Nou, het mocht even duren, maar mijn 323Ti gaat in de verkoop. Na een hoop kosten in de afgelopen 1,5 jaar gaat hij toch het veld ruimen, maar niet voor een habbekrats

Is opgebouwd als semi-drift/track auto, maar niet helemaal doorgeslagen, waardoor hij nog goed aan te passen is aan je wensen of gewoon terug gebouwd kan worden naar echt dagelijks te gebruiken auto. Ik heb er een aantal driftdagen mee gedaan en een keertje Zandvoort. Verder gebruik ik hem voor af en toe wat spielerei hier in de buurt.
Op Papenburg is hij door een aantal BD'ers (Bekende DF'ers) bereden en ieder van hun was erg te spreken over de auto en wat hij kon. Hoe hij driftte (Andre, Knot, Fabian, Thys, Wouter), ze hebben er allemaal in gedrift, en niets dan lovende woorden!
Wat specs:
- BMW e36 323Ti uit 1998 (dus Youngtimer)
- Origineel Mtech uitvoering
- 304.000km gelopen (ongeveer)
- APK tot 29-06-2023
- Ex auto van Sieger, JWtje, en nog een andere DF'er volgens mij
Wat is er allemaal aan gebeurd?
- Alle roest is ongeveer verwijderd, ik heb hier genoeg foto's van, krikpunten zijn weer helemaal stevig, alles is er ongeveer uitgehaald wat er uit kon en opnieuw gelast
- Koppeling is 1000km geleden vervangen bij Auto Techniek Luttelberg
- APK is gedaan, daarbij is een remslang vervangen en lichtbeeld van koplamp bijgesteld
- EBC Yellowstuff voor
- Hydraulische handrem ingebouwd met eigen extra remklauwen op de achteras en dus separaat systeem
- Rondom instelbare coilover set van Vittorrio Motorsport (huismerk van Sieger, vergelijkbaar met BC Racing, maar dan zonder roest)
- Shortshifter
- Camberplates
- Alles in de strongflex
- Diff verstevigingen
- Veerpoot verstevigingen voor en achter
- Nieuw stuurhuis
- Airco wordt super koud!
- Hemel en A stijlen opnieuw bekleed, dus helemaal strak
- Motorkap en zijscherm opnieuw gespoten ivm loslatende blanke lak, dus ook weer helemaal strak
Verder van voordat ik hem kocht:
- Bougies, Waterpomp, Filters alles voor aankoop vervangen
- Gechipte ECU
- Eissenmann uitlaat
- Vaccum slangen vervangen
- Tank ontluchting eruit
- MAF sensor vervangen
- Carterslangen vervangen
- Krukas keerring voor vervangen
- Carterpan pakking vervangen en oliepan schoon gemaakt
- Nieuwe motorsteunen en baksteunen
- Cardanas vervangen voor een 2e hands jong gebruikt exemplaat
- Nieuwe HD hardyschijf + nieuwe lagerbus in cardanas
- Nieuwe draagarmen voor
- Z3 torsen diff
Kortom, ideale basis om te gebruiken als drift/fun auto en eventueel verder uit te bouwen als je wil.
Vraagprijs? Ik heb alle facturen opgeteld, zullen we het daar gewoon niet over hebben.. Ik had het er met Fabian over, mocht ik iemand vinden die hem zo wil als hij nu is, dan zou het prima voor € 9.000,- verkocht kunnen worden. Maar goed, moeten ook realistisch blijven, dus doe een goed bod! Qua vraagprijs zou ik dus op € 7.500,- zitten, maar nogmaals, doe een goed bod

Uiteraard heb ik er setjes velgen en banden bij (2 setjes extra velgen, waarvan 1 met afgedrifte banden)








