Zitten er hier IT freaks met verstand van KPN Hotspot problemen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
EricYellow

Zitten er hier IT freaks met verstand van KPN Hotspot problemen?

Bericht door EricYellow » 20 jun 2023, 20:43

Op het moment lig ik in het ziekenhuis (JBZ in Den Bosch) ,dat gaat nog wel een tijdje duren en daar hebben ze een mooi KPN hotspot gratis wifi netwerk.
Gewoon wifi op verbinding "KPN" klikken en dan zou er een portal moeten openen war je op akkoord moet klikken en je hebt internet.
Op de Iphone werkt het perfect, op de Iphone en laptop van mijn buurman werkt het ook perfect, alleen op mijn laptop opent er geen portal waar ik op akkoord moet klikken.

KPN Hotspot hotline al gebeld (totaal 1.18 uur aan de telefoon gehangen waarvan 1.10 uur in de wacht)
De hotline gooit em na een minuut of 10 door naar de normale klantenservice, daar weten ze te weinig en verbinden ze je met de Hotspot hotline.
Tot 3x toe dit verhaaltje gehad waarna ik medewerker nummer 4 aan de telefoon kreeg die doodleuk zegt dat doorverbinden naar de Hotspot hotline sinds Januari 2023 niet meer mogelijk is en alle medewerkers dit zouden moeten weten.
Zijn advies: gewoon de Hotspot Hotline blijven bellen totdat je ook een echte Hotspot medewerker aan de lijn krijgt.
Krijg je een standaard klantenservice medewerker aan de lijn dan moet ik gewoon ophangen en tot vervelens toe blijven bellen met het Hotspot nummer tot ik een echte Hotspot medewerker aan de telefoon heb...

Om heel dat verhaal morgen weer te moeten herhalen hebben we niet zo heel veel zin, dus als er hier iemand is die nog tips heeft waarmee ik wel geholpen zou kunnen worden, dan graag.

DNS servers heb ik al van automatisch op handmatig gezet IPV4 op 8.8.8.8 enz, maar het heeft allemaal geen nut gehad.

Oftewel; Help....nog 19 dagen Netflix enz op de bundel van de Iphone wordt iets teveel van het goede.. :tooth:

Martijn_bmw

Re: Zitten er hier IT freaks met verstand van KPN Hotspot problemen?

Bericht door Martijn_bmw » 20 jun 2023, 21:45

Verbinding maken met kpn WiFi op je laptop en zelf via de browser naar die landingspagina gaan al geprobeerd?

Meestal is het via internet browser dat je ff akkoord moet geven en dan door

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 20 jun 2023, 21:50

En anders wifi hotspot aanzetten van je telefoon? Heb ik op vakantie ook een keer gehad, telefoon verbond wel met de wifi, laptop niet. De rest van de vakantie alles via de hotspot gedaan. Kan volgens mij ook via de USB kabel (USB tethering).

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 20 jun 2023, 21:58

Joël D. schreef: 20 jun 2023, 21:50 En anders wifi hotspot aanzetten van je telefoon? Heb ik op vakantie ook een keer gehad, telefoon verbond wel met de wifi, laptop niet. De rest van de vakantie alles via de hotspot gedaan. Kan volgens mij ook via de USB kabel (USB tethering).
De meeste telefoons zijn geen router kan dus niet een WiFi verbinding maken met internet en dat signaal doorzetten als wifi hotspot voor je laptop. Via usb wellicht wel te proberen idd.

Knot

Bericht door Knot » 20 jun 2023, 22:03

Normaal idd als je hotspot maakt gebruikt dat de wifi voorziening en loopt het dus via 4G als data drager.

JP

Bericht door JP » 20 jun 2023, 22:09

Beterschap Eric !!

Knot

Bericht door Knot » 20 jun 2023, 22:25

Lees het nu pas.. vervelend Eric het ziekenhuisverhaal, hoop niks ernstigs en dat het snel opgelost/opgelapt is.

Ligt ook soms wel eens aan de browser waarmee je m doorklikt, edge, firefox, chrome en de beveiligingsinstellingen daarvan.
Of je antivirus software, of evt vpn software als Forticlient, zoveel mogelijk afsluiten wat je niet nodig hebt en met een bekende browser (chrome) als defautlt die landing page openen om hem door te klikken.

En anders toch maar met een tablet/ipad aan de gang.

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 20 jun 2023, 22:45

Ehmm kon je niet via lightning - usb internet krijgen van je iphone naar de laptop? :hmmm:

Welke laptop heb je

JP

Bericht door JP » 20 jun 2023, 22:54

Met de Macbook kan ik gewoon in het menu wifi een persoonlijk hotspot maken met de Iphone en of die laatste dan aan de wifi hangt of de Vodafone 5G, dat maakt niets uit.

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 21 jun 2023, 00:39

Beterschap!

iPhone gewoon als hotspot gebruiken verbonden met WiFi van het ziekenhuis, zet voor de zekerheid even je mobiele data uit voor het geval je iPhone het contact met WiFi kwijt raakt. En anders blijven pielen met de laptop, neem aan dat je al hebt gekeken of je geen pop-ups blokkeert vanuit je browser, die akkoord pagina zou gewoon geopend moeten kunnen worden.

Knot

Bericht door Knot » 21 jun 2023, 01:09

Idd, soms als je een popup wegklikt komt ie niet zomaar nog een keer tevoorschijn.

Emiel

Bericht door Emiel » 21 jun 2023, 05:46

Mac adres van je iphone clonen op je laptop? Dan wel je iphone disconnecten anders krijg je conflict

EricYellow

Bericht door EricYellow » 21 jun 2023, 06:19

Booooh schreef: 21 jun 2023, 00:39 Beterschap!

iPhone gewoon als hotspot gebruiken verbonden met WiFi van het ziekenhuis, zet voor de zekerheid even je mobiele data uit voor het geval je iPhone het contact met WiFi kwijt raakt. En anders blijven pielen met de laptop, neem aan dat je al hebt gekeken of je geen pop-ups blokkeert vanuit je browser, die akkoord pagina zou gewoon geopend moeten kunnen worden.

Thanks !

Het wordt totaal een week of 12 chemo, maar als het goed is komt alles dan weer op zijn pootjes terecht.
"Even" deze periode uitzitten zullen we maar zeggen.

Verrek...dit is iets waar ik nog niet eens aan gedacht heb en een best wel simpele oplossing is.
De iphone maakt wel verbinding met de wifi hier en die gewoon als hotspot gebruiken...kost het me ook geen data.
Gaan we straks eens proberen :thumbup:

Fabian

Bericht door Fabian » 21 jun 2023, 07:23

Sterkte en beterschap!!! 💪

Fernando

Bericht door Fernando » 21 jun 2023, 08:15

Beterschap man!

Martijn M

Bericht door Martijn M » 21 jun 2023, 08:28

Poeh wat een klote nieuws Eric! Hopelijk krabbel je er na de chemo weer bovenop. Al het beste en beterschap.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 21 jun 2023, 08:36

Beterschap Eric!

Djessey

Bericht door Djessey » 21 jun 2023, 08:48

Probeer eens in je browser in te typen 192.168.1.1 oid, ergens op het netwerk zit die portal en dit zit standaard op een IPV ipv een domeinnaam. Je zou eigenlijk even moeten zijn wat je lokale IP is als je verbonden bent, ik weet niet hoe dat op de MAC gaat maar je kan op windows gewoon command prompt opnenen, en dan ipconfig :

Afbeelding

In dit geval als ik naar 192.168.178.1 gaat dan kom ik op de configuratie pagina van mijn router. Idem als je dit op het KPN netwerk doet ZOU je op de "hotspot pagina" terecht moeten komen.

Tom

Bericht door Tom » 21 jun 2023, 08:56

Beterschap Eric...

Riceaux

Bericht door Riceaux » 21 jun 2023, 09:06

EricYellow schreef: 21 jun 2023, 06:19
Booooh schreef: 21 jun 2023, 00:39 Beterschap!

Thanks !

Het wordt totaal een week of 12 chemo, maar als het goed is komt alles dan weer op zijn pootjes terecht.
"Even" deze periode uitzitten zullen we maar zeggen.

Verrek...dit is iets waar ik nog niet eens aan gedacht heb en een best wel simpele oplossing is.
De iphone maakt wel verbinding met de wifi hier en die gewoon als hotspot gebruiken...kost het me ook geen data.
Gaan we straks eens proberen :thumbup:
Damn, sterkte en beterschap man!

EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Bericht door EvdP » 21 jun 2023, 09:16

Beterschap!

Joël D.

Bericht door Joël D. » 21 jun 2023, 09:21

Heel veel beterschap gewenst Eric! Heftig hoor....

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 21 jun 2023, 09:35

Hopen dat het snel weer beter is, Eric. :bloemetje:

EricYellow

Bericht door EricYellow » 21 jun 2023, 09:48

Heren, allemaal bedankt voor de beterschapswensen !!

Ik heb zojuist geprobeerd met de telefoon de wifi Hotspot te gebruiken en daarna de laptop te verbinden met de iphone als hotspot.
Dat werkt, alleen moet ik dan wel de mobiele data aan hebben staan, zet ik die uit dan is ook de iphone hotspot uitgeschakeld...
Dan gebruik ik dus nog steeds de mobiele data van de iphone, niet echt een optie dus.
Op advies van iemand anders ook al Firefox geinstalleerd om te proberen, maar ook die opent het portal niet waarop ik toestemming moet geven..

Joël D.

Bericht door Joël D. » 21 jun 2023, 09:49

En via USB tethering?

Plaats reactie