[18-07-2025] DF @ Nürburgring Nordschleife deel XXXVIII

Hier worden de verschillende circuitdagen van http://www.driving-fun.com aangekondigd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8382
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

[18-07-2025] DF @ Nürburgring Nordschleife deel XXXVIII

Bericht door Peter Tunissen » 17 jan 2025, 10:39

Afbeelding

Op vrijdag 18 juli organiseert Driving-Fun.com voor de 38e keer, samen met onze Belgische vrienden van Skylimit Events, een circuitdag op de Nürburgring Nordschleife.
Circuitdagen zijn bij uitstek de manier om op een veilige en vooral hele leuke manier je eigen grenzen en de grenzen van je auto beter te leren kennen.

Programma
Het programma van deze dag ziet er als volgt uit:
07:00 - 08:00 | Inschrijven
08:00 - 16:30 | Open pitlane rijden

Prijs
Deelname aan de hele dag kost €890 per auto voor leden en €925 voor niet-leden.
Een auto delen met meerdere rijders is mogelijk; tweede rijders betalen €20 extra.
Passagiers betalen eveneens €20 per persoon.

Inschrijven
Inschrijven kan door op onderstaande button te klikken en je gegevens in te vullen.
Je ontvangt dan automatisch via de mail een bevestiging.
Let op: je deelname is pas definitief na ontvangst van je betaling.

Afbeelding

Eisen
*) Let op: U bent alleen van een plek verzekerd als deze minstens 7 dagen van tevoren is betaald!
*) Auto's dienen vrij te zijn van vloeistoflekkages en te beschikken over deugdelijk werkende remmen en gordels. Een rolkooi of meerpuntsgordels zijn niet verplicht. Een sleepoog dient wel aanwezig (en liefst vooraf gemonteerd) te zijn.
*) Een helm is verplicht, zowel voor rijders als bijrijders.
*) Iedere rijder die de beschikking heeft over een DFTrackdays lidmaatschapskaart betaalt de ledenprijs (deze kost eenmalig €80, is geldig tot het einde van het kalenderjaar en kan uitsluitend op de dag zelf gekocht worden).
*) Er mag op deze dag op de Nordschleife maximaal 132dB geproduceerd worden; hier kan op gecontroleerd worden.
*) Kinderen onder de 16 jaar mogen niet meerijden op de Nordschleife, tenzij ze over een racelicentie beschikken.

DF circuitdagen
Driving Fun circuitdagen kenmerken zich door een strakke organisatie, maar een gemoedelijke sfeer in de pitstraat en op de baan. Het zijn nadrukkelijk geen racedagen en zaken als elkaar op het scherp van de snede uitremmen en deurklink aan deurklinkt door bochten gaan zijn verboden.
Het is de bedoeling dat iedereen zich thuis voelt op onze dagen, van snelle, ervaren racer tot absolute beginner in zijn straatauto en dat kan alleen maar als iedereen rekening houdt met elkaar. De snellere rijder dient rekening te houden met de langzamere rijders en van de langzamere rijders wordt verwacht dat ze zich bewust zijn van mogelijke snelheidsverschillen en hun spiegels goed in de gaten houden.

Circuit
De Nordschleife werd tussen 1925 en 1927 gebouwd en was tot en met 1976 het decor van vele spectaculaire Formule 1 races. Het circuit dankt zijn bijnaam 'de groene hel' aan Jackie Stewart, een verwijzing naar de schitterende bosrijke omgeving.
Het circuit is 20,832km lang en het ronderecord staat op naam van Stefan Bellof die in 1983 in zijn Porsche 956 een briljante rondetijd van 6.11.13 neer zette.

Rondje Nordschleife
Voor een bocht tot bocht verslag van de Nordschleife zijn er verschillende documenten op internet te vinden, onder andere een zeer goed PDF bestand met een beschrijving van de ideale lijn en belangrijke punten van BMW Motorsport.
Wij verwijzen hier naar een filmpje van Driving Fun huiscoureur Andre de Vries die ons een rondje meeneemt in zijn BMW 1M en live zijn lijnen becommentarieerd.



Belangrijk op de Nordschleife
* De Nordschleife heeft zijn bijnaam 'Grüne Hölle' niet zomaar cadeau gekregen. Het circuit wordt gekenmerkt door blinde bochten, extreme hoogteverschillen en moeilijke verkantingen.
Bouw je tempo dus rustig op en laat je niet verleiden om snellere rijders te volgen als hun tempo eigenlijk nog te hoog voor je ligt. De Ring is waarschijnlijk het moeilijkste circuit ter wereld om te leren en de vangrail staat nooit ver weg, dus hou overal voldoende marge. Ervaring om echt hard te gaan komt hier pas na honderden rondes ervaring en niet eerder.

* De ideale lijn leren is één ding, de Ring in de regen rijden is iets heel anders. Door alle verschillende soorten asfalt en verkantingen zijn regenlijnen soms heel anders dan je zou verwachten. Het circuit kan dan op sommige punten spekglad zijn, dus hou overal nog meer marge dan normaal. In de regen over de Ring rijden is niet gevaarlijk, mits je de baan met respect benadert.

Deelnemers
1. Dirk Gerwig - BMW E46 M3
2. Peter Bosma - BMW M2
3. Patrick Ruygrok van der Werven - BMW E46 M3 - (ARR)
4. Leo Dhanpat - BMW M3 GTR
5. Robbert Haans - BMW M3
6. Herman van Aerts - Porsche 911 GT3 - (+2ui)
7. Arjen Klok - ?
8. Rogier van Epen - ?
9. Naud Hunink - ?
10. Niels van Duijn / Kurt - BMW M3 Touring
11. Pascal Mannot - BMW M240i
12. Knoet Tazelaar - BMW 130i Cup
13. Aron Prijs - BMW E36 325i
14. Maikel van der Sande - Golf 1
15.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten