Banden onder e46 M3
- markk
Banden onder e46 M3
Zie draadje onder M3 overzicht. Heb een e46 M3 gekocht onder de afspraak dat er "4 nieuwe 19 inch banden onderkomen".
maar ...
moet 250 euri meer betalen als ik er Michelin PS onder wil. Anders komen er Yokohama's onder.
Iemand ervaring met Yokohama's onder een M3 of Yokohama's onder een high-performance auto ?
Mark.
maar ...
moet 250 euri meer betalen als ik er Michelin PS onder wil. Anders komen er Yokohama's onder.
Iemand ervaring met Yokohama's onder een M3 of Yokohama's onder een high-performance auto ?
Mark.
- Peter Tunissen
-
- kris
- Peter Tunissen
- Erik K.
Ik net achter nieuwe Michelin PS2's laten monteren, voor heb ik vorig jaar al vervangen. Toevallig zaten er onder M3 ook Yokohama's. Mijn ervaring tot nu toe is dat de PS2's toch behoorlijk meer grip hebben dan de Yokohama's.
Maar goed de Yokohama's waren inmiddels bijna 4 jaar oud en aardig versleten.
Maar goed de Yokohama's waren inmiddels bijna 4 jaar oud en aardig versleten.
- Maik
Ik ben benieuwd hoe de toyo t1r gaat bevallen Mark. Ik heb ze ook onder de speedster maar die weegt de helft van een M3
De toyo's hebben inderdaad een wat slappe wang, en "zouden" alleen voor lichte karretjes echt goed zijn...
Onder de speedster bevallen ze goed, vooral in verhouding tot wat ze kosten (550euro rondom voor de speedster, als je goed zoekt).
Griplevel ligt erg hoog, verbaas mij er telkens weer over. Nu ze wat meer versleten zijn blijft het gripniveau hoog, in tegenstelling tot de toyo t1s die ik vroeger een keer gehad heb onder een andere auto (de grip van die band was echt dramatisch op het eind).
Maargoed, als de auto afgeleverd gaat worden op die band, dan zal je niets anders gewend zijn. Als je na 1-2 jaar weer een nieuw setje eronder gaat zetten en je zet er dan gelijk een bridgestone potenza onder dan heb je gelijk weer een leuke upgrade (veel stijvere wang dus waarschijnlijk wat beter geschikt voor een relatief zware auto).
Gefeliciteerd met je nieuwe bak trouwens!

De toyo's hebben inderdaad een wat slappe wang, en "zouden" alleen voor lichte karretjes echt goed zijn...
Onder de speedster bevallen ze goed, vooral in verhouding tot wat ze kosten (550euro rondom voor de speedster, als je goed zoekt).
Griplevel ligt erg hoog, verbaas mij er telkens weer over. Nu ze wat meer versleten zijn blijft het gripniveau hoog, in tegenstelling tot de toyo t1s die ik vroeger een keer gehad heb onder een andere auto (de grip van die band was echt dramatisch op het eind).
Maargoed, als de auto afgeleverd gaat worden op die band, dan zal je niets anders gewend zijn. Als je na 1-2 jaar weer een nieuw setje eronder gaat zetten en je zet er dan gelijk een bridgestone potenza onder dan heb je gelijk weer een leuke upgrade (veel stijvere wang dus waarschijnlijk wat beter geschikt voor een relatief zware auto).
Gefeliciteerd met je nieuwe bak trouwens!
- duifjes.com
-
Ik heb op met mijn e36 M3 zeker 5 setjes Toyo's verbruikt .
Ik vond het wat betreft grip een topbandje , ook die voorgaande serie .
Maar elk voordeel heeft een nadeel , Ze maken herrie , al is dat bij die nieuwe serie minder.
En ik weet zeker dat jij de 15000 km niet gaat halen met je achter banden .
Of je moet rijden als een wijf , en dan bedoel ik niet Sabine Smitz
Maar als mijn Conti's op zijn dan ga ik meteen weer over naar Toyo.
Gr Pieter
Ik vond het wat betreft grip een topbandje , ook die voorgaande serie .
Maar elk voordeel heeft een nadeel , Ze maken herrie , al is dat bij die nieuwe serie minder.
En ik weet zeker dat jij de 15000 km niet gaat halen met je achter banden .
Of je moet rijden als een wijf , en dan bedoel ik niet Sabine Smitz

Maar als mijn Conti's op zijn dan ga ik meteen weer over naar Toyo.
Gr Pieter
- duifjes.com
- duifjes.com
- Hubert D
Toyo's zijn lekker op de E30, ik heb bijna niks anders gehad. Ze zijn niet duur en lekkere allrounders. T1R is ietsje beter als de (oude) S. Ze zijn alleen veel constanter. De S was minder voorspelbaar en als de band half versleten was had je opeens veel minder grip. Ik heb nu een R waarvan het profiel zowat verdwenen is en die doet het gewoon nog goed.
Ik hoor heel veel verhalen dat de R goed is in de regen... Nou, om te driften wel ja
Ze glijden heel 'goedmoedig' in ieder geval.
Conclusie: Voor het geld een lekker bandje, gaat niet lang mee. Wel heel voorspelbaar met een brede grens en dat is lekker (....met een nieuwe auto. Feli? 8) )
Ik hoor heel veel verhalen dat de R goed is in de regen... Nou, om te driften wel ja

Conclusie: Voor het geld een lekker bandje, gaat niet lang mee. Wel heel voorspelbaar met een brede grens en dat is lekker (....met een nieuwe auto. Feli? 8) )