auto importeren VS

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
dani3050
Auto: volkswagen

auto importeren VS

Bericht door dani3050 » 04 jul 2024, 14:35

Hallo vraagje ik kijk wel eens op copart en zie ik een auto met wat blikschade voorbij komen, nu kan ik iemand bv in de VS regelen om de auto nader te bekijken of er geen andere schade is. Maar is het de moeite waard om het uit de VS te importeren?, omdat je hier BTW/BPM/Invoerkosten/Keuring moet betalen en ik moet iemand daar regelen om het hier heen te sturen.

en mocht het de moeite waard zijn, is het dan beter om daar de schade te laten repareren of eerst met schade hier over te brengen en in NL te laten repareren?

iemand ervaring mee?

hoor het graag

bvd

tomgtr

Re: auto importeren VS

Bericht door tomgtr » 04 jul 2024, 15:04

Goede importeurs hebben zelf lokaal inspecteurs. Toen ik mijn blauwe millieudelict uit Alabama haalde kreeg ik keurig rapport waar zelfs vastgesteld werd dat stuur geen 1972 stuur is. Kostneen paar honderd uit m’n hoofd. Schade zou ik altijd hier laten doen. In amerikaanse visie was auto in topstaat. Ik heb toch wat spuitwerk laten doen en laten detailen. Nu is hij wel in topstaat.

Philipoo

Bericht door Philipoo » 04 jul 2024, 15:34

Als je zelf 2 linkerhanden hebt is import het waarschijnlijk niet waard. Verkoop van een us import met schade is ook altijd lastiger en het is alleen leuk met een lage bpm/btw door de schade.
Als je de auto zelf gaat herstellen kan je voor jezelf nagaan of het economisch rendabel is. Dat kunnen wij, zonder verdere info, natuurlijk niet voor je bepalen.

Thomasss
Auto: Bakfiets!

Bericht door Thomasss » 04 jul 2024, 18:59

Hangt ook van het type auto af. Als het iets aparts (Amerikaans) is, kom je er ooit wel weer vanaf in NL/Europa. Als je een Passat wil importeren waarvan er gewoon een EU spec te koop is zal men niet zo snel jouw Amerikaan willen.

Maar als doorverkoop niet op de planning staat, maakt bovenstaande niet uit he. :)

Plaats reactie