e46 M3 (erbij) gekocht :-)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
markk

e46 M3 (erbij) gekocht :-)

Bericht door markk » 25 mar 2007, 19:41

Om het M3 occasion draadje niet verder te vervuilen. Hier dan maar even opnieuw.

Na lang zoeken een e46 M3 gekocht. Aflevering zaterdag 7 april a.s.
2001, zwart, 19 inch, NL auto, 2 vorige eigenaren, schade vrij, ongeveer 89000 km, volledig dealer onderhouden. Heeft bij 30k km vers blokje gehad, bij 60k km een nieuwe koppeling. Wordt afgeleverd met beurtje, 4 nieuwe 19 inch banden en nieuwe lagerschaal modificatie. 6 maanden volledige bovag garantie.

Minpuntjes zijn m.i. geen volleer en geen satnav. Had ik graag gehad maar laat ik de auto niet voor staan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 25 mar 2007, 19:41

Mooi man, setje LED achterlichten erin, Eissenman uitlaat en knallen maar!

Joop

Bericht door Joop » 25 mar 2007, 19:44

Ik blijf er toch bij dat die grotere wielen de uitgeklopte wielkasten beter vullen dan de 18"... (lijkt wel 15" of 16" onder een M3)

Zeker nog geen tijd gehad om zelf foto's te maken..., te druk met rijden met smile van oor tot oor?

markk

Bericht door markk » 25 mar 2007, 19:46

IK HEB DE AUTO NOG NIET :-(
Nog heel veel dagen tot zaterdag 7 april...
Mark.

Joop

Bericht door Joop » 25 mar 2007, 19:53

even vergeten... oeps (had je al genoemd hè?)

Nog twee weken wachten dan. Konden ze het niet sneller voor elkaar krijgen?

Kasteel

Bericht door Kasteel » 25 mar 2007, 19:55

Ook zo mooi, op de auto staat nu verkocht, met kleine letters eronder, onder voorbehoud van proefrit :P. Hoe kan die nou tegenvallen?
Van de 2 die er stonden duidelijk de mooiere/nettere!

Erik K.

Bericht door Erik K. » 25 mar 2007, 19:57

Mooie auto Mark!

Joep

Bericht door Joep » 25 mar 2007, 19:58

Erg mooi!

Proficiat!

Maar nu meteen even een vraagje...mss ook beetje off-topic :roll:

Als ik je ''garage'' zo bekijk, heb je ontzettend uiteenlopende auto's. (Ook gehad)

Nu zou ik het wel leuk vinden om te lezen, hoe deze auto's in jouw ogen zich tot elkaar verhouden...als t ff kan je huidige en ex-auto's :P

Ik zie tenslotte niet vaak zo'n brede collectie, zowel figuurlijk als letterlijk :wink:

En met dat ''verhouden'' bedoel ik niet qua prijs/praktisch nut etc. Maar vooral qua driving-fun, sportiviteit en ''emotie''...

Groet Joep

Edit: Als je over de e46 nog geen goed oordeel kunt vellen, dan houden we hem gewoon nog te goed :P :P
Laatst gewijzigd door Joep op 25 mar 2007, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Joop

Bericht door Joop » 25 mar 2007, 19:59

Kasteel schreef:Ook zo mooi, op de auto staat nu verkocht, met kleine letters eronder, onder voorbehoud van proefrit :P. Hoe kan die nou tegenvallen?
Van de 2 die er stonden duidelijk de mooiere/nettere!
Helemaal mee eens, zeker als je bekijkt dat de auto ook nog eens 2 jaar ouder is.

Geen spijt van dat de auto niet iets meer opties aan boord had als bij die ander?

Aan de andere kant: Radio heb je toch niet nodig, er ligt immers al een prachtige geluidsinstallatie in 't vooronder :)

markk

Bericht door markk » 25 mar 2007, 20:02

Deal is per e-mail/telefoon uiteindelijk afgerond. Ekris verstaat pas met handtekening dat ie definitief verkocht is. Na handtekening duurt het 7 werkdagen om de auto af te leveren.

Woensdag dus "proefrit" en tekenen. Zaterdag 7 april aflevering sneller kan niet.

Jordy van Kouwen

Bericht door Jordy van Kouwen » 25 mar 2007, 20:05

Nogmaals gefeliciteerd Mark! Mooie toevoeging op je huidige power pack. 19 inch wielen staan overigens perfect onder een M3. 18 inch is het inderdaad net niet, alhoewel dat ook weer aan het type wielen ligt.

Rein

Bericht door Rein » 25 mar 2007, 20:05

Gefeliciteerd!!

Succes met het wachten :D

Luca

Bericht door Luca » 25 mar 2007, 20:12

Ben jaloers :wink: Super bak!!

Alvast veel plezier ermee.

markk

Bericht door markk » 25 mar 2007, 20:37

> Nu zou ik het wel leuk vinden om te lezen, hoe deze auto's in jouw ogen zich tot elkaar verhouden...als t ff kan je huidige en ex-auto's Razz

Ok hier gaat ie dan:

206gti:
Eerste nieuwe auto die we kochten. Vind het nog steeds een heerlijke auto. Mooi van buiten, lekker compact, groot genoeg voor ons gezin (vader, moeder, dochter van nu 13) en relatief goedkoop in onderhoud. Nu met sportuitlaat en 17" velgen nog wat sportiever. Feel good factor binnen in is ook altijd erg goed met leer/alcantara. Heerlijke allrounder / sportieve gezinsauto. Met beperkt budget zou ik de auto zo weer kopen of voor een 206rc gaan. Mindere punten. 138pk went en het blijft een voorwielaandrijver. Zou de auto direct weer kopen.

(ex) Impreza GT Turbo met Prodrive Performance Package (PPP)
Gekocht op 20k km als (toen) betaalbare woon-werk auto in afwachting van BoxsterS. Beviel zo goed dat ie bleef. Echt auto met karakter. Veel bang for the buck. Nadeel is afwerking (plastiek) en uiteindelijk is het het net niet en wordt je gevangen door een tuningvirus (wielen, vermogen, remmen, onderstel, etc., etc.) waar je veel geld instort. Blijft verder redelijk onderstuurt tenzij je echt gaat smijten en/of met slechte banden achter en goede banden voor gaat sturen. Zeer veel lol gehad met de auto.

BoxsterS:
Mn ultieme natte droom. Nieuw gekocht toen ik het geld had en precies zo gespecificeerd als ik 'em wou hebben. Cabrio rijden blijft geweldig. Als dichte auto ook leuk maar minder spectaculair. Middenmoter, 6-cylinder boxer roffel, sportuitlaat en afwerking maken het elke keer weer een feest. Auto is echt in balans. Remmen zijn goed, vermogen is goed, afwerking is goed, geluid is goed, etc. Nadeel -> vermogen went en het mist gewoon een sper. Zou de auto als 2e auto/cabrio direct weer kopen.

(ex) BMW e30 M3:
Niet zo hardcore als iedereen denk. Sterker nog toen ik de auto voor het eerst reed was de reactie "is dit nou alles". Auto groeit wel heel erg. Hoogtoerige viercylinder is een feest, sperdiff en layout (moter voorin, RWD) maakt driften in het nat geweldig. Standaard onderstel is verbazingwekkend goed. Lekker comfortabel maar stuurt als de beste. Verder veel feel good factors binnen in met leer, opendakje, etc. voor zo'n oude auto. Nadeel: Je loopt er op leeg want het blijven oude beestjes. Was leuk maar koop zo'n auto niet meer. Te oud. Bin there, done that en nu is het over.

(lease) Seat Ibiza TDI 130 / 155pk tuning:
Prima auto / gebruiksmiddel. Veel koppel, lekker onderstel maar verder weinig emotie / binding met de auto. Diesels zijn niet mijn ding. Verbaas me wel altijd als ik sta te tanken hoe weinig het kost. Zou de auto zelf nooit prive kopen. Te duur als el cheapo vervoersmiddel en te weinig kicks.

Mitsubischi EVO 8 MR RS (getuned tot circa 360pk)
De tering wat een beest. Gehele referentie kader wat betreft auto's gaat op de schop. Bloedsnel, keihard, zeer direct. Moeilijke auto maar des te uitdagender om soepel hard mee te rijden. Niet te vergelijken met de Impreza GTT. Als je eenmaal door hebt hoe je ermee kan driften is het verslavend. Compromisloos en dat is ook direct z'n makke. Heerlijke auto om ff te knallen en stress af te reageren maar vreselijke bak om even rustig met het gezin ergens naar toe te rijden. Te lawaaig, te direct, te hard Auto staat altijd in full attack mode en zo moet je er ook mee rijden. Misschien dat een EVO niet RS anders is maar mijn ervaring tot nu toe is elke keer "what the fuck". Vanmiddag ook weer. Ik drift eigenlijk nooit op droog (zonde van banden, diff, etc.) maar ik moet die auto echt vol door een bocht heen smijten en ik moet ff bij het invoegen 110 per half uur rijden. Als hardcore / gooi & smijt afreageer auto zou ik de auto zo weer kopen. Kicks zijn echt ongeevenaard.

(toekomstig) BMW e46 M3:
Nog weinig over te zeggen maar ik hoop dat er een mooi compromis in te vinden tussen comfort en sportauto. Lekker om in het nat mee te smijten / driften maar ook rustig ergens met het gezin naar toe te kunnen rijden onder het genot van een opendakje, mooi interieur, lekker geluid, etc., etc. Kortom rustig met een feel good factor en een smile van oor tot oor.

Mark.

Joep

Bericht door Joep » 25 mar 2007, 20:41

@Mark, super!

Echt leuk om te lezen :D

Tnx

Joep

Corvette

Bericht door Corvette » 25 mar 2007, 21:23

Mark,

ik vind hem verschrikkelijk mooi. :)
Je had geen betere kleur uit kunnen kiezen en ook de velgen zijn super 8) 8) 8)

Wat het wachten betreft.............gaat nergens over.......... die twee weken dan he.
Zelf moet ik nog 1 jaar wachten op mijn nieuwe en ik vind dat helemaal niet erg. :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil:

Dat is maar gekheid Mark. Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst. :!:

Vriendelijke groet

Corvette

Michel P

Bericht door Michel P » 25 mar 2007, 22:25

Top, perfect, qua kleur en opties.

Veel plezier er mee.

Michel

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 25 mar 2007, 23:33

Markk ultieme auto helemaal top!

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 25 mar 2007, 23:39

Mooie wagen man.

Toch vind ik het raar dat ik veel verhalen lees dat er M3's met weinig km's een nieuwe motor moeten hebben. Wat is hier de oorzaak van?

Knot

Bericht door Knot » 25 mar 2007, 23:46

Nogmaals gefeliciteerd Mark! (Waar haal je gvd de knaken toch steeds vandaan)...

Enige wat er wel uit moet is die goeie ouwe duitse bandjesdraaier he ;)

markk

Bericht door markk » 25 mar 2007, 23:47

Originele pre 2002 moteren hadden last van de drijfstanglagers. Is een modificatie/terugroep actie voor geweest. Veel moteren hebben die echter niet gehaald en zijn voor garantie vervangen.

Dus als je een 2001 model koopt moet ie altijd aantoonbaar z'n modificatie hebben gehad anders laten staan.

De moter van mijn auto hebben ze bij Ekris "default" bij inruil (ergens Q3 2006 ofzo) gemodificeerd / opengetrokken. Was enkel niet nodig want er zaten al de goede lagers in. Niet zo handig want als ze de vorige dealer (Renova) ff hadden gebeld zoals ik heb gedaan hadden ze te horen gekregen dat de moter eind 2002 was vervangen. Maar ach, weer nieuwe lagertjes kan geen kwaad ;-)

Mark.

markk

Bericht door markk » 25 mar 2007, 23:50

Knot heel simpel. Goedkoop wonen, niet burnen / driften op droog, zelf het default onderhoud doen, niet elke week stappen, beetje op je uitgaven letten, vrouw die tegenwoordig ook werkt en zelf natuurlijk een goed inkomen.

Mark.

markk

Bericht door markk » 25 mar 2007, 23:51

Oh ja, ook leuke info.

Rekening nieuwe moter is rond de 11,5k
Rekening uitvoeren drijfstanglager modificatie is circa 800 euri.

Mark.

Rebel

Bericht door Rebel » 26 mar 2007, 01:01

Fraaie auto Markk, perfecte kleur en zo te zien in goeie staat. Veel plezier ermee.

p.s. Wat versta je onder goedkoop wonen? :wink:

RVV

Bericht door RVV » 26 mar 2007, 01:05

Ik had Mark net op MSN, hij ging maar eens slapen, wist alleen nog niet welke kartonnen doos hij nu zou pakken LOL

Plaats reactie