Daarvoor moet een lege card via de OBD poort met de data van de eerste sleutel worden ingelezen.
En moet de stekker van een laptop met software in de OBD poort worden gestoken voor verbinding en laden.
Echter het laden lukte talloze keren niet en evenzo vele talloze keren steeds gefrustreerder de stekker in de OBD gestoken en er weer uitgetrokken met een kracht alsof het een baksteen was. En bovendien nog eens zonder goed te kijken er scheef in proberen te wringen en er uit rukken.
Enfin uiteindelijk dus geen tweede sleutelcard en wat ik nadien merkte ook geen stroom meer uit de OBD.

Wel persoon in kwestie gebeld maar dat leverde uiteraard niets op. Persoon vond het erger dat hij voor niets naar mij toe was gereden ..... niet te geloven.
Ik denk dat door het geruk en getrek misschien de bedrading achter de Poort is losgetrokken.
Nu zoek ik een auto electronica bedrijf die zorgvuldig de Poort kan demonteren en achter het dashboard onderzoek kan doen.
Auto in kwestie is een opgebouwde MegClio met fragiele materialen en onderdelen en behoeft iemand die op delicate manier de boel kan onderzoeken, demonteren en maken.
Nu kan ik geen bedrijf vinden die specifiek ervaring heeft met herstel van een OBD poort.
Ik heb voorkeur voor een bedrijf met deze ervaring omdat ik geen zin heb in een partij die het proefondervindelijk misschien kan maken maar ook misschien niet. Dergelijke projecten monden niet zelden uit in een soort open-end funding.
Wie weet een deskundig bedrijf in het midden van het land.
Theo