Dat gevoel dat je iets nieuws, iets speciaals, wilt hebben? Die nieuwe Porsche, Ducati, green-egg BBQ, bose speakerset ? "whatever rocks your boat". En natuurlijk kost dat een fortuin. Jaren hard werken, sparen en dan EINDELIJK kopen. Of moderner, geld lenen, direct kopen en nog meer jaren hard werken om de lening + rente te betalen.
Ken je dat andere gevoel ook ?
Dat gevoel dat je enige tijd na het plunderen van je rekening je op je ooit nieuwe KTM Superduke stapt en je je dood ergert aan dat krasje, dat dat KUT ding niet start omdat de accu leeg is, je band net leeg is ? Dat je weer onderhoud moet regelen, en daar eigenlijk helemaal geen tijd/geld/aandacht aan wilt besteden...
In de familie zeiden ze het vroeger altijd al tegen me: "Het bezit van de zaak is het einde van het vermaak"
Dus wat doe je?
Je ruilt die BMW M3 in voor een nieuwe en stort wederom een fortuin bij. Of je ruilt 'em, met bijbetaling, in tegen een nieuwe 316i omdat dat "toch meer dan genoeg is in NL". En "zeker met de huidige benzine prijzen". Puur psychologisch allemaal natuurlijk en marketing afdelingen staan te popelen om dit in stand te houden. "The illusion of something new".
Maar het kan ook anders. Daar werd ik vandaag weer even hard aan herinnerd.
Vrouwlief moest om 15:00 werken dus Markk denkt "we slingeren de BoxsterS aan en gaan een stukje sturen en bij Goedhart motoren kijken". Aldus zo geschiede. No problemos. BoxsterS start, we laten vanwege de stortregen de hardtop zitten en sturen binnendoor naar Bodegraven. Leuk hoor die Porsche die ik ooit eind 2000 nieuw heb aangeschaft. Fantastisch in de zon, maar met hardtop is het eigenlijk nooit mijn ding geweest. En dat ding heeft ook nog massa onderstuur in de regen. Waarschijnlijk omdat de voorbanden wat oud en hard zijn en de achterbanden net nieuw. Hmmm, K*T, binnenkort de voorbanden ook maar eens vervangen dus.
Aangekomen bij Goedhart kom ik een collega tegen. Heeft net z'n ooit nieuwe Suzuki RF900 een beurtje laten geven die de dagwaarde van dat ding ruimschoots overstijgt. Maar ja, ding moet goed zijn want wordt voor woon-werk verkeer gebruikt. Samen lopen we even door de showroom en komen allerlei leuk alternatief spul tegen. Maar ja, kost al snel 10-15k en de Suzuki RF900 heeft net een dure beurt gehad! Dus moet gewoon minimaal weer een jaar mee. Zoooo herkenbaar...
Ik stap weer in de BoxsterS in de schijtregen, trek op de invoegstrook die 6 cylinder boxer huilend naar de 7200rpm. Leuk, natuurlijk, "maar is dat het nou ?". Klote hardtop, klote regen, klote winterperiode. Gadverdamme.
Maar dan een geniaal idee.
Ik rijd de BoxsterS naar de stallingsplek van de ergens in 2007 aangeschafte e46 M3, bel met de verzekeringsmaatschappij om de M3 te verzekeren. Log in op RDW.NL om de schorsing van de M3 op te heffen. En doe met de BoxsterS precies het omgekeerde.
Nog steeds schijtweer buiten maar zooo gaaf. Hoe dat S54 blok reageert op je input. Hoe makkelijk dat ding in de regen dwars gaat. Hoeveel sneller dat ding dan de BoxsterS is. Hoe het naar de 8000rpm snerpt (ipv huilt

Weet zeker dat ik me over een paar maanden weer ga ergeren aan die M3. Aan het gewicht, de matige remmen, die binnenspiegel die eigenlijk vervangen moet worden, dat het dak er niet af kan op een mooie zonnige dag, dat "vage" stuurgevoel, dat metalige snerpende geluid van het blok, etc.
Maar goed. Tegen die tijd schijnt vast wel weer een keer de zon. En dan, dan staat mijn "gloednieuwe", lichtvoetige, goed remmende, BoxsterS, waar het dak gewoon vanaf kan, vast op me wachten. Met een 6 cylinder boxer die vraagt om naar de 7200rpm te huilen zonder metalige snerp.
Mark
(die super benieuwd is naar de specs van de nieuwe KTM Superduke 1390 R