Robin schreef: 30 mei 2024, 11:14
Ik ben niet zozeer anti EV hoor, wel anti het politieke spel wat door de Groene Khmer/politiek/overheden en de msm wordt gespeeld.
Een EV is qua productieproces minder milieuvriendelijk dan z'n ICE evenknie, maar wat Philip ook zegt: We hebben nog geen idee hoe de verhoudingen op lange duur zijn.
Zodra de groenen en vooral de media beginnen met het woordje 'klimaat' betr EV vs ICE is 't bij mij al klaar.... en is mijn link van gisteren een niet zo onbetrouwbare bron als sommigen ons willen doen laten geloven.
Weet ik, ik doelde ook niet op jou. Wel op de "elektrische auto is veel slechter voor het milieu dan een ice" opmerking van eerder. De methodes die we nu hebben voor een life-cycle-cost analyse, zijn nog steeds niet alomvattend. Daarnaast weten we nog niet hoe lang een elektrische auto nou in de praktijk mee gaat; wat kunnen we echt aan accu's recyclen straks, wat doen we met auto's als de accu onder de zeg 50% komt? Gaat er straks een nieuwe accu in? Onze model 3 zit nu op 150.000km, heeft nog 90% batterijlading over denk ik. Heeft nog nooit onderhoud gehad behalve een kapotte draagarm.. Reken dat ook allemaal mee bij een ICE auto en het wordt alweer een ingewikkelder verhaal.
enfin; biertje? oh beetje vroeg.