uit zo!
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Mooi setje Luco
, zo'n X5 wordt ook wel mooi oud vind ik.

-
OnlineLuco
Ja, inmiddels ook alweer 8 jaar in bezit, de X5, wel eens gekeken naar wat anders, maar waarom eigenlijk, voldoet nog steeds prima en heb het idee dat bijna alles voor ons een achteruitgang is en een benzine v8 is denk ik niet veel sneller 

- HJ2
Tof wagenparkje zo! Jammer dat we geen plek hebben, anders stond er ook wat meer van zulk soort spul hier (voor mdv he? Niet voor mij!)
Verder: rijkdom!
Verder: rijkdom!
- JP
Mooi gemêleerd gezelschap
Maar je was dus eerst met 2 projecten tegelijk bezig, val je nu niet in een zwart gat, of jeukt het niet om weer iets aan te pakken ?

Maar je was dus eerst met 2 projecten tegelijk bezig, val je nu niet in een zwart gat, of jeukt het niet om weer iets aan te pakken ?
- Paskal
- Auto: meerdere
Fraai wagenpark en ook mooi dat de E70 na al die jaren nog steeds zo goed bevalt 

-
OnlineLuco
Alpine heb ik zelf weinig aan gedaan, dat was voor 99% Erwin.JP schreef: 21 feb 2025, 10:21 Mooi gemêleerd gezelschap![]()
Er ligt nog werk zat, onderhoud, keertje alles poetsen, maar daar heb ik zon hekel aan

Nu met de mini bezig, cabriodak, helemaal schoon, ga hem niet polijsten, maar wel in de wax zetten, is nu net helemaal goed schoongemaakt, dus zometeen met de wax beginnen. Gisteren de stoelen schoongemaakt, bijgewerkt met colorlock en vanochtend in de bescherming gezet.
Verder ook nog wel werk aan het huis en tuin.
- frankie
Kortom, Luco hoeft zich lang niet te vervelen! 
Bedankt voor de tip over de Ragtop cleaner. Zal ik eens opzoeken.

Bedankt voor de tip over de Ragtop cleaner. Zal ik eens opzoeken.
-
OnlineLuco
Nou, mini was al schoon, nog even gereinigd met een soort degreaser en met de hand in de wax gezet, wat een k%%$$#$%$^&*werk, niet mijn hobby.
Zal ook vast netter kunnen, maar voor ons goed genoeg. je ziet nu wel dat de mini op behoorlijk wat plekken is bijgestipt, dat zou een keer wat netter kunnen en dan gelijk laten polijsten. Morgen aan de binnenkant beginnen.
Zal ook vast netter kunnen, maar voor ons goed genoeg. je ziet nu wel dat de mini op behoorlijk wat plekken is bijgestipt, dat zou een keer wat netter kunnen en dan gelijk laten polijsten. Morgen aan de binnenkant beginnen.
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Waarvoor de extra lamp voorop? Werkt dat beter dan met groot licht seinen als ze niet naar rechts gaan 

-
OnlineLuco
Die H7 lampjes zijn net kaarsjes, had ze al vervangen voor LED van Ali express, maar dan is het lichtbeeld afkeur, dan dit maar als groot licht, zie je tenminste iets 

- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Philips of Osram maakt tegenwoordig led verlichting die wel door de keuring komt en als ombouw goed wordt gekeurd.
Die ledbar geeft net wat meer licht dan die losse verstralers die veel Mini's hebben
Die ledbar geeft net wat meer licht dan die losse verstralers die veel Mini's hebben

-
OnlineLuco
Weet je precies welke led lampen van Philips of Osram?Ferdi schreef: 21 feb 2025, 17:13 Philips of Osram maakt tegenwoordig led verlichting die wel door de keuring komt en als ombouw goed wordt gekeurd.
Die ledbar geeft net wat meer licht dan die losse verstralers die veel Mini's hebben![]()
Heb al eens gekeken naar complete units, maar dat is ook allemaal Ali spul.
-
Leuk en heel gevarieerd wagenpark. 

- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Osram Nightbreaker Led. Volgens mij staat er op de Osram pagina een lijst met auto's waar de lampen voor zijn goedgekeurd.Luco schreef: 21 feb 2025, 17:18Weet je precies welke led lampen van Philips of Osram?Ferdi schreef: 21 feb 2025, 17:13 Philips of Osram maakt tegenwoordig led verlichting die wel door de keuring komt en als ombouw goed wordt gekeurd.
Die ledbar geeft net wat meer licht dan die losse verstralers die veel Mini's hebben![]()
Ik heb er ook naar gekeken want de lichtopbrengst van de C-Max van mijn vriendin is ook armzalig.
-
OnlineLuco
Net al gekeken inderdaad, mini staat erbij, maar niet welke, Alpine staat er niet bijEvdP schreef: 21 feb 2025, 21:10Osram Nightbreaker Led. Volgens mij staat er op de Osram pagina een lijst met auto's waar de lampen voor zijn goedgekeurd.Luco schreef: 21 feb 2025, 17:18Weet je precies welke led lampen van Philips of Osram?Ferdi schreef: 21 feb 2025, 17:13 Philips of Osram maakt tegenwoordig led verlichting die wel door de keuring komt en als ombouw goed wordt gekeurd.
Ik heb er ook naar gekeken want de lichtopbrengst van de C-Max van mijn vriendin is ook armzalig.

-
OnlineLuco
Nog even twee druppelaars opgehangen op de vaste plekken, Alpine en Motor, in de kleine schuur ook nog een doen en in de werkruimte met de brug. Op alle voertuigen nu een vaste aansluiting, lekker makkelijk.
En de kap van het zijspan de voorkant voor de tweede keer in de schoenpoets, wordt steeds zwarter.
En de kap van het zijspan de voorkant voor de tweede keer in de schoenpoets, wordt steeds zwarter.
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Late reactie maar dat zijn ze inderdaad.EvdP schreef: 21 feb 2025, 21:10Osram Nightbreaker Led. Volgens mij staat er op de Osram pagina een lijst met auto's waar de lampen voor zijn goedgekeurd.Luco schreef: 21 feb 2025, 17:18Weet je precies welke led lampen van Philips of Osram?Ferdi schreef: 21 feb 2025, 17:13 Philips of Osram maakt tegenwoordig led verlichting die wel door de keuring komt en als ombouw goed wordt gekeurd.
Voor zover ik weet wordt het lijstje met auto's wel steeds langer.
-
OnlineLuco
Vandaag de X5 maar weer eens gewassen.
- JP