Ik zit al een tijd met het idee te dubben om mijn ATB diff deze winter te gaan vervangen voor een platendiff. Dit zou het geheel toch nog naar een hoger niveau moeten brengen.
Echter is er niemand die mij een duidelijk antwoord kan geven over het onderhouds verhaal. De een zegt dat dit jaarlijks nodig is, anderen zeggen weer 3 jaar te rijden zonder er iets aan te hoeven doen. Is hier een beetje een gemiddelde richtlijn voor?
Verder ben ik ook benieuwd naar de ervaringen van mensen die in een FWD applicatie hebben gereden met een ATB diff (Quaife) en dit later hebben vervangen voor een platendiff.
Toen Dale in mijn auto had gereden voor zijn filmpje heb ik het er ook met hem over gehad en hij zei dat ik er niet teveel van moest verwachten. In zijn woorden is de switch van open diff naar ATB diff groter merkbaar, dan van ATB diff naar platendiff.
Tot slot nog de vraag welk merk jullie de voorkeur naar hebben. Ik zat zelf aan een Drexler te denken, daar zij ook de nodige ervaring hebben met de Nürburgring dus ik vertrouw dat zij wel de juiste setting kunnen samenstellen. Andere merken die ik nog had gevonden zijn Kaaz, 3J, en wellicht dat Gripper nog iets kon betekenen.
Het moet trouwens in een Ford Focus RS mk2 versnellingsbak komen