Na jaren lang meelezen besloten toch maar wat bij te dragen en een verhaaltje te tikken over me neue BMW.
De liefde voor auto's zat er al vroeg in, op mijn 18e begonnen met de nu cliche autos zoals de Honda crx, integra's en shuttle's overgestapt op de BMW E30's. Zo een beetje alle modellen ervan in rap tempo mogen bezitten, ik zal niet liegen de meeste waren/zijn voor de handel en heb ze nooit echt lang prive gereden.
Fast-Forward in de tijd altijd maar met een handelsoog naar autos kijken werd dat vermoeiend/saai en waarvan ik ooit mijn hobby mijn werk heb kunnen maken werd het contact met het driving-fun eigenlijk alleen maar minder.
Tot dat Paul Vlasblom een advertentie op de DNRT website online gooiden van een op het eerste oog ziende redelijk afgetrapte E46 M3. Ik las de advertentie en ik was niet bepaald onder de indruk. Maar op de een of andere manier verveelde ik mij die dag en las ik dat de auto voor een groot deel al een keer was opgebouwd door Lars Fuglsang die ik al vaag kende uit de drift wereld. Hij heeft een Youtube kanaal waar hij een aantal afleveringen erover had gemaakt. Dusja ik verveelde mij en begon de video's die inmiddels toch een flink aantal jaar geleden waren opgenomen te bekijken.
Adv:

De auto had een behoorlijke Drift saus gekregen, niet echt mijn ding. Toch zag ik potentie erin want het was de perfecte basis voor een trackday/clubsport auto. Lars had in een hele korte periode veel tijd en geld geïnvesteerd, en gezien de KM stand was er na zijn bezit eigenlijk helemaal niet veel mee gereden en heeft dus echt wel even stil gestaan.
De auto had de volgende mod's gekregen
- Nieuw sper 3.91 45%
- Nieuwe steekassen
- Subframe versteveging
- HD schroefset
- Lichtgewicht vliegwiel /Sachs perf koppeling
- Achteras in ALU bussen
- Verstelbare armen achter
- Sparco stoelen / Takata gordels
Ook zat er een drift angle kit op, en div andere drift spullen. Ik kon er dus vanuit gaan dat wanneer er mee gereden was dit geen tour ritjes waren.

Maar goed ik wou een project om weer lekker te hobbyen en dit was op de toch al krappe auto markt een optie met potentie. Dus maar snel de deal besloten en de auto van Paul overgenomen.

Beauty shots...

Waar ben ik aan begonnen liep gelukkig snel over in: Ja waar begin je dan?
Op nummer 1 stond toch wel de lagerschalen, geen historie over bekend en dat is toch iets wat onder je huid kruipt. Dus maar meteen werk van maken.

De lagerschalen zagen er niet super slecht uit, maar op een aantal kappen zag je toch wel het koper erdoorheen komen. Blij dat ik hiermee was begonnen. De krukas zag er top uit, oliepomp was ook in orde voor de rest geen gekke dingen gelukkig.

Nieuwe motor rubbers

Alles wat in aanraking met water mag komen met de warm water hoge druk spuit schoon gekregen. Dat werkt echt fantastisch.

Gelukkig iemand anders blij kunnen maken met de wisefab onderdelen en voor de M3 maar nieuwe draagarmen, draagarm oortjes en stuurstangen gekocht.

De 12 Rota wielen ook weer iemand anders heel blij mee kunnen maken, echter had ik zelf alleen nog een Set M359 wielen liggen die erop paste. Ik dacht eerst dat het totaal niet zou staan maar op de een of andere manier kan het net vind ik. In de toekomst zou ik wat meerdere sets willen hebben BV pro tracks en CS of CSL wielen, maar voor nu is het even ok.
Voor het eerst weer buiten

De auto kwam met Duits kenteken, dus een rit naar de RDW was onvermijdelijk. Wat irritaties gehad over de eerste keuring, afgekeurd op de 6 punts gordels en sportstoelen. Deze mods waren niet op het kenteken weergegeven, geen KBA geen sterkte rapport etc. Op zich natuurlijk geen probleem, echter is het wel raar dat bij de APK hier niet naar gekeken word. Maar goed tijdelijk originele stoelen en gordels erin en toen was het ok.

Tot zo ver!
Gr
Chris