Na bijna 4 jaar en ruim 60k km’s met de M2 was het tijd voor wat nieuws. De eisen waren min. 6 stampers, meer comfort maar wel sportief genoeg en het liefst RWD. Toen kwam ik online een zeer fraai uitgevoerde 840i Gran Coupé tegen in het altijd mooi zuiden van NL. In 1 van de (vind ik) meest mooie kleuren van BMW; Dravitgrau. Wat mij ook positief opviel was het ontbreken van X-drive maar wel voorzien van een sperdifferentieel. Tevens mooie opties zoals verwarmde en geventileerde M stoelen, alcantara hemel, HUD en ACC. Na een 30 min proefrit werden mijn verwachtingen waargemaakt. De combinatie van de B58 en de ZF bak is een prachtig huwelijk. Altijd soepel en sportief indien nodig. De demping comfortabel doch sportief maar mede door de lange wielbasis is het een erg fijne reisgenoot. Echt zoals een GT hoort te zijn. In de auto voelt het specialer aan dan een bv een 5 of 7 serie mede doordat je het gevoel hebt echt in een coupé te zitten. De materialen zijn prachtig, overal leer op het dashboard en deurpanelen. De M stoelen zitten geweldig en vrij gemakkelijk om een goede zitpostie te vinden. Stoel laag en stuurkolom volledig naar je toe. Wat mij ook positief opviel was de beenruimte achter. Niet dat dit een keiharde eis was maar mits je onder de 1,90 mtr bent zit je achterin als een koning. Boven de 1,90 mtr wordt de aflopende daklijn een probleem.
Qua uiterlijk vind ik dit 1 van de mooiste auto’s die BMW gemaakt heeft de afgelopen decennia. Dat in combinatie met de klassieke 6 in-lijn voorin en achterwielaandrijving gaf dit mij de doorslag om de M2 in te ruilen op deze waardige opvolger. Minder sportief, geen M maar wel een prettigere reisgenoot voor dagelijks gebruik.
Hopelijk volgende week ophalen.
Hierbij een sneak preview