Walkietalkies/portofoons
-
Walkietalkies/portofoons
Met het oog op trackdays en vooral tunnelruns leek het me een leuk idee om walkietalkies danwel portofoons aan te schaffen.
Ik weet dat je ze vanaf een paar tientjes kan krijgen maar waar moet ik zoal op letten behalve dat ie een headset heeft?
Daarnaast wil ik even peilen of er interesse is in een groupbuy als we ze bij de CBR´07 kunnen leveren.
Ik weet dat je ze vanaf een paar tientjes kan krijgen maar waar moet ik zoal op letten behalve dat ie een headset heeft?
Daarnaast wil ik even peilen of er interesse is in een groupbuy als we ze bij de CBR´07 kunnen leveren.
- volvoc30
- Maik
Met portofoontjes uit de USA kan je niet communiceren met europese, frequenties zijn inderdaad anders. Ook zijn ze illegaal hier, maar ik denk dat de pakkans klein is
Ik heb ze ook een paar jaar geleden uit de states gehaald, maar die waren na een paar maanden al stuk
, was ook een flutmerk (goedkoop). Nu heb ik ook Motorola's en die dingen doen het goed. Bij correct hebben ze die dingen af en toe voor leuke prijzen, misschien media markt ook wel?

Ik heb ze ook een paar jaar geleden uit de states gehaald, maar die waren na een paar maanden al stuk

- Sander S.
-
Wij nemen voor de ritjes naar Duitsland meestal een setje motorola's mee. Werkt op zich ok behalve dan dat ik er vaak amper wat van versta. Of die motorola's gaan niet hard genoeg of de auto maakt teveel herrie.
Ik zou iig een setje halen waar je ook penlights in kunt stoppen mocht de accu onverhoopt leegraken. Bij ons al een keer gebeurd. Verder is een optie voor een headset wel handig. Dan hoef je bij een motorola iig niet meer steeds op de knop te drukken om te praten. En soms is het ook niet zo handig om met 200+ in een bocht te duiken terwijl je met je rechterhand de walkie talkie bediend.

Ik zou iig een setje halen waar je ook penlights in kunt stoppen mocht de accu onverhoopt leegraken. Bij ons al een keer gebeurd. Verder is een optie voor een headset wel handig. Dan hoef je bij een motorola iig niet meer steeds op de knop te drukken om te praten. En soms is het ook niet zo handig om met 200+ in een bocht te duiken terwijl je met je rechterhand de walkie talkie bediend.
- frank de jonge