Motorstorings lampje mx5 nd
-
- Auto: Mazda MX5 ND 2023
Motorstorings lampje mx5 nd
Hallo allemaal,
Klein probleem na het installeren van het bbr gti super 220 pakket door mijn garage, gaat het motorstoring lampje steeds aan, de garage dacht het probleem te hebben opgelost met het vervangen van een lampda sonde, maar het probleem blijft. Heeft iemand ervaring met dit probleem?
Klein probleem na het installeren van het bbr gti super 220 pakket door mijn garage, gaat het motorstoring lampje steeds aan, de garage dacht het probleem te hebben opgelost met het vervangen van een lampda sonde, maar het probleem blijft. Heeft iemand ervaring met dit probleem?
- Sabberjoch
- Auto: 981C S
Re: Motorstorings lampje mx5 nd
Welkom,
lijkt mij het probleem voor de garage. Als je er zelf mee bezig gaat vervalt wellicht je garantie.
lijkt mij het probleem voor de garage. Als je er zelf mee bezig gaat vervalt wellicht je garantie.
-
Die zal door deze installatie sowieso wel vervallen zijn.Sabberjoch schreef: ↑17 feb 2025, 15:57 Welkom,
-
Even bij BBR GTi informeren. Die zullen het vast vaker zien en wellicht met een tune op kunnen lossen?
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Wat Slowco zegt.
bbrgti heeft flinke ervaring met die kit, en zou moeten weten of het een eml kan triggeren.
Als je garage in de categorie "bedankt voor de munten, zoek het uit" is, zou je zelf bbi eens kunnen contacteren (als eindklant)
Het helpt wel als je garage je verteld wat de getriggerde eml code is.
En dat je voor jezelf een simpele obd reader aanschaft om codes uit te lezen, en te kunnen resetten.
Welke onderdelen uit de kit en evt extra's heb je exact?
https://bbrgti.com/products/bbr-mx-5-nd ... -on-184-ps
bbrgti heeft flinke ervaring met die kit, en zou moeten weten of het een eml kan triggeren.
Als je garage in de categorie "bedankt voor de munten, zoek het uit" is, zou je zelf bbi eens kunnen contacteren (als eindklant)
Het helpt wel als je garage je verteld wat de getriggerde eml code is.
En dat je voor jezelf een simpele obd reader aanschaft om codes uit te lezen, en te kunnen resetten.
Welke onderdelen uit de kit en evt extra's heb je exact?
https://bbrgti.com/products/bbr-mx-5-nd ... -on-184-ps
-
Bedankt allemaal voor de nuttige reacties,
Ik heb de complete kit , dus de air intake, de rvs headers compleet met nokkenassen en nokkenas veren, de de software.
De garage doet het niet voor het eerst, dus ze zouden er uit moeten komen
Ik zal die obd reader aanschaffen.
Top!
Ik heb de complete kit , dus de air intake, de rvs headers compleet met nokkenassen en nokkenas veren, de de software.
De garage doet het niet voor het eerst, dus ze zouden er uit moeten komen
Ik zal die obd reader aanschaffen.
Top!
-
Ja de garantie zal wel vervallen zijn, maar daar had ik ook niet op gerekend.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Garantie door de “inbouwer’ is er toch wel? Zij verkopen en verbouwen de handel, dan is de storing ook hun probleem.
Laantje weten hoe het afloopt?

Laantje weten hoe het afloopt?

-
Beste mensen,
Het is inderdaad een zaak die de installateur moet oplossen.
Ik laat nog weten hoe het afloopt!
Het is inderdaad een zaak die de installateur moet oplossen.
Ik laat nog weten hoe het afloopt!
-
We zijn benieuwd naar de auto als hij klaar is. Mag je een mooi draadje voor maken als je wil.
-
Ok , ik ben ook heel benieuwd!
Wij, de garage en ik, denken dat de foutmeldingen, te arm mengsel, te maken heeft met wellicht een lek in het uitlaatspruitstuk.
Ee wordt aan gewerkt.
Houd je opde hoogte.
Wij, de garage en ik, denken dat de foutmeldingen, te arm mengsel, te maken heeft met wellicht een lek in het uitlaatspruitstuk.
Ee wordt aan gewerkt.
Houd je opde hoogte.
- Philipoo
BBR uitlaten staan niet bekend om hun kwaliteit. Heb je de pakkingen ook mee vervangen?
Te arm mengsel lijkt me eerder een fout aan de inlaatkant. Ik zou na gaan of je nergens valse lucht aanzuigt.
Oh ja, welkom. Stel je even voor in het juiste onderdeel en laat ook je auto even zien
Te arm mengsel lijkt me eerder een fout aan de inlaatkant. Ik zou na gaan of je nergens valse lucht aanzuigt.
Oh ja, welkom. Stel je even voor in het juiste onderdeel en laat ook je auto even zien

-
Mijn naam is Willem, mijn auto is een mx5 nd uit 2023 met maar 20k op de teller.
Het probleem is valse lucht, te arm mengsel, in die richting wordt gezocht, maar het duurt lang.
Ondanks intensief contact met bbr.
Als het een en ander is opgelost plaats ik een foto!
Bedankt voor je reactie.
Het probleem is valse lucht, te arm mengsel, in die richting wordt gezocht, maar het duurt lang.
Ondanks intensief contact met bbr.
Als het een en ander is opgelost plaats ik een foto!
Bedankt voor je reactie.
- smiley
Welkom willem.
Ik hoop dat het je 2e speelgoedauto voor erbij is (want gok dat ze delen moeten gaan demonteren ter controle)
Ik hoop dat het je 2e speelgoedauto voor erbij is (want gok dat ze delen moeten gaan demonteren ter controle)
-
Welkom Willem.
Volgens mij een heel leuk wagentje zodra deze upgrade eenmaal perfect werkt. Veel
ermee!
Volgens mij een heel leuk wagentje zodra deze upgrade eenmaal perfect werkt. Veel

-
Het is een heel leuk autotje, maar niet te onderschatten.
Als lotus een dergelijk autotje al zouden kunnen maken, dan zou het twee keer zoveel kosten
Ik heb een elise 220 een paar jaar gereden, je moet wel een enorme fan van het merk zijn om alle gebreken voor lief te nemen. Mijn mx5 is nu net zo snel, en ik heb een werkende airco, navigatie, geen lekkend dak, zelf standaard zonne kleppen
Als lotus een dergelijk autotje al zouden kunnen maken, dan zou het twee keer zoveel kosten
Ik heb een elise 220 een paar jaar gereden, je moet wel een enorme fan van het merk zijn om alle gebreken voor lief te nemen. Mijn mx5 is nu net zo snel, en ik heb een werkende airco, navigatie, geen lekkend dak, zelf standaard zonne kleppen
- Arthur
- Auto: Nr.51
Alleen hij loopt niet zo lekker 

-
Morgen lossen we het op
- smiley
Hoe vind je het rijgedrag van de mx5 versus de lotus?
-
Wanneer je nooit op het circuit komt, en daar rijd ik nooit, heb je meer plezier in een mx5.
- Philipoo
Ik heb een Elise en een ND gehad. Met een goed onderstel is de ND een leuker allround auto dan de elise, praktischer, speelser en beter bruikbaar. Voor all out stuurgevoel is de lotus natuurlijk veel beter. Elektrische stuurbekrachtiging is nooit fantastisch.
Met andere stabi's en coilovers wordt een ND echt een fantastisch sturende auto! Voorspelbaar, plezierig, licht. Niet voor niets dat ik er weer een heb (en geen exige heb gekocht..)
- JP
-
Ik zit af toe ook aan een BBR kuurtje te denken, maar hoor toch veel van dit soort problemen.
Ook benieuwd of het opgelost wordt. Volgens mij is De Cabriohoeve de enige erkende BBR leverancier. Of heb je de spullen los direct bij BBR besteld en ergens anders laten inbouwen?
Ook benieuwd of het opgelost wordt. Volgens mij is De Cabriohoeve de enige erkende BBR leverancier. Of heb je de spullen los direct bij BBR besteld en ergens anders laten inbouwen?
- MartijnGizmo
Ik weet dat de Belgische fotograaf Dennis Noten bijna maandelijks iets aan z'n BBR-uitlaat moet laten lassen... 

-
Goed nieuws!
De problemen zijn opgelost, het stekkertje van de motor verbonden met de lambda sonde was gecorrodeerd!
Misschien heeft het nooit goed afgesloten, want na schoonmaken klikte het met moeite weer dicht, maar het motorstoringslampje heeft niet meer gebrand!
De waarden gemeten aan de uitlaat waren verder prima.
En de resultaten van de upgrade, van standaard 181 pk naar 220 met de bbr gti super 220?
Het voelt net wat sterker allemaal zeker als je wat verder doortrekt, en de ATH 14378 geeft ook een mooie sound.
Goed pakket, ik ben er blij mee.
De problemen zijn opgelost, het stekkertje van de motor verbonden met de lambda sonde was gecorrodeerd!
Misschien heeft het nooit goed afgesloten, want na schoonmaken klikte het met moeite weer dicht, maar het motorstoringslampje heeft niet meer gebrand!
De waarden gemeten aan de uitlaat waren verder prima.
En de resultaten van de upgrade, van standaard 181 pk naar 220 met de bbr gti super 220?
Het voelt net wat sterker allemaal zeker als je wat verder doortrekt, en de ATH 14378 geeft ook een mooie sound.
Goed pakket, ik ben er blij mee.