Het is super leuk om te lezen dat wij als TEG zo goed worden aangeprezen, maar helaas moet ik jullie mededelen dat wij per januari 2024 zijn gestopt met de merken Maserati en Ferrari. Op dit moment doen wij alleen nog BMW en Alpina.
Voor de nieuwsgierige zal ik ook even uitleggen waarom
Het is een weloverwogen keuze maar het komt er eigenlijk op neer dat het lastige merken zijn om een gezond bedrijf omheen te bouwen. Wij hadden een gigantisch werkaanbod in deze merken maar het is erg lastig om te schalen omdat alles ingewikkeld is. Vooral gekwalificeerd personeel vinden is erg lastig (personeel dat we proberen op te leiden voor deze merken trekt toch allemaal vrij snel met overtuiging weer naar BMW). Daarnaast is de onderdelenlevering heel erg traag (dus veel slepen met auto's die wachten op onderdelen), de marge op onderdelen zijn erg klein en de risico's groot. Mijn compagnon Bob heeft bijna 10 jaar bij Kroymans gewerkt als Ferrari/Maserati monteur en daarna nog ruim 5 jaar onder de vlag van TEG maar de lol qua totaalplaatje met deze merken is er voor hem wel een beetje af. Ook omdat we het inmiddels leuk vinden een mooi bedrijf op te bouwen, waarin we eigenlijk werden tegen gehouden door deze merken. Het aanbod bleef groeien, maar de capasiteit is niet te schalen en alle andere processen nauwelijks te optimaliseren. Bij BMW loopt alles veel gestroomlijnder, waardoor het ook veel leuker is om daarmee te werken. Daarom hebben we toch de lastige keuze gemaakt om afscheid te nemen van deze merken.
Hoewel natuurlijk jammer, geeft het wel rust en mogelijkheid om volledig op BMW te focussen, wat natuurlijk ook erg leuk is