Dit keer een modelletje jonger, een 150 dus (voor de kenners) in in dit geval en een 60th Aniversery edition. En een 3.0 D-4D i.p.v. een 4.0 V6 benzine. Deze had wel de voorkeur, maar die is nog schaarser dan een speld in een hooiberg.
Zoals een aantal wel weten haal ik mijn 'Driving Fun' uit (wild)kamperen en rondreizen met de auto, vandaar de keuze voor een betrouwbare terreinauto (geen SUV).
Het betreft dus een LandCruiser 150 in een 3.0 diesel uitvoering op geel kenteken (Auw...) de auto is van 2011 en origineel geleverd in België, in 2020 is de auto naar Nederland gehaald door een stel die exact wilde en zijn gaan doen waar ik hem voor gebruik. De volledige geschiedenis van de auto is bekend en aanwezig bij de auto.
Zoals gezegd, het stel wat de auto geïmporteerd heeft, is met een gevulde portemonnee naar een 4x4 outdoor winkel gegaan en hebben daar redelijk kwistig geld uitgegeven.
De auto was dus bij aanschaf door mij al voorzien van een Frontrunner roofrack, een ARB ladekast met schuiftafel. Een Safari snorkel, een huishoud accu (yellowtop) met scheidingrelais en batterij monitoring systeem. Een pushbar met PIAA verstralers, en nog wat diverse kleine zaken in en om de auto.
De auto is voor mij dus een behoorlijk complete basis om verder op uit te bouwen, in maart volgend jaar eerst maar eens de daktent er weer op monteren en dan verder kijken naar de wensenlijst.
Plaatjes bij het praatje: