Denk dat deze ook niet veel verbruikt heeft andersVeel veranderd, veel aangepast, veel circuit dagen gereden maar sinds 2018 door omstandigheden nog maar amper gereden. Denk alles bij elkaar een 250km.
Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
- Arthur
- Berichten: 39818
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
- Ferdi
- Berichten: 3045
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Fair enough
- Fabian
- Berichten: 7044
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Super gaaf, maar wat een werk! Heel erg benieuwd naar de sound van vrij-ademende honda
- Emiel
- Berichten: 3876
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Alleen maar verzekering en onderdelen
De keren dat die heeft gereden was wel braaf 1 op 8 denk ik.
Geen idee. Ben na 14 jaar vorig jaar eens lid geworden van de Hollandse Lotus club vanwege een keer een circuit of behendigheid proef evenement maar verder ben ik geen club man of "alle lotus rijders kennen man" of bandentrap meetings.
Gaat leuk worden op een Ring trackday dit ding. Niet zo onwijs vet als met de motor maar wel klein beetje veiliger.
- Emiel
- Berichten: 3876
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Nou de Duratec 2.5 motor / versnellingsbak en alle aanbouw delen zijn verkocht (nouja pas als geld op de rekening staat of ik het in de hand heb maar komt wel goed)
Ondertussen aan het schrijven wat ik nodig heb wat betreft onderdelen voor de K20. Hoor waarschijnlijk deze week of ik een Jackson racing supercharger kan overnemen van iemand. Anders rijd ik 1 jaar atmosferisch en ga dan Rotrex. Twijfel nog om voor 2,5" uitlaat of 3" uitlaat te gaan. Vermoed dat 3" echt niet stil te krijgen is, zeker gezien wat ik om mij heen hoor.
Dan de daily driver:
Stuur vervangen van de F11, nieuwe matten, nieuwe voorbanden, PCV vervangen en een achterlicht unit. Meteen ozon behandeling laten doen zodat de auto echt weer fris is. Nog even half/eind Feb de voorbumper opnieuw laten spuiten ivm wat lichte krasjes en dan gaat de F11 eruit. BMW is gewoon veel te klein en krap van binnen, waarschijnlijk ook icm de comfortstoelen. Toch maar gaan kijken naar een grote MPV voor het gezin. De kleine achter de bijrijders stoel is geen optie met een bijrijder langer dan 1.75 en achter de bestuurders stoel gaat wel maar niet verder dan 50-75km.
Wel jammer. Toch even naar moeten zoeken, een Full M met comfortstoelen, 6 cylinder en een kloppende historie met kloppende km stand. Gekocht met 146.000km en staat nu op 157.000km na een maand of 10 in bezit.
Einde BMW tijdperk voor mij. Al zou de vriendin het niet erg vinden dat ik de Lotus omruil voor een M2, maar dat zie ik niet zitten.
Ondertussen aan het schrijven wat ik nodig heb wat betreft onderdelen voor de K20. Hoor waarschijnlijk deze week of ik een Jackson racing supercharger kan overnemen van iemand. Anders rijd ik 1 jaar atmosferisch en ga dan Rotrex. Twijfel nog om voor 2,5" uitlaat of 3" uitlaat te gaan. Vermoed dat 3" echt niet stil te krijgen is, zeker gezien wat ik om mij heen hoor.
Dan de daily driver:
Stuur vervangen van de F11, nieuwe matten, nieuwe voorbanden, PCV vervangen en een achterlicht unit. Meteen ozon behandeling laten doen zodat de auto echt weer fris is. Nog even half/eind Feb de voorbumper opnieuw laten spuiten ivm wat lichte krasjes en dan gaat de F11 eruit. BMW is gewoon veel te klein en krap van binnen, waarschijnlijk ook icm de comfortstoelen. Toch maar gaan kijken naar een grote MPV voor het gezin. De kleine achter de bijrijders stoel is geen optie met een bijrijder langer dan 1.75 en achter de bestuurders stoel gaat wel maar niet verder dan 50-75km.
Wel jammer. Toch even naar moeten zoeken, een Full M met comfortstoelen, 6 cylinder en een kloppende historie met kloppende km stand. Gekocht met 146.000km en staat nu op 157.000km na een maand of 10 in bezit.
Einde BMW tijdperk voor mij. Al zou de vriendin het niet erg vinden dat ik de Lotus omruil voor een M2, maar dat zie ik niet zitten.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26781
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Zonde van de daily maar herkenbaar die kinderstoelen zijn echt bakbeesten daar heb je veeeeel achterbankruimte voor nodig mocht je zelf ook nog fatsoenlijk willen kunnen zitten voorin (ik ben 1.93m)
- Opa
- Berichten: 6251
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Zo'n bakbeest van een BMW te klein?
Wij hebben in de Fiesta ook een flinke kinderstoel, omdat af en toe één van de kleinkinderen mee rijdt, maar zelfs in die kleine auto gaat dat prima.
Wij hebben in de Fiesta ook een flinke kinderstoel, omdat af en toe één van de kleinkinderen mee rijdt, maar zelfs in die kleine auto gaat dat prima.
- HJ2
- Berichten: 3571
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Doe nog eens een PB met wat hij moet kosten?
- Emiel
- Berichten: 3876
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
De maxi cosi 360 is groot Die gaan we komende weken vervangen maar onze kleine man van 9mnd is al een behoorlijke beer aan het worden met 10+ kg en een lengte groter dan veel 1 jarige. Dus het gaat niet overhouden in de toekomst.
De BMW is in mijn ogen vooral groot door de lange motorkap en de breedte. Samen met de dikte van de comfort stoelen is het met een kinderstoel gewoon niet ruim.
Dan maar een saaie grote MPV. Denk een S-max ofzo.
Als het comfortabel van A naar B gaat is het mij prima.
Cruise control op de snelweg of stilstaan in de file doe je het zelfde in een Ferrari of een Opel.
Fun is de Lotus, of keer karten of een (cross)motor regelen.
De BMW is in mijn ogen vooral groot door de lange motorkap en de breedte. Samen met de dikte van de comfort stoelen is het met een kinderstoel gewoon niet ruim.
Dan maar een saaie grote MPV. Denk een S-max ofzo.
Als het comfortabel van A naar B gaat is het mij prima.
Cruise control op de snelweg of stilstaan in de file doe je het zelfde in een Ferrari of een Opel.
Fun is de Lotus, of keer karten of een (cross)motor regelen.
-
OnlineJan Terwolde
- Berichten: 2855
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
De vervolgstoelen nemen veel minder ruimte in. Helemaal als die met een jaar ook met de rijrichting mee gaat zitten.
- LaurensM
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 21 sep 2010, 12:13
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Emiel schreef: ↑29 jan 2024, 15:36 De maxi cosi 360 is groot Die gaan we komende weken vervangen maar onze kleine man van 9mnd is al een behoorlijke beer aan het worden met 10+ kg en een lengte groter dan veel 1 jarige. Dus het gaat niet overhouden in de toekomst.
De BMW is in mijn ogen vooral groot door de lange motorkap en de breedte. Samen met de dikte van de comfort stoelen is het met een kinderstoel gewoon niet ruim.
Dan maar een saaie grote MPV. Denk een S-max ofzo.
Als het comfortabel van A naar B gaat is het mij prima.
Cruise control op de snelweg of stilstaan in de file doe je het zelfde in een Ferrari of een Opel.
Fun is de Lotus, of keer karten of een (cross)motor regelen.
Hier in het verleden hetzelfde probleem. Ik had een f11 525d (sportstoelen)... dat past allemaal wel met kids en zo, maar net niet handig. Mijn vrouw had toen een xc90, tussendoor nog een xc60 (maar dat beviel niet zo) en inmiddels een x5 F15 40d . Die laatste is wel een overtreffende trap.... Comfortabel, erg ruim (met drie 14-17 jarigen mee naar Italie op vakantie) en gewoon snel.
- Emiel
- Berichten: 3876
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1zi
Al geprobeerd met leenstoel+leenkind. Lekker voetjes in de rug.Jan Terwolde schreef: ↑29 jan 2024, 15:39 De vervolgstoelen nemen veel minder ruimte in. Helemaal als die met een jaar ook met de rijrichting mee gaat zitten.
Bijrijder en bestuurder stoel moeten te ver naar voren.
Vriendin is 1.85 en ik 1.91.
Ja X5 is een optie, E53 gehad en E70 gereden een week, maar heel eerlijk is het prijs technisch interessanter om dan een MPV te kopen voor het gezin. Maandlasten vs verbruik vs leeftijd vs aanschafwaarde.LaurensM schreef: ↑29 jan 2024, 15:54
Hier in het verleden hetzelfde probleem. Ik had een f11 525d (sportstoelen)... dat past allemaal wel met kids en zo, maar net niet handig. Mijn vrouw had toen een xc90, tussendoor nog een xc60 (maar dat beviel niet zo) en inmiddels een x5 F15 40d . Die laatste is wel een overtreffende trap.... Comfortabel, erg ruim (met drie 14-17 jarigen mee naar Italie op vakantie) en gewoon snel.
(lees: Ik hoop dat de dame er zo veel in gaat rijden dat ik vaker bijrijder ga worden. Misschien wakkert mijn auto passie wat terug aan en komt die GR yaris er een keer. )
Laatst gewijzigd door Emiel op 29 jan 2024, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- Opa
- Berichten: 6251
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Bij ons staat deze erin:
https://www.amazon.nl/Chicco-Autostoel- ... B07GXCBGVF
Best wel een flink stoeltje en de kleinkinderen zijn 2 en 4 jaar oud.....de oudste is een jongen en best wel flink voor z'n leeftijd en die gaat nog gewoon in de stoel op de achterbank van de fietstas.
Begrijp me niet verkeerd, van mij mag je een andere auto kopen, maar ik snap niet hoe het bij jullie in die BMW zo krap is, terwijl wij in de Fiesta ruimte genoeg hebben.
https://www.amazon.nl/Chicco-Autostoel- ... B07GXCBGVF
Best wel een flink stoeltje en de kleinkinderen zijn 2 en 4 jaar oud.....de oudste is een jongen en best wel flink voor z'n leeftijd en die gaat nog gewoon in de stoel op de achterbank van de fietstas.
Begrijp me niet verkeerd, van mij mag je een andere auto kopen, maar ik snap niet hoe het bij jullie in die BMW zo krap is, terwijl wij in de Fiesta ruimte genoeg hebben.
-
- Berichten: 7407
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
- Emiel
- Berichten: 3876
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Ik snap werkelijk niet hoe mensen kunnen zitten voor in een fiesta met een kinder stoel erachter.Opa schreef: ↑29 jan 2024, 16:00 Bij ons staat deze erin:
https://www.amazon.nl/Chicco-Autostoel- ... B07GXCBGVF
Best wel een flink stoeltje en de kleinkinderen zijn 2 en 4 jaar oud.....de oudste is een jongen en best wel flink voor z'n leeftijd en die gaat nog gewoon in de stoel op de achterbank van de fietstas.
Begrijp me niet verkeerd, van mij mag je een andere auto kopen, maar ik snap niet hoe het bij jullie in die BMW zo krap is, terwijl wij in de Fiesta ruimte genoeg hebben.
In de Clio 3 van mijn vriendin, met de kinderstoel achter mij als bijrijder, zit mijn hoofd net niet tegen het dak aan en mijn knieen tegen dashboard en zit ik klem.
Met 1.91 en een 110kg pas ik prima in de Lotus maar dit is toch wel anders met een kinderzitje.
- Arthur
- Berichten: 39818
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Da's wel een hele erge dooddoener. Net zo als ‘je mag toch maar 100’. Ik begrijp wel wat je zegt maar die file houdt een keer op en soms mag je ook 130Cruise control op de snelweg of stilstaan in de file doe je het zelfde in een Ferrari of een Opel.
-
- Berichten: 4662
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Die duratec 2.5 kon toch ook gekieteld worden? Word/werd bij de MX5 NC veel gebruikt als swap ipv de standaard 2.0.
-
OnlineJan Terwolde
- Berichten: 2855
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Vanaf 3 jaar zitten ze bij mij hier in.
https://www.prenatal.nl/onderweg/autost ... gwQAvD_BwE
Dan maakt t geen hol uit hoe groot de auto is.
https://www.prenatal.nl/onderweg/autost ... gwQAvD_BwE
Dan maakt t geen hol uit hoe groot de auto is.
-
OnlineJan Terwolde
- Berichten: 2855
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Clio 4 is achterin ruimer als onze 1 serie
-
- Berichten: 3981
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
V70 vs. 5serie is een wereld van verschil aan binnenruimte. Ook ruimer qua zit denk ik dan sommige MPV’s.
- Emiel
- Berichten: 3876
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Gaat er meer om dat dagelijkse auto niet zo boeiend is F11 was logische opvolger na e53 en e60 maar niet praktisch.
Merk sowieso dat mijn “auto liefde” veranderd is, behalve hard rijden op circuit of keer sneeuw in of iets. Oldtimer en rally combinatie lijkt me ook wel tof. Van Horneland rally ofzo.
Ja klopt maar na 245pk/275nm op de wielen moet je er een gesmeed blok van maken of turbo gaan. Supercharger op duratec in Lotus is het wiel uitvinden. Dan de vraag wat de versnellingsbak er van gaat vinden met 300pk/300nm etc.Die duratec 2.5 kon toch ook gekieteld worden? Word/werd bij de MX5 NC veel gebruikt als swap ipv de standaard 2.0.
Honda is 250pk/220nm op de wielen en met supercharger kun je ergens tussen de 300-350pk gaan zonder al teveel issues.
En ik kan alles bestellen ipv tekenen, 3d printen, laten cnc frezen etc.
Zoals ik eerder aangaf, Super tof maar geen tijd meer voor met gezin, verandering van baan, etc. Minder sleutelen meer rijden.
- Mark 320iS
- Berichten: 2711
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Heb evt ook wel interesse in de 5, geef tzt maar een seintje. Hier eerst de 130i verkopen.
- Philipoo
- Berichten: 4137
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Ik snap ook niet hoe je jezelf "prima" in een exige propt. ik ben 1,97, ook 110kg. Vriendin is 1,86 en ik wilde eigenlijk voor een G31 gaan loeren zodat onze 2 kleintjes normaal mee kunnen..Emiel schreef: ↑29 jan 2024, 16:08
Ik snap werkelijk niet hoe mensen kunnen zitten voor in een fiesta met een kinder stoel erachter.
In de Clio 3 van mijn vriendin, met de kinderstoel achter mij als bijrijder, zit mijn hoofd net niet tegen het dak aan en mijn knieen tegen dashboard en zit ik klem.
Met 1.91 en een 110kg pas ik prima in de Lotus maar dit is toch wel anders met een kinderzitje.
- Arthur
- Berichten: 39818
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Het is ook maar hoe je in een auto zit. Ik zit bv vrij rechtop en redelijk naar voren, ik noem het actief Ik ben 1.91 en weeg ook een paar kg’s
Dan kan er prima iemand achter zitten in een G31, zelfs in de G21. Enige is wel dat ik de stoel op de laagste stand heb en dan heb je onder de comfortstoelen van de G31 weinig ruimte. Maar dat lijkt me met 2 kleintjes een minder probleem.
Dan kan er prima iemand achter zitten in een G31, zelfs in de G21. Enige is wel dat ik de stoel op de laagste stand heb en dan heb je onder de comfortstoelen van de G31 weinig ruimte. Maar dat lijkt me met 2 kleintjes een minder probleem.
- Emiel
- Berichten: 3876
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Gezien de “discussie”
Als ik rechter zit heb ik iets meer been ruimte maar beetje ontspannen is het dit.
Prima voor 50-75km en met pauze er tussen het dubbele maar niet naar Zuid Frankrijk of Italie.
1/3 serie is postuur een probleem (schouder tegen zijkant) en z4 is echt krappe ellende.
Om lange afstanden te kunnen rijden moet je met regelmaat verzitten.
Als ik rechter zit heb ik iets meer been ruimte maar beetje ontspannen is het dit.
Prima voor 50-75km en met pauze er tussen het dubbele maar niet naar Zuid Frankrijk of Italie.
Met 1,97 zou ik ook niet passen. 1.91 met vrij ideale lengte verdeling tussen benen/romp/armen zorgt dat ik wel aardig met wat dingen weg kom.Philipoo schreef: ↑30 jan 2024, 08:14Ik snap ook niet hoe je jezelf "prima" in een exige propt. ik ben 1,97, ook 110kg. Vriendin is 1,86 en ik wilde eigenlijk voor een G31 gaan loeren zodat onze 2 kleintjes normaal mee kunnen..Emiel schreef: ↑29 jan 2024, 16:08
Ik snap werkelijk niet hoe mensen kunnen zitten voor in een fiesta met een kinder stoel erachter.
In de Clio 3 van mijn vriendin, met de kinderstoel achter mij als bijrijder, zit mijn hoofd net niet tegen het dak aan en mijn knieen tegen dashboard en zit ik klem.
Met 1.91 en een 110kg pas ik prima in de Lotus maar dit is toch wel anders met een kinderzitje.
1/3 serie is postuur een probleem (schouder tegen zijkant) en z4 is echt krappe ellende.
Idem, vrij actieve houding. Pols ligt op bovenkant stuur als ik zit. Alleen lange ritten mag het iets minder actief maar ook tijdens lange ritten wissel ik tussen actief en iets minder actief.Arthur schreef: ↑30 jan 2024, 10:45 Het is ook maar hoe je in een auto zit. Ik zit bv vrij rechtop en redelijk naar voren, ik noem het actief Ik ben 1.91 en weeg ook een paar kg’s
Dan kan er prima iemand achter zitten in een G31, zelfs in de G21. Enige is wel dat ik de stoel op de laagste stand heb en dan heb je onder de comfortstoelen van de G31 weinig ruimte. Maar dat lijkt me met 2 kleintjes een minder probleem.
Om lange afstanden te kunnen rijden moet je met regelmaat verzitten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bart_k, Bokkepoot, frank de jonge, Gijzert, Jan Terwolde, Jan-BMW-Suzuki, Sander-E46, SlowCo, Thomas H en 22 gasten