Leder interieur voeden, met ledervet? Blijft het wel mat en fabrieksnieuw?
- Roy RS
Leder interieur voeden, met ledervet? Blijft het wel mat en fabrieksnieuw?
Mn ftype heeft een heerlijk fris leder interieur dat nog mooi mat is. Nu wil ik het heel graag voeden, maar de matte uitstraling niet verliezen (en dan naar mr fabrieksnieuw moeten voor de jackpot)
Ik heb nog een potje ledervet, geen idee of dit het juiste product is voor de klus…en doe ik dan alleen de stoelen of ook dash/dak/deur etc?
Wat voor spul moet ik gebruiken dus?
Ik heb nog een potje ledervet, geen idee of dit het juiste product is voor de klus…en doe ik dan alleen de stoelen of ook dash/dak/deur etc?
Wat voor spul moet ik gebruiken dus?
- Martijn_bmw
Re: Leder interieur voeden, met ledervet? Blijft het wel mat en fabrieksnieuw?
Niks gebruiken; dat leder gebeurd niks mee in de paar maanden dat jij hem hebt 

- Roy RS
Beetje klaarmaken voor de verkoopMartijn_bmw schreef: 01 aug 2023, 21:15 Niks gebruiken; dat leder gebeurd niks mee in de paar maanden dat jij hem hebt![]()
- Martijn_bmw
Haha
ik heb een paar keer spul van colourlock gebruikt dat werkte altijd wel mooi

-
OnlineHJ2
Ledervet niet doen!
Dat is voor zadels man.
Liever iets van een van de grote poets-middellen boeren.
Leder reiniger en dan een product wat mat blijft
Ledervet ga-en blijf je altijd zien.
Dat is voor zadels man.
Liever iets van een van de grote poets-middellen boeren.
Leder reiniger en dan een product wat mat blijft
Ledervet ga-en blijf je altijd zien.
- JP
-
Autoglym hier. Werkt voor mij prima. Heb geen vette handen, misschien scheelt dat. Tijdje terug nog compliment gekregen dat het stuur er nog zo netjes uitziet.
- Philipoo
Leervet niet voor je auto gebruiken.
Pak een goed product om het eerst te reinigen en daarna opnieuw te voeden. carclean.com is altijd een nuttige bron van informatie, staan ook veel goede reviews over producten op! Met dit spul kan je al het leder in je auto doen. Voor je stuur zou ik overigens eerst schoonmaken met een all purpose cleaner omdat dit nog iets beter de viezigheid van jouw en vorige eigenaren hun vieze handjes eraf haalt
Pak een goed product om het eerst te reinigen en daarna opnieuw te voeden. carclean.com is altijd een nuttige bron van informatie, staan ook veel goede reviews over producten op! Met dit spul kan je al het leder in je auto doen. Voor je stuur zou ik overigens eerst schoonmaken met een all purpose cleaner omdat dit nog iets beter de viezigheid van jouw en vorige eigenaren hun vieze handjes eraf haalt

- Philipoo
Dit goedkope setje bevalt mij overigens prima: https://www.carclean.com/nl/gliptone-li ... r-kit.html
-
Onlinematthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Ik ben groot fan van de interior matt cleaner en leather protect van Stipt: https://www.stiptpolishpointshop.nl/leerreiniger/
Miss duur voor wat het is maar producten werken super.
- Roy RS
Dit setje had ik gezien, krijg ik dan wel matte uitstraling terug?Philipoo schreef: 02 aug 2023, 08:52 Dit goedkope setje bevalt mij overigens prima: https://www.carclean.com/nl/gliptone-li ... r-kit.html
Het gaat me vooral om voeden om het goed te houden, het is echt sls nieuw en mat, wil het niet slechter maken…
- Roy RS
Als ik niks anders vind pik ik die op idd, ben niet echt fan van stiptmatthyssie schreef: 02 aug 2023, 09:22 Ik ben groot fan van de interior matt cleaner en leather protect van Stipt: https://www.stiptpolishpointshop.nl/leerreiniger/
-
De prijzen van Stipt gaan nergens over, koop gewoon lekker je spullen bij carclean en niet bij een dropshipper..
Kenotek of Gliptone is helemaal prima, zorgt ook voor een matte look. Ik zou er een borstel van paardenhaar bijnemen om eea goed schoon te kunnen krijgen.
Kenotek of Gliptone is helemaal prima, zorgt ook voor een matte look. Ik zou er een borstel van paardenhaar bijnemen om eea goed schoon te kunnen krijgen.
-
OnlineFabian
jup, eens. Top spul.matthyssie schreef: 02 aug 2023, 09:22 Ik ben groot fan van de interior matt cleaner en leather protect van Stipt: https://www.stiptpolishpointshop.nl/leerreiniger/
-
Onlinematthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Lekker boeiend, als je ziet wat het per schoonmaakbeurt kost is het allemaal rommelen in de marge. Ik vind het top spul om mee te werken, kan me er niet druk om maken dat iemand dit dropshipt.Adwo schreef: 02 aug 2023, 11:38 De prijzen van Stipt gaan nergens over, koop gewoon lekker je spullen bij carclean en niet bij een dropshipper..
- Philipoo
Wordt heel mooi mat! Ik stuur je wel even een paar foto's van hoe het eruit ziet.Roy RS schreef: 02 aug 2023, 10:54Dit setje had ik gezien, krijg ik dan wel matte uitstraling terug?Philipoo schreef: 02 aug 2023, 08:52 Dit goedkope setje bevalt mij overigens prima: https://www.carclean.com/nl/gliptone-li ... r-kit.html
Het gaat me vooral om voeden om het goed te houden, het is echt sls nieuw en mat, wil het niet slechter maken…
-
- Auto: eBike
Colourlock biedt ook leer voeders/protectors, net als Gyeon en Meguiars.
Betaal je ook veel voor een flesje, maar is in ieder geval kwaliteit
Betaal je ook veel voor een flesje, maar is in ieder geval kwaliteit
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Carclean zit in Berkel, zeker de moeite om langs te gaan met je auto voor wat advies. Ze nemen echt de tijd voor je, dat is mijn ervaring van een paar weken terug.
-
OnlineHJ2
Nou, hop, bestellen, poetsen en foto’s plaatsen natuurlijk!
-
- Auto: Dikke Bmw
-
Een vraag uit dezelfde hoek: het lederen stuur van mijn Kuga (2018) ziet er nogal droog en wit uitgeslagen uit. Geen droogtescheuren of anderszins schade, maar vooral de kleur.
Waar behandel ik dat het beste mee?
Waar behandel ik dat het beste mee?
-
OnlineHJ2
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Ik ben hier ook tevreden over Gyeon.
Moet wel zeggen dat het ook een soort van gemak is. Heb geen zin om urenlang van alles te vergelijken en het spul van dit merk is altijd top.
Als je echter in de buurt van Carclean woont zou ik daar gewoon eens langsrijden. Krijg je ongetwijfeld goed advies en kun je het gelijk meenemen.
Moet wel zeggen dat het ook een soort van gemak is. Heb geen zin om urenlang van alles te vergelijken en het spul van dit merk is altijd top.
Als je echter in de buurt van Carclean woont zou ik daar gewoon eens langsrijden. Krijg je ongetwijfeld goed advies en kun je het gelijk meenemen.
- Dimitri
- Auto: BMW 130i, BMW Z3 Coupe
Iets dichterbij (vanuit Oost-Brabant) zit Waxworld in Zevenbergen. Gerenommeerde naam in de detailing wereld waar je altijd echt goed geholpen wordt.veejay schreef: 02 aug 2023, 17:54 Carclean zit in Berkel, zeker de moeite om langs te gaan met je auto voor wat advies. Ze nemen echt de tijd voor je, dat is mijn ervaring van een paar weken terug.
https://www.waxworld.nl/interieur/leer- ... -reiniging
-
Gliptone is top. Wordt ook door de Britse merken zelf gebruikt. Ruikt lekker en mooie matte look daarna. Dat setje die Philip post is precies wat je nodig hebt. Ik zou dan het dash en andere interieurdelen ook 1x goed doen. Is ook goed tegen het uitdrogen door de zon. 1x per jaar herhalen. Stoelen misschien 2x per jaar.
Colourlock wordt gepost. Dat is mooi voor de leerverfproducten maar de conditioner van Colourlock vond ik maar matig. Beetje dunne vloeistof, flesje is snel op en ik zag en voelde geen verschil.
Colourlock wordt gepost. Dat is mooi voor de leerverfproducten maar de conditioner van Colourlock vond ik maar matig. Beetje dunne vloeistof, flesje is snel op en ik zag en voelde geen verschil.