Tot mijn verbazing kon ik geen topic over de Peugeot 408 vinden. Ik was benieuwd wat 'men' ervan vindt, maar vooralsnog kennelijk niet zo heel veel. Ik ben eerlijk, zeker voor een woensdag. Dit ziet er toch echt wel begeerlijk uit. Echt 2022 zo'n dikke reedt.
Zo kun je hem om te beginnen met de 130 pk sterke 1.2 PureTech driecilinder-benzinemotor bestellen. Wie liever deels elektrisch onderweg gaat, kan kiezen voor de twee plug-in hybride varianten. Net als bij de 308 zorgt daarbij een geblazen 1.6 viercilinder voor de benzine-aandrijving, in combinatie met een elektromotor. Die elektromotor is in alle gevallen 110 pk sterk, maar bij de Hybrid 180 levert de 1.6 een vermogen van 150 pk voor een systeemvermogen van 180 pk. Bij de Hybrid 225 is de 1.6 180 pk sterk en bedraagt het systeemvermogen, zoals de naam al zegt, 225 pk.
De elektromotor put zijn stroom uit een accu met een capaciteit van 12,4 kWh. De elektrische actieradius wordt nog bepaald, maar die zal waarschijnlijk tegen de 60 kilometer liggen. Een 3,7 kW 1-fase boordlader is standaard, een 7,4 kW 1-faselader is optioneel. Met die laatste verkort je de oplaadtijd van zo'n 3 uur en 50 minuten naar 1 uur en 55 minuten.
Wil je dieselen? Dan moet je de 408 aan je voorbij laten gaan, want hij krijgt geen zelfontbrander.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... -techniek/