De auto hebben wij gekocht van de vorige eigenaar die hem ruim 9 jaar in bezit heeft gehad en er graag trackdays mee wilde rijden. Helaas kon hij door lichamelijke omstandigheden de auto niet gebruiken zoals hij voor ogen had en hebben wij hem anderhalf jaar geleden overgenomen.
We wilden de auto klaar maken voor op het circuit met kooi, racestoelen, gordels etc. maar wegens andere prioriteiten komen we er echt niet aan toe.
Hij bevindt zich niet in concours staat, maar de auto is écht goed. De auto is hard, onverprutst en opgebouwd met kwalitatieve spullen. Het is een originele Nederlander, dus de kilometerstand is volledig gedocumenteerd.
Motor
- Gereviseerde M52B28
- King racelagers uit voorzorg vervangen voor probleemloze rondjes (1000km oud)
- Origineel m3 oliefilterhuis + oliekoeler
- Cometic koppakking
- Castrol 10W60 olie
- M50 inlaat + gasklephuis
- Op maat gemaakte software 7000rpm begrenzer en 228pk
- Grotere tropen radiator
- Elektrische fan met thermostaat en handmatige schakelaar in middenconsole
- RVS REMUS einddemper welke een heerlijk geluid geeft. Originele middendemper en katalysatoren zitten er nog onder, dus geen problemen met de APK
Aandrijflijn
- Originele 328i/m3 versnellingsbak
- Versterkte SACHS koppeling
- 3.15 sperdifferentieel opgebouwd door Hardeman motorsport
Ophanging
- Rondom PowerFlex PU bussen (zwart)
- MSD schroefset hoogte + hardheid instelbaar
- Camberplates
Remmen
- BMW e46 330i remmen (330mm)
- EBC remblokken
- Stalen remleidingen rondom
- Dot 5.1 race remvloeistof
Zoals je kunt zien zijn alle zaken aangepakt om probleemloos lekker snelle ronden te rijden. Hij is tevens ook zeer geschikt als leuke daily, want met het half lederen sport interieur zit je nog lekker ook. Daarnaast werkt het schuifdak volledig dus kun je genieten van het heerlijke geluid van de 6-in-lijn.
Het blijft een auto op leeftijd dus de auto heeft ook minpunten. De hemel hangt, zoals bij iedere e36, dit zou in overleg kunnen worden vervangen.
Daarnaast heeft de auto rondom wat cosmetische plekjes; De nierhouder heeft steenslag, het scherm linksvoor is gedeukt, het tankklapje is net een andere kleur en hij heeft wat kleine deukjes/krasjes rondom. De auto is een knappe verschijning en mooier dan de meeste, maar het is zoals ik zei geen concours auto.
Ten slotte wil ik nog benadrukken dat de bodem van de auto volledig hard is. Harde e36’s met deze specs beginnen steeds unieker te worden dus gelieve dit in je achterhoofd te houden indien je interesse hebt. Ja, er zijn goedkopere e36s en nee, je bouwt geen vergelijkbare voor dit geld.
Bij serieuze interesse is een proefrit vanzelfsprekend mogelijk en de auto mag ook op de brug bekeken worden. De auto wordt geleverd op andere 17 inch org. lichtmetalen velgen, in overleg zijn de gefotografeerde originele BMW Motorsport velgen ook mogelijk. Indien gewenst hebben we ook nog een nieuwe set Zeknova semi-slicks die eronder zouden kunnen.
Plaatjes (ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ik ze groot krijg):









