Wensen: 4 deurs, 6 jaar oud maximaal, zuinig, beetje hip (velgen) geen zilver. Plek voor kinderstoeltjes en een kinderwagen. Budget 4K. DF verdubbelaar is prima maar als het niet hoeft is er meer over voor een T-Max
Wie heeft een leuk idee.
Jep, maar niet voor 8k zie ik. Zelfs oprekken naar 10k is lastig, pas bij oprekken naar 12.5k krijg je meer keuze.Shakes schreef: 31 jul 2022, 21:13 Zijn die er in 4/5 deurs?
4K was maar een bedrag voor de verdubbelaar. Mag best wat hoger voor de juiste auto.
En anders de leeftijd iets omhoog gooien, voorbeeldjeShakes schreef: 31 jul 2022, 21:34 De 12.5 slaan we over. Wil dat er niet aan uitgeven.
Zo’n fiesta lijkt me wel wat. Stuurt vast een stuk beter dan gemiddeld.
Goedkoper dan een Up, Citigo en Mii gaat het niet worden. Als het je past dan os het eigenlijk een no-brainer.Shakes schreef: 01 aug 2022, 20:46 Vandaag verder gekeken.
Polo valt af. Picanto/aygo/fiesta maken meer kans. Ik push de Up nog steeds. Lijkt me het meest volwassen en veilig?
Een Up is geen optie
De 1.2 tce is in principe prima. Oud model twingo motor met een turbotje. 1.2 16 kleppen. Distrubutie riem.Shakes schreef: 01 aug 2022, 22:12 Is zoiets betrouwbaar?
Mijn ervaring met de 207 is niet zo positief…
+1! Als ik nu een kleine tweedeauto erbij zou zoeken zou ik ook voor een Up/Mii gaan echt veruit de meest volwassenen A-segmenter icm alle voordelen van een A-segment.Arthur schreef: 01 aug 2022, 22:36 Al vanaf 2014 een Mii en daarna Up hier als 2e auto. Bevalt uitermate goed. We rijden er niet heel veel mee, huidige Up is van 2016 met 50kkm. Ze zijn zuinig, relatief ruim voor een kleine auto en tot nu toe betrouwbaar gebleken. Ook met 4 personen op pad wil prima, verwacht alleen geen sportwagen prestaties. Je schijnt de Up achtigen wel een flinke oppepper te kunnen geven voor 350,- bij JD engineering. Schijnen ze echt veel beter van te rijden maar ben steeds te laks om dat te doen, dus kan er niet over meepraten. MRB is 21,- p/m en de ar-verzekering ook, dus voor 4-5 tientjes per maand staat er vervoer klaar (buiten afschrijving en onderhoud uiteraard).
Heb er ook nog een trekhaak onder laten zetten voor een fietsendrager, dus het ding kan bijna alles![]()
Gebruikers op dit forum: Thomasss en 3 gasten