BMW ISTA D & P, BMW-ESYS,
-
BMW ISTA D & P, BMW-ESYS,
Hoi
Wie kan mij hier mee helemaal
Wil graag deze programma's hebben
Maar ik heb wat ge download maar krijg het er niet op en werken
Als er iemand is die wil programma's heeft die werken hoor ik het graag
En die het eventueel werken willen maken op mijn laptop
Wil er ook rustig voor betalen is ook geen probleem
Want heb nu bimmerlink maar daar kan ik niks mee aanmelden alleen uitlezen
Moet wel geschikt zijn om de g20 ( tot bj 2022)te programmeren
En te coderen
Dus dat ik gewoon alles kan
Woon trouwens in Friesland
Gr dave
Wie kan mij hier mee helemaal
Wil graag deze programma's hebben
Maar ik heb wat ge download maar krijg het er niet op en werken
Als er iemand is die wil programma's heeft die werken hoor ik het graag
En die het eventueel werken willen maken op mijn laptop
Wil er ook rustig voor betalen is ook geen probleem
Want heb nu bimmerlink maar daar kan ik niks mee aanmelden alleen uitlezen
Moet wel geschikt zijn om de g20 ( tot bj 2022)te programmeren
En te coderen
Dus dat ik gewoon alles kan
Woon trouwens in Friesland
Gr dave
-
Re: BMW ISTA D & P, BMW-ESYS,
Ik kan je 123 niet helpen maar de software die her en der te vinden is werkt. Het vervelende is dat je de configuratie bestanden goed moet instellen en daar heb je wel iets van computer kennis voor nodig.
Check youtube, staan vele filmpjes met uitleg over de instellingen (com poorten, baud rate, priority, etc )
Check youtube, staan vele filmpjes met uitleg over de instellingen (com poorten, baud rate, priority, etc )
-
OnlineEvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Daar kan ik je wel mee helpen, stuur maar even een PBtje. (Voor de software, coderen heb ik de ballen verstand van)
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Kun je zulke dingen ook werkend krijgen op een laptop met Windows 10/11? Heb die oude XP laptop van jou nog steeds maar wil wel eens een beetje frissere hiervoor gebruiken. Liefst met ISTA-P dan ook.
-
OnlineEvdP
Ja, nee, misschien...
Windows XP. Mooie tijd. Maar ik heb het zelf ook op Windows 10. Voor de nieuwere ISTA versies heb je wel een processorsnelheid nodig van minimaal 2,1 Ghz dacht ik. Er wordt niet gekeken naar het aantal kernen maar puur naar de kloksnelheid.
Als je beide ISTA's wil en ESYS dan heb je wel een redelijk grote harde schijf nodig. En zonder SSD zou ik er niet meer aan beginnen, dan kun je koffie gaan zetten als je de boel opstart.
Mocht iemand andere auto software zoeken dan bestaat de kans dat ik dat ook wel kan "vinden".
Windows XP. Mooie tijd. Maar ik heb het zelf ook op Windows 10. Voor de nieuwere ISTA versies heb je wel een processorsnelheid nodig van minimaal 2,1 Ghz dacht ik. Er wordt niet gekeken naar het aantal kernen maar puur naar de kloksnelheid.
Als je beide ISTA's wil en ESYS dan heb je wel een redelijk grote harde schijf nodig. En zonder SSD zou ik er niet meer aan beginnen, dan kun je koffie gaan zetten als je de boel opstart.
Mocht iemand andere auto software zoeken dan bestaat de kans dat ik dat ook wel kan "vinden".
-
- WesleyE
- Auto: BMW M2 F87
Ik weet dat dit topic al wat ouder is, maar zijn er hier nog mensen die toegang hebben tot ISTA? Ik vond zo snel geen ander topics op dit forum over deze software.
Zelf gebruik ik momenteel Bimmercode, om o.a. de start/stop-functie uit te schakelen of op memory te zetten. Daarnaast gebruik ik Bimmerlink voor het uitlezen van verschillende gegevens. Ook heb ik een andere app (kom even niet op de naam) waarmee ik onderhoudsdata naar de auto kan schrijven, maar eerlijk gezegd voelt die tool nogal crappy aan. Het doet wat het moet doen, maar daar is ook alles mee gezegd.
Mijn interesse in ISTA is puur uit nieuwsgierigheid-om te zien wat er allemaal mogelijk is. Voor zover ik weet is dit dé premium tool voor onder andere de BMW F-serie, klopt dat?
Ik zou ISTA misschien wel ergens kunnen downloaden, maar zijn er mensen hier die een goed werkende versie hebben en willen delen?
Zelf gebruik ik momenteel Bimmercode, om o.a. de start/stop-functie uit te schakelen of op memory te zetten. Daarnaast gebruik ik Bimmerlink voor het uitlezen van verschillende gegevens. Ook heb ik een andere app (kom even niet op de naam) waarmee ik onderhoudsdata naar de auto kan schrijven, maar eerlijk gezegd voelt die tool nogal crappy aan. Het doet wat het moet doen, maar daar is ook alles mee gezegd.
Mijn interesse in ISTA is puur uit nieuwsgierigheid-om te zien wat er allemaal mogelijk is. Voor zover ik weet is dit dé premium tool voor onder andere de BMW F-serie, klopt dat?
Ik zou ISTA misschien wel ergens kunnen downloaden, maar zijn er mensen hier die een goed werkende versie hebben en willen delen?
-
- Auto: Dikke Bmw
Ista+ is een goede tool maar door de K-D-Can kabel vooral beperkt in functionaliteit. Enkel uitlezen en wat basis can-bus functies zoals aansturen van modules, resetten etc. Daarnaast is het afhankelijk van de juiste updates die bij bootleg software er niet is. Een ander punt is de spanning emulator van de freeware software. Bij lange codeer sessies ben je zelf verantwoordelijk voor het onderhouden van positieve spanning op de auto. Zonder kun je modules bricken.
Persoonlijk.. denk ik dat er qua coding+ en onderhoud updaten best wat goede apps en gebruiksvriendelijkere software beschikbaar is.
Persoonlijk.. denk ik dat er qua coding+ en onderhoud updaten best wat goede apps en gebruiksvriendelijkere software beschikbaar is.
-
OnlineEvdP
K-D Can werkt niet voor de F serie, dan heb je een ENET kabel nodig.
Wat voor laptop heb je waar het op zou moeten?
Wat voor laptop heb je waar het op zou moeten?
- WesleyE
- Auto: BMW M2 F87
ENET kabel heb ik al liggen en meerdere keren gebruikt voor de F serie.
Laptop specs heb ik even niet bij de hand. Zal morgen eens checken. Is wel een prima ding met m2 ssd. 16GB RAM, processor weet ik even niet, laat ik morgen weten.
Laptop specs heb ik even niet bij de hand. Zal morgen eens checken. Is wel een prima ding met m2 ssd. 16GB RAM, processor weet ik even niet, laat ik morgen weten.
-
- Auto: Dikke Bmw