SPY PHOTOS: Porsche GT2

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

SPY PHOTOS: Porsche GT2

Bericht door Roman » 27 mar 2007, 13:25

Gets ready for the road

Here are first photos showing the undisguised new Porsche GT2, which is scheduled for release by the end of this year.

The last generation GT 2 was called “the widowmaker”, and the new one could be called “the noisemaker”. Testing in the snow of northern Scandinavia, one can hear the GT2 unmistakeably far from the distance, but for the true car fan it is rather music to the ears.

While the 4WD 997 Turbo delivers 480 bhp, the rear wheel drive GT2 will come up with at least 500 bhp. Weighing some 100 to 150kg less than the Turbo, the GT2 promises to become the ultimate driving machine.
[img:800:600]http://63.151.139.220/spyphotos/6070315 ... mini1L.jpg[/img]
[img:800:533]http://63.151.139.220/spyphotos/6070315 ... mini2L.jpg[/img]
[img:800:555]http://63.151.139.220/spyphotos/6070315 ... mini3L.jpg[/img]
[img:800:533]http://63.151.139.220/spyphotos/6070315 ... mini4L.jpg[/img]
[img:800:600]http://63.151.139.220/spyphotos/6070315 ... mini5L.jpg[/img]
[img:800:600]http://63.151.139.220/spyphotos/6070315 ... mini6L.jpg[/img]

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 27 mar 2007, 14:26

Supermooie auto!!!!

Vanmorgen stond waar ik moest wezen een (duitse)Oranje GT3 met zwarte wielen.Echt mijn droomauto.De man is een echte liefhebber en rijd ca. 60k km per jaar met de auto 8)

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 27 mar 2007, 19:11

[img:800:533]http://63.151.139.220/spyphotos/6070315 ... mini4L.jpg[/img]

Das een échte serieuze sneeuwschuiver 8)

Robin
Berichten: 54897
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 27 mar 2007, 19:17

kooi + twinturbo + rwd + sneeuw = mooi.

Winterbanden niet vergeten. :P

Gebruikersavatar
RudolfNW
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:10
Locatie: Heerenveen

Bericht door RudolfNW » 27 mar 2007, 19:24

Idd lekker om daar te testen, RWD en 500+ haha.

Wel een top ding zeg. Dit lijkt me mooier dan een Turbo.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9056
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 27 mar 2007, 19:26

De laatste uitvoering in de 911 reeks en het 911-cirkeltje is weer rond. Weer erg dik deze uitvoering.

wimwerf
Berichten: 417
Lid geworden op: 17 aug 2006, 21:11
Locatie: Utrecht

Bericht door wimwerf » 27 mar 2007, 23:05

Vind alleen die stompjes onder de vleugel niet erg mooi...maarja..t is een prototype..dan mag het hé...

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9056
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 27 mar 2007, 23:13

Het lijkt wel of ie door die 'stompjes' lucht aanzuigt of iets dergelijks. Van voren bekeken zijn die stompjes open.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 27 mar 2007, 23:30

Lijkt wel of iedereen iedere nieuwe Porsche mooier dan mooi vindt.
Als er maar Porsche op staat is het mooi. Ik heb toch mijn voorkeur in bepaalde modellen.

Ondanks de wetenschap dat dit een spyshot is, en het model nog iets zal wijzigen, vind ik bepaalde dingen niet mooi.
-Zwarte gat aan de voorzijde (onderlip die niet in kleur is) Lijkt wel een Seat Cupra. (zal misschien camouflage zijn?)
-Overdreven veel vinnen in zijn derriere....... over the top.
-Luchtinlaten op de achterpanelen, alsof het kunstof-panelen zijn zoals bij de Boxster. Lijkt me mooier als dit zonder "kader" in de karrosserie zit.
-Achterspoiler, tezeer gekunsteld. (maar zal op de originele misschien anders uitzien, zoals sommige al aangeven hierboven)
-Uitlaten, plaatsing in die te ruime gaten is niet echt meer van deze tijd.


Maar waarschijnlijk zullen een aantal punten op de originele uitvoering fraaier uitzien. Tevens een paar verfrissende velgen eronder. Deze types hebben we nu wel genoeg gezien laatste jaren.

Overigens zal hij technisch mijn bovenstaande opmerkingen meer dan goed maken.
Laatst gewijzigd door Rebel op 27 mar 2007, 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9056
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 27 mar 2007, 23:32

Ik kan je iig uit de dromen helpen. Voor mij is de 993 nog steeds de mooiste en meest echte Porsche. 997 is er wel een stuk op vooruit gegaan met de terugkomst van de ronde koplampen.

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 27 mar 2007, 23:59

Nou Rebel, er zijn zoveel liefhebbers van de oude modellen dat die opmerking niet helemaal juist is.

Het prototype ziet er inderdaad een beetje rommelig uit, maar net zoals met de 997 Turbo en GT3 zal hij er in het echt wel weer super mooi uitzien.
Het is toch altijd weer indrukwekkend als er op de snelweg (waar dan ook) een 911 voorbij komt. Zeker één van de dikkere modellen.
De splitter voor, niet in kleu. Kijk naar de 997 GT3, daar is die splitter in kleur ook minder mooi.

Mijn persoonlijke favoriet is nog steeds de 964 RS. Al doen de GT3's en de 996 GT2 ook leuk mee.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 28 mar 2007, 00:30

Ik zeg ook niet dat iedereen de nieuwere types mooier vindt dan de oudere, maar het is vaak zo dat ongeacht wat Porsche op de markt brengt het altijd "schitterend" mooi is.
En dan heb ik het alleen over het uiterlijk.

Maar dit fenomeen zie je ook bij andere merken.

Het is makkelijk om te zeggen dat de nieuwe M3 prachtig is, maar ik vind het juist ook leuk om te horen, wat mensen minder mooi vinden of anders zouden gedaan hebben, zonder de totale auto af te vallen natuurlijk.

Viel mij alleen op dat bij iedere nieuwe Porsche iedereen neerbuigend op de grond valt.
Komt dit omdat men opkijkt tegen dit merk, of dat het een ultieme droom blijft, ongeacht welke uitvoering.
Niks mis mee, om ook je eigen visie te geven.

Maar ik ben benieuwd in hoeverre die zwarte onderlip, spoiler en "kieuwen" overeind blijven in de definitieve uitvoering.
Die "kunstof" luchthappers a la' Cayman en Boxster zullen waarschijnlijk zo blijven.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 28 mar 2007, 00:43

voor mij persoonlijk val ik alleen op de grond voor de GT3/G RS, de rest van het gamma doet mij weinig. Een Cayman of 997 maken me niet bepaald hebberig.

Wouter81
Berichten: 9407
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 28 mar 2007, 08:45

Misschien domme vraag van mij maar wat is nou precies het verschil tussen een 911 GT3 en een 911 GT2?

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 28 mar 2007, 10:01

Wouter81 schreef:Misschien domme vraag van mij maar wat is nou precies het verschil tussen een 911 GT3 en een 911 GT2?
turbo om te beginnen :twisted:

Joost H.
Berichten: 1932
Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
Locatie: Rosmalen

Bericht door Joost H. » 28 mar 2007, 10:08

en 100.000€ 8)

Rein
Berichten: 1934
Lid geworden op: 18 mar 2006, 17:27

Bericht door Rein » 28 mar 2007, 10:25

Roman schreef:
Wouter81 schreef:Misschien domme vraag van mij maar wat is nou precies het verschil tussen een 911 GT3 en een 911 GT2?
turbo om te beginnen :twisted:
En 486 pk ipv 380.. :D

Jordy van Kouwen
Berichten: 342
Lid geworden op: 07 mar 2006, 14:51
Locatie: Oosterhout

Bericht door Jordy van Kouwen » 28 mar 2007, 10:36

En een ander jasje, met name de luchthappers achter de deuren zijn karakteristiek voor de GT2 (over de hele familie genomen)!

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13423
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 28 mar 2007, 11:13

Denk dat de GT2 40pk extra zal hebben tov de Turbo. Dus zo'n 520pk en boomontwortelend koppel.

HSR
Berichten: 5494
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 28 mar 2007, 14:18

GT3 heeft een N/A motor en is redelijk trackspecific.

GT2 heeft het twinturbo blok dat iets meer vermogen leverd dan in de Turbo, geen 4WD maar RWD. Ook de GT2 is redelijk trackspecific.


Ergo, voor de GT3 heb je een goede allrisk verzekering nodig. Voor de GT2 is een levensverzekering meer op zijn plaats

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot], mark123 en 8 gasten