Even voorstellen dan maar! Mijn naam is Jari en kom uit het midden van het land.
Sinds heel kort ben ik lid van het Driving-Fun forum en heb ik al de nodige tips en tricks ter harte genomen.
Iets minder kort geleden ben ik eigenaar geworden van een Renault Megane II RS. Eerst maar eens over mijn circuitervaring

Mijn circuitervaring gaat niet verder dan een paar rondjes hobbymatig karten, aantal keer CRE en CRT (motor gerelateerd), paar TF's met de BMW S 1000 RR en Mazda MX-5 '91 en heel veel videospelletjes doen en races kijken.
Aangezien het een dure hobby is blijft het waarschijnlijk ook bij wat rondjes op de groene hell en misschien hier en daar eens een trackday, serieuze ambities heb ik er dus (nog) niet mee. Soort driving-fun dus.
Na een paar rondjes met de MX-5 op de Nurburgring heb ik besloten dat ik de MX-5 wil sparen en een snellere auto (waar ik mijzelf niet aan ga hechten) aanschaffen. Puur voor de power en de minder grote pijn als er ooit wat gebeurd moest er een keer een andere auto komen. Per toeval kwam er een Renault Megane II RS te koop bij een kennis die een garagebedrijf heeft en de prijs was ook nog leuk. Onder het motto ''Even kijken kan geen kwaad, ga hem toch niet kopen'' eens een bezoekje gebracht. Je raadt het al, een dag later was ik eigenaar geworden van een origineel in Nederland geleverde Megane II RS in de kleur Orange sanquine.... Deze moet gaan dienen als auto die mij een hoop lol gaat opleveren en wat eerder een einde maakt aan een rondje op de bekende Nordschleife.
Iets meer over de Renault dan.
Zoals al gezegd was het een goede basis voor een leuke prijs. De auto is redelijk netjes en heeft de laatste 3 jaar onderhoud gehad wat de aanschaf waarde overstijgt. Afkomstig van een liefhebber die dus nergens op heeft bespaard. Belangrijk voor een goede basis. Het is nu een vrijwel standaard Megane II RS 3-deurs. De motor is (uit mijn hoofd) gechipt naar 360nM en 255pk. Het eerste wat ik er aan ga doen is regulier onderhoud en een fuseelager welke aan vervanging toe is. Met dank aan een medelid van dit forum en Megane RS eigenaar (Yannik) de fuseelager kunnen bestellen op zijn website. De volgende upgrade zullen de banden worden, als iemand hier nog goede tips of ervaringen heeft hoor ik deze dus graag. Gevolgd door de vering. De twijfel is nu nog even welk merk, ga je bijvoorbeeld voor de veelgeprezen KW of toch de goedkopere maasr voor mij voldoende BC-Racing schroefset. Hierna moet ik nog maar zien, misschien een rolkooi, toch de stoelen en gordels of een relevantere ''mod''. Tips zijn uiteraard welkom!
Conclusie, ik hoop hier veel te leren, te lezen en in het vervolg te kunnen delen.