[img:480:310]
http://img413.imageshack.us/img413/7503 ... ca4mf7.jpg[/img]
Ik denk dat iedereen in de wereld meteen aan een Countach ziet dat het een Lamborghini is en dat iedereen aan de Testarossa ziet dat 'ie van Ferrari komt. Over de afkomst van deze auto's kun je niet twijfelen, zelfs als je echt helemaal niets van auto's weet. Ik denk dat de huidige generatie het zelfs nog ziet. Het zijn sowieso de meest typische modellen voor beide merken, vind ik.
Maar de Countach is extremer, wilder, exotischer, heftiger, bruter, mooier.
[img:450:600]
http://img341.imageshack.us/img341/2340 ... tacdx7.png[/img]
De Countach kies ik dus, zo'n gave auto is dat! Testarossa is een Autostrada racer die je niet eens de St. Bernard pas over krijgt, je wordt voorbij gereden door de eerste beste Mini Cooper uit 1969.
De Countach is vanuit alle hoeken extreem en dat is ie in het jaar 2107 nog steeds. Je moet terug in die tijd dat de auto uit kwam (jaren '70). Dit was een ruimteschip op wielen, zeker na de restyling begin jaren '80 met vleugels en spoilers en na de komst van de Testarossa de introductie van de Countach LP500 QuattroValvole. Tijdreizen kan nog steeds niet, maar die auto was zijn tijd ver vooruit. Die auto kon ook alleen maar door Lamborghini gemaakt worden. Geen compromissen, geen marketingmanagers die het niet aandurften, dit is een auto met stierenkloten, voor mannen én vrouwen met stierenkloten. Met zo'n auto ben je van God los! En daar heb ik respect voor. :twisted:
Wie koopt er anders een auto waar je tussen de versnellingsbak zit. Waar je op de dorpel moet zitten om te parkeren (of je Valet láát parkeren). Het geluid, iedereen die weleens door zo'n apparaat is ingehaald weet dat je hem 3 km verderop nog steeds hoort (opschakelen). Dat is heftig, dat is mooi in zijn meest extreme vorm. Alleen een F15 is bruter als ie je op de snelweg in zou halen.
Als je met een Testarossa voor komt rijden denkt iedereen: hmm, wanker! Koop een knappe Ferrari. Het is in veel ogen een mooiere auto dan de Mondial, maar wel de minste Ferrari qua tijdloze looks.
Hoe gaaf een Testarossa in het zwart of wit ook is, de auto is in een paar jaar tijd redelijk 'normaal' geworden. Als je hem in de tijdslijn van Ferrarimodellen zet, dan valt 'ie ook echt niet op. Een BB uit de jaren '70 is mooier en exclusiever, een F355 mooier en gaver, ondanks dat die geen V12 heeft achter de voorstoelen.
Kom je met de Countach voorrijden, dan denkt iedereen: Wow, die deuren klappen omhoog, dat is gaaf.... wat een gave schoenen... zo die heeft lange benen... wie is het nou?
En dan 5 minuten later ben je eruit geklauterd en dan zeggen ze: Ja dat is een stoere man/vrouw met smaak, hoe ordinair een Countach ook is, je hebt gewoon smaak!
[img:426:320]
http://img413.imageshack.us/img413/672/lambold8.jpg[/img]
De Countach koos ik altijd in het eerste avontuurlijke auto'race'spel Test Drive. Dat deed me denken aan de Cannonballrun films.
Tuurlijk heb ik wel ergens een zwak voor de Testarossa, wie heeft er namelijk GEEN Bburago '84 1:18 Testarossa gehad toen 'ie klein was (mijn generatie)?! Maar dat is precies het probleem. De Testarossa is een karikatuur van zichzelf geworden, vind ik. Iedere auto met roosters doen je denken aan de Testarossa, maar met een negatieve ondertoon. De Countach heeft dat effect niet. Ook al maak je klapdeuren op een VW Polo, het wordt geen lambo.