Op DF gaf Mark al eens eerder aan in het voorjaar van 2024 de zijne te willen aanbieden en we waren er redelijk snel uit, die staat nu dus hier voor de deur. Volgens mij ben ik dan de derde eigenaar op DF na Erik, Eric en dus Mark.

Technisch is de auto goed bijgehouden. Grootste probleemveroorzakers zijn wel aangepakt, motor is netjes droog. Buitenkant is slordig, heeft ervaring zullen we zeggen maar dat is voor nu wel even prima. Ik wil nu eerst een aantal zaken aanpakken om het onderstel wat beter te maken. Eerst op de lijst zijn LSD en de m3 armen en nog wat onderhoud zoals uitlaat lekkage, remleidingen, wat speling op de schakelmechaniek en wat ander klein spul.
Begonnen met wat geklus :
Uitlezen gaf wat meldingen op de FRM en een sensor van de aanjager. Die laatste vervangen, melding weg.

FRM moet ik nog even mee aan de gang, die moet je coderen en dat heeft daarmee wat meer voeten in aarde. Ik wil op een gegeven moment ook cruise control inbouwen waar dit ook weer moet gebeuren dus even kijken hoe ik dit aanpak. Ik begrijp niet dat een auto als deze ooit zonder cruise zijn geconfigureerd.
Bij The Engineers Garage geweest voor een controle en om overzicht te krijgen van het eerder genoemde onderhoud, hoop dat in maart te kunnen laten gebeuren. Als het goed is zou het “Portugese Sperdiff” dan ook wel binnen moeten zijn met een iets korter verzet (3.64) dus dan kan dat er meteen onder.
Al met al denk ik een leuke auto voor wat plezier km’s en voor wat geklus waar ik niet echt aan toe ben gekomen de afgelopen jaren. We gaan lekker het voorjaar in.