L.S.,
Op de R26 ga ik de remmen van de Megan 3rs bouwen. Alles ligt klaar maar tijdens het proefpassen viel mij op dat de remschijf 1mm uit het lood is t.o.v. de het hart van de remklauw. Wat mij betreft is dat geen probleem want de remdruk wordt als het goed is gelijk verdeeld over de 4 pistons en aan de rechterkant moeten de pistons bij de eerste aanleg 1mm meer bewegen...
Toch wilde ik het even checken bij jullie. Omdat het een vast caliper is, is er geen kans dat de schijf contact maakt met de remklauw, het is dus louter dat deze 1mm uit het midden staat. Dit is overigens niet op te lossen met shimmetjes o.i.d.
Megane 3RS brembo's schijven centreren niet
-
Megane 3RS brembo's schijven centreren niet
- Bijlagen
-
- bremgo gap left.jpeg (249.66 KiB) 1973 keer bekeken
-
- brembo gap right.jpeg (236.99 KiB) 1973 keer bekeken
-
- brembo gap L-R.jpeg (477.54 KiB) 1973 keer bekeken
-
OnlineNivek
- Auto: Rx7, Rx7, Caddy, LS400
Re: Megane 3RS brembo's schijven centreren niet
Zou me daar geen zorgen om maken.
Het is lastig te zien maar het lijkt alsof de klauw gecentreerd zit op de schrijf wat doet vermoeden dat 2 zuigers een mm verder terug gedrukt zijn.
Maar dan nog, de blokken passen er tussen, schijf loopt niet aan, dus dikke prima imo!
Het is lastig te zien maar het lijkt alsof de klauw gecentreerd zit op de schrijf wat doet vermoeden dat 2 zuigers een mm verder terug gedrukt zijn.
Maar dan nog, de blokken passen er tussen, schijf loopt niet aan, dus dikke prima imo!