Om dat toch wat serieuzer op te pakken hebben wij een E46 gekocht welke helemaal standaard was met een goeie 300k op de klok.
Het gaat hier om een redelijk afgetrapt beestje waarvan de achteras helemaal aan gort was.


Dus hebben we er voor gekozen om het volledige onderstel in de Strongflex te zetten en het chassis te gaan verstevigen waar het subframe gemonteerd zit.










Als de boel toch helemaal los ligt pakken we meteen de aandrijfas aan d.m.v. een nieuwe hardy en lager. Ook was dit een uitgelezen kans om het schakelmechanisme aan te pakken. Hier willen we nog wel een vaste shortshifter op zetten.
Ook kun je hier mooi zien dat de oem steunen zijn verwisseld voor strongflex steunen.


Het interieur is volledig gestript behalve het dashboard en een klein stuk voortapijt om nog een klein beetje demping te hebben met lange ritten. Deze 325i blijft namelijk ook op kenteken staan dus een klein beetje comfort is wel wenselijk.


Bitumen verwijderd met een verf föhn omdat droog ijs helaas niet zo goed werkt bij de bmw bitumen.
De rolkooi heb ik wit gespoten en pas gemaakt zodat het netjes kan worden gelast.


Na het lassen van de kooi hebben we de kevlar stoelen en omp gordels gemonteerd.


Dit schroefsetje hebben we erop gezet en bevalt erg goed afgezien van de hardheid verstelling aan de voorkant..dit moet vanaf onderkant van de shock


Om toch wat geluid en rijbeleving toe te voegen is er ook een Schmiedmann uitlaatsysteem op gekomen met 3-1 spruitstukken en racekats.

naast het basisonderhoud zoals filters en olien is onder de kap is het volledige koelsysteem vervangen samen met het carter ontluchtingssysteem


Nu de E46 technisch klaar is voor het circuit gaan we wat trackdays doen om de zwakke plekken te vinden in het onderstel / remmerij
Het eerste wat wij nu gaan doen is het schuren en prepareren voor een verse laklaag, we hebben gekozen voor de E30 Warsteiner livery en dit willen we in de kerstvakantie gaan aanpakken dus echte updates hier gaat nog eventjes duren
Dit moet het ongeveer worden.
