Skyline vraag: GTR vs V-Spec
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Skyline vraag: GTR vs V-Spec
Weet iemand misschien de precieze verschillen tussen een GTR33 en een GTR33 V-Spec?
Ik weet dat de V-Spec wat extremer is (meer gericht op circuitgebruik), maar wat zijn nou eigenlijk de precieze verschillen tussen die twee?
Iemand een overzicht of linkje?
Ik weet dat de V-Spec wat extremer is (meer gericht op circuitgebruik), maar wat zijn nou eigenlijk de precieze verschillen tussen die twee?
Iemand een overzicht of linkje?
-
OnlineOpa
- Berichten: 6812
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Best wel rap zo'n Skyline, maar je hebt Honda's.........
http://videos.streetfire.net/video/5575 ... ECCC4A.htm

http://videos.streetfire.net/video/5575 ... ECCC4A.htm

- Bram
- Berichten: 16644
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
http://www.jbskyline.net/
Daar is een hoop te vinden.
Wat ik er van weet: een V-Spec is nog wat heftiger als een GT-R. Ik meen betere diffs en nog meer.
Ff copy paste van http://www.dreamcarcompany.nl
Tekst gaat over een R32 GT-R V-spec
Op 3 februari 1993 wordt de V-spec geïntroduceerd, ter ere van de drie jaar van achtereenvolgende Groep-A overwinningen. Voor het eerst zijn Brembo remmen op de GT-R gebruikt (deze zullen later terugkomen op de R33). De auto rijdt op 17 inch lichtmetalen BBS wielen met 225/50/ZR17 banden en een stugger afgestelde ophanging, en er is een actief "limited-slip" achterdifferentieel. Op 14 februari 1994 wordt de V-spec II aan het gamma toegevoegd, dankzij vier jaar van Groep-A zeges. Dit model heeft bredere 245/45/ZR17 banden en is, mede door nog enkele kleine modificaties, 20 kg zwaarder.
Dit gaat over de R33 GT-R V-Spec.
De V-spec, eveneens gelanceerd op 16 januari 1995, is het vlaggeschip van de BCNR33 GT-R reeks. Het verschil met de standaard GT-R zijn de koelluchtgeleiders voor de remmen, alsmede een actief "limited-slip" differentieel dat samenwerkt met het verder geperfectioneerde vierwielaandrijvingssysteem ATTESA E-TS Pro, dat nog sneller (1/1000 seconde) de aandrijfkrachten kan manipuleren. Op 21 mei 1996 wordt ter ere van de deelname aan de 24 uur van Le Mans de "LM-Limited" V-spec uitgebracht. Deze is uitgevoerd in "Champion Blue", met een andere voorbumper, een carbon achtervleugel en speciale bestickering op de C-stijlen. In februari 1997 komt de laatste variant op de markt: de GT-R V-spec N1, een alleen in de kleur wit leverbare raceversie voor de straat, ontwikkeld ter homologatie voor de Super Taikyu N1 Series enduroraces. De N1 is om gewicht te besparen uitgekleed qua comfortvoorzieningen en heeft extra luchtgeleiders in de voorbumper, carbon beplating onder de motor, een achtervleugel met carbon blad en een motorkap-lipspoiler. De RB26DETT N1 motor heeft stalen turbo's, gewijzigde nokkenas-timing en nog enkele kleine verbeteringen om duurzaamheid tijdens races te waarborgen.
De volgende tekst gaat over de R34 GT-R V-Spec:
Topmodel V-spec heeft een actief sperdifferentieel met visco-koppeling, een harder afgestelde ophanging en speciale venturi diffusors (achter: carbon). Op 28 augustus 2002 volgt de V-spec II de V-spec op. De aluminium motorkap is nu gemaakt van carbon en heeft een extra luchthapper, het interieur is uitgevoerd in zwart, de achterremmen zijn groter en de lakkleuren zijn gewijzigd.
Daar is een hoop te vinden.
Wat ik er van weet: een V-Spec is nog wat heftiger als een GT-R. Ik meen betere diffs en nog meer.
Ff copy paste van http://www.dreamcarcompany.nl
Tekst gaat over een R32 GT-R V-spec
Op 3 februari 1993 wordt de V-spec geïntroduceerd, ter ere van de drie jaar van achtereenvolgende Groep-A overwinningen. Voor het eerst zijn Brembo remmen op de GT-R gebruikt (deze zullen later terugkomen op de R33). De auto rijdt op 17 inch lichtmetalen BBS wielen met 225/50/ZR17 banden en een stugger afgestelde ophanging, en er is een actief "limited-slip" achterdifferentieel. Op 14 februari 1994 wordt de V-spec II aan het gamma toegevoegd, dankzij vier jaar van Groep-A zeges. Dit model heeft bredere 245/45/ZR17 banden en is, mede door nog enkele kleine modificaties, 20 kg zwaarder.
Dit gaat over de R33 GT-R V-Spec.
De V-spec, eveneens gelanceerd op 16 januari 1995, is het vlaggeschip van de BCNR33 GT-R reeks. Het verschil met de standaard GT-R zijn de koelluchtgeleiders voor de remmen, alsmede een actief "limited-slip" differentieel dat samenwerkt met het verder geperfectioneerde vierwielaandrijvingssysteem ATTESA E-TS Pro, dat nog sneller (1/1000 seconde) de aandrijfkrachten kan manipuleren. Op 21 mei 1996 wordt ter ere van de deelname aan de 24 uur van Le Mans de "LM-Limited" V-spec uitgebracht. Deze is uitgevoerd in "Champion Blue", met een andere voorbumper, een carbon achtervleugel en speciale bestickering op de C-stijlen. In februari 1997 komt de laatste variant op de markt: de GT-R V-spec N1, een alleen in de kleur wit leverbare raceversie voor de straat, ontwikkeld ter homologatie voor de Super Taikyu N1 Series enduroraces. De N1 is om gewicht te besparen uitgekleed qua comfortvoorzieningen en heeft extra luchtgeleiders in de voorbumper, carbon beplating onder de motor, een achtervleugel met carbon blad en een motorkap-lipspoiler. De RB26DETT N1 motor heeft stalen turbo's, gewijzigde nokkenas-timing en nog enkele kleine verbeteringen om duurzaamheid tijdens races te waarborgen.
De volgende tekst gaat over de R34 GT-R V-Spec:
Topmodel V-spec heeft een actief sperdifferentieel met visco-koppeling, een harder afgestelde ophanging en speciale venturi diffusors (achter: carbon). Op 28 augustus 2002 volgt de V-spec II de V-spec op. De aluminium motorkap is nu gemaakt van carbon en heeft een extra luchthapper, het interieur is uitgevoerd in zwart, de achterremmen zijn groter en de lakkleuren zijn gewijzigd.
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Die NSX is inderdaad serieus snelOpa schreef:Best wel rap zo'n Skyline, maar je hebt Honda's.........
http://videos.streetfire.net/video/5575 ... ECCC4A.htm

- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
Zwaai zwaaaaiOpa schreef:Best wel rap zo'n Skyline, maar je hebt Honda's.........
http://videos.streetfire.net/video/5575 ... ECCC4A.htm

Maarja..........die NSX is wel even een JGTC auto en die Mines Skyline is een straat auto. Die mines is echt serieus snel. Die F40 was dus echt nergens

- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
Ik kwam dit stukje tekst nog tegen over de R33.
The R33 was developed in 1995 as a successor to the venerable R32 model that Japan had gotten to know well. The engine in the R33 was nearly identical to the R32. It used the same turbochargers, and the same specification of transmission, although the syncros were made to be stronger. The engine did correct the R32's weak oil pump drive collar which tended to fail in higher horsepower applications with a wider collar. The R33 engine also introduced a mechanical advance on the intake camshaft improving torque slightly. The base model R33 GTR weighs 1750kg.
The R33 GTR launched in January 1995 with the base model GTR and the Vspec model. The Vspec mode weighed 10kg heavier, and had sportier suspension resulting in lower ground clearance. The Vspec also featured the newer Attesa-ETS Pro all wheel drive system, which included an Active Limited Slip differential. The Vspec model also included a four wheel independent channel ABS braking system.
At the same time as the release of the R33 GTR, and GTR Vspec. Nissan released an R33 GT-R Vspec N1 model. Changes on the R33 N1 model are similar to the R32 N1 model. The car was made lighter, by removing the ABS, air conditioning, sound system, rear wiper, and the trunk carpet. The R33 GT-R Vspec N1 received the slightly revised R33 N1 engine.
A special edition R33 was released on November 3 1997. The car was called the 400R, with R standing for Racing. Developed with Nismo, it featured an overbored RB26DETT engine, the RBX-GT2, with polished ports, an upgraded exhaust, composite parts, and a more free flowing turbo and intercooler system. The car developed a staggering 450 Horsepower, and allowed the car a top speed of over 200mph
The R33 was developed in 1995 as a successor to the venerable R32 model that Japan had gotten to know well. The engine in the R33 was nearly identical to the R32. It used the same turbochargers, and the same specification of transmission, although the syncros were made to be stronger. The engine did correct the R32's weak oil pump drive collar which tended to fail in higher horsepower applications with a wider collar. The R33 engine also introduced a mechanical advance on the intake camshaft improving torque slightly. The base model R33 GTR weighs 1750kg.
The R33 GTR launched in January 1995 with the base model GTR and the Vspec model. The Vspec mode weighed 10kg heavier, and had sportier suspension resulting in lower ground clearance. The Vspec also featured the newer Attesa-ETS Pro all wheel drive system, which included an Active Limited Slip differential. The Vspec model also included a four wheel independent channel ABS braking system.
At the same time as the release of the R33 GTR, and GTR Vspec. Nissan released an R33 GT-R Vspec N1 model. Changes on the R33 N1 model are similar to the R32 N1 model. The car was made lighter, by removing the ABS, air conditioning, sound system, rear wiper, and the trunk carpet. The R33 GT-R Vspec N1 received the slightly revised R33 N1 engine.
A special edition R33 was released on November 3 1997. The car was called the 400R, with R standing for Racing. Developed with Nismo, it featured an overbored RB26DETT engine, the RBX-GT2, with polished ports, an upgraded exhaust, composite parts, and a more free flowing turbo and intercooler system. The car developed a staggering 450 Horsepower, and allowed the car a top speed of over 200mph
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten