Goede morgen allen,
Ik ben bezig om een ringtool te bouwen.
Nu heb ik een vraag over de draagarmen, ik wil solid bushing erin hebben. Maar wat ook een populaire mod is zijn de m3 draagarmen. Deze zouden meer camber en meer caster geven waardoor het stuurgevoel verbetert. Maar ook dat de stand van de wiel in de wielkast zich meer naar voren richting de bumper verplaatst. Ik wil met 17 of 18 inch 9j rondom gaan rijden. Mijn vraag is omdat de wiel zicht verplaatst naar voren, zouden me banden dan ergens tegen aanlopen tegen de voorscherm of ergens binnen in de wielkast?
Of zal ik losse solid bushings nemen en deze in de standaart draagarm drukken?
Bmw E90 325i wel of geen m3 draagarmen
-
- Auto: Bmw m140i
-
Onlinematthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Re: Bmw E90 325i wel of geen m3 draagarmen
Je wielen hebben indd íéts grotere kans op aanlopen met M3 draagarmen. Ik zou er toch voor kiezen om het extra camber en iets extra breedte te pakken. Als het toch een racer wordt kun je ook prima de wielkasten nog wat uitrollen.
Je kunt ook M3 armen pakken en daar harde PU bussen in zetten.
Je kunt ook M3 armen pakken en daar harde PU bussen in zetten.
- JdBn
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Wiel naar voren in de wielkast is voor zover ik weet een probleem bij een F3x met F8x draagarmen. E9x heeft dat issue niet geloof ik, maar idd wat meer camber (dat is vaak het hele doel van M3 armen monteren..) zul je wel krijgen.
- Marc Sierra
Het extra camber van de M3 draagarmen is maar een halve graad ofzo. Verder zijn de M3 armen van TRW tegenwoordig van een nieuwe productielijn waar twijfels zijn over de kwaliteit. Ik zou daarom voor solid bushes in de originele armen gaan en meer camber halen via camber plates.
-
OnlineBjeffindividual
- Auto: F90 M5 comp. / E46 WTCC rep
Ik heb net een mrt kit gemonteerd op mijn e92 m3. Echt mooi spul voor het geld. Je blijf onder de 1000,- voor de volledige kit in uniballs.
Voordeel is ook dat je caster kunt bepalen middel de draagarmen en niet via topmounts hoeft te klooien.
Komt met een bumpsteer correctie en volledig uniball.
Voordeel is ook dat je caster kunt bepalen middel de draagarmen en niet via topmounts hoeft te klooien.
Komt met een bumpsteer correctie en volledig uniball.
-
OnlineBjeffindividual
- Auto: F90 M5 comp. / E46 WTCC rep