Ik ben het met de meeste stellingen in dit draadje wel eens. Marketing is het inderdaad ook. Telkens een klein stapje groter en duurder. Ben je drie generaties van de wagen verder, dan is ie net zo groot als destijds het grotere model was. Polo van nu is Golf van toen. Clio van nu is 19 van toen. Bij het ene merk is het wat erger dan bij het andere.
Ik ben zelf in wagenformaat terug gegaan. Van 1998 Passat naar 2004 BMW 3 sedan. Maar als ik die 'kleintjes' soms zie. Clio, Grande Punto, Polo, etcetera. Forse, volwassen wagens. En dan vraag ik me wel eens af: waarom rijd ik in zo'n dure wagen? Nou tel ik 60000 neer, waar doe ik het eigenlijk voor? (antwoord: BPM en BTW haha)
Ik zou er geen problemen mee hebben om een wagen formaat focus te rijden in een leuek uitvoering, maar ook een Grande Punto straf je mij niet mee. Oké, over de autobahn blazen is dan minder. Maar hoe vaak doe ik dat nou? Conclusie is dat auto's gewoon gruwelijke duur zijn

(en GROOT, om on topic te blijven)