allen schreef:Bert, is m3 remmerij 1 op 1 te swappen op een 325 achteras?
Niet dat ik het gelijk van plan ben maar heb nog geen flauw idee hoe alles straks bij me werkt.
Ligt er aan of je je handrem wil houden of niet.
Als je dat wel wil moet je ook de M3 naaf en ophanging hebben. Als je geen handrem meer gebruikt past de schijf en klauw er zo op volgens mij. Ik ga dat laatste doen omdat ik toch van kenteken af ga. Maar ik denk dat je hem voor de APK wel hebben moet.
Het enige is dat je misschien met M3 remmen/AP/Movit voor en M3 achter ook een grotere hoofdremcilinder nodig hebt. Ik ga die ook van een M3 gebruiken.
Trouwens ook een goede is de E36 330i swap, dan heb je 325mm voor. Maar dan heb je een beetje dezelfde problemen, dat je achter geen handrem meer hebt en waarschijnlijk een andere hoofremcilinder nodig hebt. Volgens mij kan je er wel een 2 delige geperforeerde schijf voor krijgen bij de dealer (E36 M3 3.2/E46 M3 stijl), maar die kosten ook nogal wat.
Nog iets anders met deze conversies is je maat wielen, je moet eigenlijk minstens 17 inch hebben. M3 voor past net aan in 16" maar houd absoluut niet over.