Bericht
door markk » 25 mar 2007, 20:37
> Nu zou ik het wel leuk vinden om te lezen, hoe deze auto's in jouw ogen zich tot elkaar verhouden...als t ff kan je huidige en ex-auto's Razz
Ok hier gaat ie dan:
206gti:
Eerste nieuwe auto die we kochten. Vind het nog steeds een heerlijke auto. Mooi van buiten, lekker compact, groot genoeg voor ons gezin (vader, moeder, dochter van nu 13) en relatief goedkoop in onderhoud. Nu met sportuitlaat en 17" velgen nog wat sportiever. Feel good factor binnen in is ook altijd erg goed met leer/alcantara. Heerlijke allrounder / sportieve gezinsauto. Met beperkt budget zou ik de auto zo weer kopen of voor een 206rc gaan. Mindere punten. 138pk went en het blijft een voorwielaandrijver. Zou de auto direct weer kopen.
(ex) Impreza GT Turbo met Prodrive Performance Package (PPP)
Gekocht op 20k km als (toen) betaalbare woon-werk auto in afwachting van BoxsterS. Beviel zo goed dat ie bleef. Echt auto met karakter. Veel bang for the buck. Nadeel is afwerking (plastiek) en uiteindelijk is het het net niet en wordt je gevangen door een tuningvirus (wielen, vermogen, remmen, onderstel, etc., etc.) waar je veel geld instort. Blijft verder redelijk onderstuurt tenzij je echt gaat smijten en/of met slechte banden achter en goede banden voor gaat sturen. Zeer veel lol gehad met de auto.
BoxsterS:
Mn ultieme natte droom. Nieuw gekocht toen ik het geld had en precies zo gespecificeerd als ik 'em wou hebben. Cabrio rijden blijft geweldig. Als dichte auto ook leuk maar minder spectaculair. Middenmoter, 6-cylinder boxer roffel, sportuitlaat en afwerking maken het elke keer weer een feest. Auto is echt in balans. Remmen zijn goed, vermogen is goed, afwerking is goed, geluid is goed, etc. Nadeel -> vermogen went en het mist gewoon een sper. Zou de auto als 2e auto/cabrio direct weer kopen.
(ex) BMW e30 M3:
Niet zo hardcore als iedereen denk. Sterker nog toen ik de auto voor het eerst reed was de reactie "is dit nou alles". Auto groeit wel heel erg. Hoogtoerige viercylinder is een feest, sperdiff en layout (moter voorin, RWD) maakt driften in het nat geweldig. Standaard onderstel is verbazingwekkend goed. Lekker comfortabel maar stuurt als de beste. Verder veel feel good factors binnen in met leer, opendakje, etc. voor zo'n oude auto. Nadeel: Je loopt er op leeg want het blijven oude beestjes. Was leuk maar koop zo'n auto niet meer. Te oud. Bin there, done that en nu is het over.
(lease) Seat Ibiza TDI 130 / 155pk tuning:
Prima auto / gebruiksmiddel. Veel koppel, lekker onderstel maar verder weinig emotie / binding met de auto. Diesels zijn niet mijn ding. Verbaas me wel altijd als ik sta te tanken hoe weinig het kost. Zou de auto zelf nooit prive kopen. Te duur als el cheapo vervoersmiddel en te weinig kicks.
Mitsubischi EVO 8 MR RS (getuned tot circa 360pk)
De tering wat een beest. Gehele referentie kader wat betreft auto's gaat op de schop. Bloedsnel, keihard, zeer direct. Moeilijke auto maar des te uitdagender om soepel hard mee te rijden. Niet te vergelijken met de Impreza GTT. Als je eenmaal door hebt hoe je ermee kan driften is het verslavend. Compromisloos en dat is ook direct z'n makke. Heerlijke auto om ff te knallen en stress af te reageren maar vreselijke bak om even rustig met het gezin ergens naar toe te rijden. Te lawaaig, te direct, te hard Auto staat altijd in full attack mode en zo moet je er ook mee rijden. Misschien dat een EVO niet RS anders is maar mijn ervaring tot nu toe is elke keer "what the fuck". Vanmiddag ook weer. Ik drift eigenlijk nooit op droog (zonde van banden, diff, etc.) maar ik moet die auto echt vol door een bocht heen smijten en ik moet ff bij het invoegen 110 per half uur rijden. Als hardcore / gooi & smijt afreageer auto zou ik de auto zo weer kopen. Kicks zijn echt ongeevenaard.
(toekomstig) BMW e46 M3:
Nog weinig over te zeggen maar ik hoop dat er een mooi compromis in te vinden tussen comfort en sportauto. Lekker om in het nat mee te smijten / driften maar ook rustig ergens met het gezin naar toe te kunnen rijden onder het genot van een opendakje, mooi interieur, lekker geluid, etc., etc. Kortom rustig met een feel good factor en een smile van oor tot oor.
Mark.