In het kort ik ben 37 jaar en woon samen met vriendin en twee kinderen.
Mijn auto historie is nog vrij kort ik begon met mijn eerste auto toen ik 27 was, daarvoor studeerde ik woonde ik op kamers en deed ik alles met het OV. Aangezien op dat moment bijna de hele familie Volvo reed S40/V70 met de D5 blokken en ik het interieur erg fraai vond ben ik ook gaan kijken naar een Volvo. Na wat zoeken uitgekomen op een Volvo C30 met een 2.0 met 136pk.
Deze C30 heb ik tijdens deze 4 jaar dat ik hem had op wat kleine dingen aangepast, ik had de gaskleppenhuis vervangen voor een exemplaar van Porsche, zodat er iets meer lucht binnenkwam. De einddemper vervangen voor één van Milltek welke voor de T5 bedoelt was, tevens hierbij ook het hitteschild vervangen voor een variant van de T5. En de audio heb ik laten aanpakken, middels een losse subwoofer achterin en speakers vervangen en een andere versterker.
Tijdens een toerrit met de Volvo C30, deed ook iemand mee met een BMW M135i en sinds ik dat geluid hoorde had ik mijn volgende auto gevonden welke de C30 zou moeten opvolgen. Al snel was duidelijk dat de prijzen in Nederland te hoog waren en er maar weinig te koop stonden in de specs die ik zocht besloten om in Duitsland te gaan rondzoeken, ik had al een partij gevonden die mij hierbij kon helpen.
Na wat zoeken en wachten was het dan zo ver en stond de M135i bij de garage die hem voor mij geïmporteerd had en heeft onder andere de volgende specs:
BMW F21 M135i LCI
RWD
Handbak
Alcantara Interieur
H&K Speakers
Alpinweiss 300
Kilometerstand < 50.000km
Geen elektrische stoelen
Hieronder staat de Volvo C30 en de nieuwe aanwinst BMW M135i naast elkaar.


De M135i heb ik vervolgens een paar maanden zo gereden en vanaf toen langzaam begonnen met aanpassen wat vervolgens behoorlijk uit de hand liep. Ik begon met de clutch stop mod, een simpel stukje wat je onder je koppelingspedaal doet, zodat de deadzone weg was.
Daarna lang opzoek geweest naar een mooie spoiler deze uiteindelijk in Engeland gevonden.
Een aangepaste einddemper ging eronder waarbij het binnenwerk leeggehaald is. Daarna een intercooler en 200Cell Downpipe van Wagner onder samen met MHD, begonnen met Stage 1, maar eindigde uiteindelijk een keer op Stage 2+.
Daarna volgende een Eibach Pro-Street-S schroefset samen met M3 draagarmen en een M-Performance LSD.
En ergens tijdens dit hele verhaal ook nog nieuwe Z-Performance ZP.09 velgen in hoogglans zwart, omdat de hele auto bestond uit Alpinweiss 300 en hoogglans zwart.
De binnenkant is ook aangepast door M-Performance carbon delen, en heb ik het M-Performance Led stuur en inklapbare buitenspiegels zelf geretrofit. Verder de speakers vervangen voor exemplaren van Bowers & Wilkins welke in de duurdere BMW's zitten en een Match versteker erin gezet.
Uiteindelijk stond de auto er zo bij, na weer 4 jaar

In de tussentijd is er het één en ander op persoonlijk gebied veranderd namelijk samenwonen en onze eerste zoon was geboren.
Vriendin had een Nissan Pixo, welke we inruilden op een Ford Fiesta MK7 1.0 ST-Line, maar ongeveer een jaar later toch erachter kwamen dat die toch wat klein was, dus deze weer vervangen voor een Ford Focus MK4 1.5 ST-Line Hatchback, beide trouwens in Race Red en we de Fiesta zonder verlies ingeruild hebben op de Focus. En eind vorig jaar deze ingeruild op een Ford Focus MK4 1.5 182pk XST-Line Station, met automaat, full option en natuurlijk ook in Race Red.
Maar bij mij begon het ook te kriebelen voor wat anders en groters, zeker omdat we de wens hadden voor nog een kind en een 3 deurs auto toch lastig begon te worden. Ik begon een zoektocht naar een BMW F80 M3 LCI, heel lang getwijfeld tussen handbak en DCT, maar nu voor DCT gekozen. Verder weinig kilometers < 50.000km, ook deze weer in Alpinweiss 300, M666 velgen, geen lederen bekleding.
Na wat zoeken vond ik niks in Nederland en eerst alle reimports uit mobile.de gefilterd te hebben kwam ik de juiste tegen, maar deze stond in Stockholm... Wat bedrijven afgegaan en gekeken wie mij kon helpen hierbij en het meeste gaf voor de M135i uitgekomen bij rijdersauto in Elburg en die zagen het wel zitten. Na ongeveer 1 maand stond de M3 dan in Nederland, hieronder de advertentie foto's.



Helaas bij binnenkomst in Nederland kwamen we erachter dat de advertentie niet klopte, namelijk geen M-Performance uitlaat systeem, dus daar wat geld voor terug gekregen vanuit Stockholm. Dus zelf opzoek gegaan, de einddemper kwam een vriendelijke Duitser bij mij thuis brengen en de midpipe onder een sloopauto bij Altijd Raak Penders, die is genoeg slecht in het nieuws geweest, maar had voor mij, voor weinig geld de midpipe liggen. Ook kwamen we er achter dat er catless downpipes onderzaten en een andere intake.
Nog voor de aflevering heb ik rijdersauto de opdracht gegeven om de M-Performance uitlaat samen met een inmiddels gekochte AA Equal Length Resonated Midpipe te laten plaatsen samen met een splitten en carbon vleugel.
En stond de M3 er in april 2022 zo bij tijdens de aflevering met de M135i er naast.


In de tussentijd to nu is de M3 inmiddels ook al flink aangepakt, namelijk:
Mosselman Crankhub (just to be safe)
xHP Stage 3
MHD Stage 2
200 Cell Downpipe
KW V3 met spacers zodat die 15mm hoger ligt
KW Clubsport control link kit for the rear axle
BMW M-Performance Carbon Splitter
BMW M-Performance Carbon Diffuser
BMW CS Carbon Spoiler
Perl-Carbon side skirts
Millway Street Camberplates
CTS water-to-air intercooler
Injen Evolution Intake
Stalenremleidingen
DOT4 remvloeistof
Endless MX72 Plus remblokken
Retrofit Dashboard + HUD
Retrofit KAFAS2
Retrofit verwarmd stuur
Match UP7 BMW versterker
Focal speakers/tweeters en subwoofers
GTS Oled aftermarket achterlampen
437M velgen afwisselend voor de winter en CUP2 banden voor op het circuit
Na dit alles staat die er zo bij!


Ik heb ook nog een wensenlijst namelijk:
H&R Swaybars (de voorkant ligt klaar)
Remkoeling voor op het circuit
Oil Thermostaat zodat deze eerder opengaat
Powerflex Dual-Mount Rear Differential Bracket, de OEM versie scheurt nogal snel dus meteen een upgrade!