Hallo, even voorstellen!

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Fear_Or_Freedom
Auto: BMW E46 330D Touring

Hallo, even voorstellen!

Bericht door Fear_Or_Freedom » 19 dec 2024, 23:49

Hallo allemaal,

Mijn naam is Thijmen, 29, woonachtig in Doetinchem vlakbij de grens van Duitsland (godzijdank met de huidige benzineprijzen).

Altijd al gek geweest van auto's, maar gek genoeg nooit echt interesse gehad in de ring / autosport. Altijd gedacht dat daar net zo'n 'popie jopie-cultuur' zou heersen als bij de lokale mcdonalds automeeting.

Na een rondrit met de motor door de Eifel, en ook maar 'even langs de ring om eens te kijken' ben ik vrijwel meteen besmet met het ring-virus. Ik had vanwege mijn relatie met een duitse meid recent een audi a4 1.9TDI aangeschaft, om een beetje goedkoop op en neer te kunnen rijden. Het gezegde 'duitsers maken geen grappen' ging helaas bij deze meid niet op, en nadat ze mij belazerd had maar besloten om de audi klaar te gaan maken voor de ring, wetende dat deze 'overstuur-machine' natuurlijk niet de beste keus was.
Grotere turbo en verstuivers gemonteerd, schroefsetje van AP, en remmerij. 270PK 460NM schoon aan de haak. Niet slecht voor een 1.9TDI met 4 ton op de klok.

Uiteindelijk samen met m'n maat de eerste TF rondes gereden. Met trillende handjes en vol adrenaline kwamen we de Devil's Diner parkeerplaats weer op. Wat een ervaring!

Omdat we al snel merkte dat een a4 met voorwielaandrijving met motor in de lengte op zijn zachts gezegd niet ideaal is voor op het circuit, besloten deze weg te doen, en afgelopen maand een E46 330D aangeschaft. Deze ga ik klaarmaken voor het volgende seizoen op de ring. Aangezien ik totaal nieuw ben in deze wereld, hoop ik op dit forum van de ervaring van anderen te kunnen leren, en mijn ervaring te delen.

Martijn_bmw

Re: Hallo, even voorstellen!

Bericht door Martijn_bmw » 20 dec 2024, 06:03

Welkom! Leuke intro en ring ervaring/ trackday ervaring zit hier genoeg dus moet je vast kunnen vinden :df:

EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Bericht door EvdP » 20 dec 2024, 07:36

Welkom!

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 20 dec 2024, 09:37

Welkom! Lees ook eens de posts over verzekerd zijn tijdens de TF ;)

Fear_Or_Freedom
Auto: BMW E46 330D Touring

Bericht door Fear_Or_Freedom » 20 dec 2024, 12:02

Arthur schreef: 20 dec 2024, 09:37 Welkom! Lees ook eens de posts over verzekerd zijn tijdens de TF ;)
Bedankt voor de tip! Hier ben ik indd een aantal maanden mee bezig geweest alvorens ik mijn eerste rondes heb gemaakt. Helaas erg moeilijk tegenwoordig. Met veel geluk een maatschappij gevonden die niets in de voorwaarden hebben staan over circuit / nürburgring. Vrij kleine maatschappij, dus het kan zijn dat ze dit simpelweg vergeten zijn. Nu even afwachten of dit na 1 januari niet verandert met de nieuwe voorwaarden😬

Ik zal hier na 1 januari een post over maken, zodat meer mensen hier van kunnen profiteren. Wil voorlopig nog even geen slapende honden wakker maken🤡

In de loop van volgend jaar emigreer ik naar Duitsland, daar schijnt meer mogelijk te zijn qua WA verzekeringen tijdens TF.

Plaats reactie