Nieuw hobbyproject voor 2008?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Wat zouden jullie kiezen voor 2de wagen?

Datsun 240z
3
6%
Datsun 260z
3
6%
Bmw E30 M3
23
47%
Opel ascona B
0
Geen stemmen
DAX Cobra
2
4%
TVR chimeara
7
14%
Mazda Rx-7 Fd
11
22%
 
Totaal aantal stemmen: 49

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer

Nieuw hobbyproject voor 2008?

Bericht door Nutkees » 14 mar 2007, 11:48

Aangezien ik naast mijn M Coupe nog een retesnelle opel manta bezit, mag ik niet klagen. Echter begint de manta wat plekjes te vertonen en aangezien ik de auto nu al 8 jaar in bezit heb, begin ik steeds meer te denken aan een nieuw hobby project.

De opties:

datsun 240z /260z
Helemaal strippen en opnieuw opbouwen met een RB26 DETT motor? Lijkt me een leuke combinatie en de motor heeft genoeg potentieel voor de toekomst in de vorm van tuning.

Nadeel is dat goede datsuns erg moeilijk te vinden zijn, maar dat lost zich vanzelf wel weer op
[img:640:480]http://www.pistonheads.com/sales/images/87464-1.jpg[/img]


bmw E30 M3

strippen en opnieuw opbouwen met een S14 of m3.m5 motor?

Nadeel: er rijden er al legio van rond en is toch minder speciaal. Auto op zich is wel erg gaaf en retro.
[img:500:326]http://images.worldofstock.com/slides/TRC1563.jpg[/img]

Opel ascona B

Heb ik ook al gehad en opgebouwd, daarom erg veel ervaring mee. de motor van de manta kan er zo ingebouwd worden en daarmee een kleine bom. Echter gaat er veel geld inzitten ook voor de sper etc..

Nadeel: roest komt altijd weer terug en de auto zal misschien voor de toekomst niet waardevast genoeg blijven. Ook heb ik misschien al teveel ervaringen met deze wagens en is het tijd voor iets anders
[img:316:237]http://www.sf-motorsport.de/img/kunde/Ascona%208.JPG[/img]

Dax Cobra

Gewoon VET!

Nadeel: vindt mezelf nog te jong voor het type auto, heb nog steeds het idee dat dat meer iets is voor mensen in hun 2de jeugd. Ook zal dit erg veel geld gaan kosten en rijden er ook al weer aardig wat van rond.

[img:800:600]http://www.ritzsite.net/AC_Cobra/Clones ... C_2004.JPG[/img]


TVR Chimeara

Leuke auto en cabrio, dat is een voordeel

Nadeel: Is niet echt een hobbyproject en weet niet wat de tvr meer kan bieden dan de MCoupe behalve een open dak?
[img:800:600]http://bestcars.gdo.kiev.ua/tvr/chimaer ... era_02.jpg[/img]


Mazda Rx-7 Fd

Altijd verliefd geweest op de auto, heb eerder op het punt gestaan om er 1 te kopen , maar de onderhoud van de motor weerhield mij.

Voor 2de auto perfect geschikt, ook voor het circuit

Nadeel: Alles wat je erin stopt ben je bijna 1 op 1 kwijt, auto zal in mijn geval een bodemloze put gaan worden ben ik bang.. steeds weer strevend naar sneller en vooral MEER!!!

[img:1024:768]http://hordeofwolves.free.fr/gal/magny_ ... er%204.JPG[/img]




Dus bij deze zou ik graag jullie meningen wel eens willen weten. Ben er namelijk zelf nog niet over uit al spreekt de 240z mij erg aan.
Laatst gewijzigd door Nutkees op 14 mar 2007, 12:12, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
gerard lubbe
Berichten: 318
Lid geworden op: 19 aug 2006, 10:59

Bericht door gerard lubbe » 14 mar 2007, 11:56

Als ik de Speedster niet had gekocht had ik nu waarschijnlijk een TVR gehad.
Dus doe die maar. :D

HSR
Berichten: 5523
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 14 mar 2007, 12:01

Ik zou voor de Nissan 240Z gaan. Veruit het gaafste project.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13436
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 14 mar 2007, 12:05

Datsun met RB26 DETT lijkt me erg gaaf.

Motoren zijn makkelijk te tunen en erg sterk. 1 van de beste motoren ooit gebouwd. Daarbij is de Datsun een mooie classic.

Veruit de apartste project van alle bovenstaande.

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 14 mar 2007, 12:22

E30 m3 met e46 m3 motor :). Mooie combo.

Gebruikersavatar
Pescatore
Berichten: 1336
Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
Locatie: 053

Re: Nieuw hobbyproject voor 2008?

Bericht door Pescatore » 14 mar 2007, 12:23

Flatline schreef:
Mazda Rx-7 Fd

Altijd verliefd geweest op de auto, heb eerder op het punt gestaan om er 1 te kopen , maar de onderhoud van de motor weerhield mij.

Voor 2de auto perfect geschikt, ook voor het circuit

Nadeel: Alles wat je erin stopt ben je bijna 1 op 1 kwijt, auto zal in mijn geval een bodemloze put gaan worden ben ik bang.. steeds weer strevend naar sneller en vooral MEER!!!
RX7 FD, geen twijfel over mogelijk. In de Benelux erg zeldzaam, vind het 1 van de mooiste coupé's ooit gemaakt, aansprekende techniek met veel potentie en wát een geluid.. 8)

Zoiets; zonder achterspoiler, originele (Mazdaspeed)bumpers:
[img:450:325]http://www.rx7.se/Bilder/rx-7-gen-3.png[/img]

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1445
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Bericht door Henk Jan » 14 mar 2007, 13:28

Deze RX-7 staat (weer) tekoop. Maar of hij betrouwbaar is zijn de meningen zeer over verdeeld.

http://www.extreme-machines.nl/forum/vi ... hp?t=32802

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 14 mar 2007, 13:43

Naast je huidige Z3 Coupé ubermonster zou de TVR redelijk in het niet vallen denk ik. Voordeel is: open rijden met dik V8 geluid, motor is vrij lui te rijden. Leuke combi van ontspannen en toch snel brullen.

Denk dat iets met een turbo leuker dan de TVR V8 denk ik voor erbij. De 260Z zou ik dan kiezen als basis voor de Skyline twin turbo. In de US leggen ze er vaak een V8 in. De 240Z vind ik zonde om te slopen hiervoor, die moet je juist in originele staat terugbrengen, dan is 'ie het leukste.

RX7 is kicke. Rijd er één keer mee en je wilt geen andere meer uit deze lijst, denk ik. Erg aparte auto, veel onderdelen via UK nog goed te krijgen. Als hobby project het leukste van dit rijtje.

Dax cobra zou ik niet doen als je een snel monster wil bouwen, dan kun je beter doorsparen voor andere kits: Gardner Douglas is meer een rijmachine met mooiere koets en afwerking dan DAX, maar daar betaal je ook voor. Superformance is puurder, maar ook veel duurder. www.autoeshuis.nl
Mooi Roush blok erin ofzo, gaaf!

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 14 mar 2007, 14:49

Hm ik ken die datsun niet maar wat een prachtige wagen!

Zou voor de Cobra gaan, ben ik gek van sinds mn 13e ofzo. Lijkt me een dure wagen, vooral in onderhoud.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 14 mar 2007, 14:57

Cobra is niet duur in onderhoud. Degelijke techniek, vooral met US V8 erin. Neem wel een handbak en zorg tijdens opbouw dat je hem praktisch volledig reviseert. Maar beter is het om een goed gebouwd exemplaar te kopen.

Als je Rover/Ford of Jaguar techniek hebt is alles 2e hands te vinden.

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Bericht door Wim te Riet » 14 mar 2007, 15:01

Ik kan geen keuze maken uit bovenstaande opties.
De 240Z geniet mijn voorkeur, maar dan wel in originele staat.
En dan nog is het een auto die ik nooit zelf zou kopen.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10883
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 14 mar 2007, 15:06

Datsun 260Z. Zeldzaam en het is weer eens wat anders. Een E30 is leuk maar niet uniek.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13021
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 14 mar 2007, 15:17

Een Caterham/Westfield/etc is geen optie?

Toes
Berichten: 124
Lid geworden op: 06 feb 2006, 12:03

Bericht door Toes » 14 mar 2007, 15:55

@flatline.. wat zijn de specs van die manta van jou dan??... ik heb ook een B Ascona staan,daar ligt een 2.3 16v mercedes motor in met dubbele carbs en sportbak,voor de rest een hele gestripte auto met alleen kooi en kuipjes,400 achterklep en sport voorspoiler,16x9 Borbet A velgen rondom enz enz..is btw wel een 4 deurs..was origineel de Ascona in mijn avatar,toen had ik er nog een 2.0 16v uit een 4x4 vectra in liggen,was toen al aardig snel..

Zou btw op zoek gaan naar een B Ascona 400 :D

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 14 mar 2007, 20:37

FD lijkt me een mooi project. Zelf een FC gehad en toevallig vandaag nog met iemand over gehad hoe leuk ik die vond. Bodemloze put hoeft het niet te worden, dat is gewoon een kwestie van jezelf inhouden ;)

P.S. Dit is een goede RX-7 (inmiddels ook 8 begreep ik) specialist: http://www.euro-rotor.nl/nl/index.htm

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer

Bericht door Nutkees » 14 mar 2007, 21:26

leuk om te zien dat ook hieruit een totaal verschillend beeld komt...

Momenteel maalt er van alles door mijn hoofd namelijk.. En 2008 is al gauw en voordat ik ermee ga beginnen wil ik me goed inleren.

Rx7 blijft vet,maar wel een beetje een F&F wagen. Weet nu ongeveer alles wat je wilt weten van die auto, maar ben nog niet over de streep.

Datsun blijf ik gewoon gaaf vinden, je ziet ze haast nooit en geen wegenbelasting en goedkope verzekering, ook daar hou ik rekening mee. 500pk erin en knallen maar denk ik dan.

Cobra is denk ik toch te prijzig denk ik zelf. Project mag wel rond de 15000 kosten en voor dat geld koopt men niet een knappe cobra. NAtuurlijk mogen de kosten in de lopende jaren wel verder oplopen hoor.



@Toes

mijn manta draait ongeveer 280 pk, maar dat kan net zo goed 300 of 260 zijn. Rollenbank heeft hij nog niet gezien. Kan alleen melden dat ik een M3 vanaf 50km/u dik achter me laat.

Voor de rest een 265 bak erin en wilwood remmen, en nog veel meer....

Zie filmpje voor een idee. er staan er nog een paar op. Sommige nog met standaard vermogen andere met het huidige vermogen.

[img:115:86]http://thumbs.vidiac.com/adb0387b-fbbb- ... fa653d.jpg[/img]Click here to see Video

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22521
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 14 mar 2007, 22:21

Ik kan niet in je budget kijken maar ik heb de M3 gestemd. Gewoon het juiste bouwjaar auto om een goed project van te maken. Nadeel is dat ze momenteel al op hun top zijn qua aanschafprijs. De Datsun's vind ik te oud en is waarschijnlijk nog meer werk dan de M. Een Ascona vind ik leuk maar niet meer dan dat. Cobra moet je denk ik helemaal weg van zijn en een TVR en RX7 zijn mooie wagens maar nog geen projecten lijkt me.

Persoonlijk vind ik momenteel de 944 een interessante optie als project. Prijzen lijken ook lichtelijk te stijgen. Kwaliteit is goed en de carosserie heeft weinig last van roest. Ook motorisch genoeg mogelijkheden :wink:

Andere optie vind ik een Cosworth. Blijft toch een icoon binnen de autowereld maar prijzen zijn momenteel toch wat aan de lage kant.

Gebruikersavatar
Jan Speed
Berichten: 251
Lid geworden op: 01 mar 2006, 00:31
Locatie: 040

Re: Nieuw hobbyproject voor 2008?

Bericht door Jan Speed » 14 mar 2007, 23:10

Pescatore schreef:
Flatline schreef:
Mazda Rx-7 Fd

Altijd verliefd geweest op de auto, heb eerder op het punt gestaan om er 1 te kopen , maar de onderhoud van de motor weerhield mij.

Voor 2de auto perfect geschikt, ook voor het circuit

Nadeel: Alles wat je erin stopt ben je bijna 1 op 1 kwijt, auto zal in mijn geval een bodemloze put gaan worden ben ik bang.. steeds weer strevend naar sneller en vooral MEER!!!
RX7 FD, geen twijfel over mogelijk. In de Benelux erg zeldzaam, vind het 1 van de mooiste coupé's ooit gemaakt, aansprekende techniek met veel potentie en wát een geluid.. 8)

Zoiets; zonder achterspoiler, originele (Mazdaspeed)bumpers:
[img:450:325]http://www.rx7.se/Bilder/rx-7-gen-3.png[/img]
Volledig mee eens!! Pracht van een auto en zeer bijzondere interessante techniek.
En inderdaad, een RS500 Cossie (3drs dus) is als hobby auto ook geweldig met super racing heritage. (bouw eventueel een replica!)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 15 mar 2007, 00:13

Die Datsun 240 is super met een V8 erin, maar toch gaat mijn voorkeur uit naar de DTM M3 E30 vooral zoals op die foto, met nog meer uitgeklopte spatborden en extra spoilers, als je hem precies zo maakt qua carros en dan een mooie diep metallic lak 1 kleur heb je een super coole car, vooral met een E36 of E46 M3 motor erin NA thats the way...

alhoewel je ook zover kunt gaan als deze V8 E30 M3..
[img:800:600]http://www.bmwpower.lv/members/Martini/ ... otors1.jpg[/img]
[img]http:800:600]http://www.bmwpower.lv/members/Martini/ ... kaista.jpg[/img]

hier meer...
http://www.m5board.com/vbulletin/showthread.php?t=50060

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 15 mar 2007, 07:58

Rene,

Super inderdaad!
Wij hebben ook zo'n held in huis, mag ik je voorstellen aan Svenn.

http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=3092

:wink:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7210
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 15 mar 2007, 08:12

Is de eigenaar van de M3 met e39 M5 motor niet een bekende van Sven?
Heb Sven ook wel eens gehoord over iemand die met zo'n project bezig is :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 15 mar 2007, 10:18

Sander Spoolder schreef:Rene,

Super inderdaad!
Wij hebben ook zo'n held in huis, mag ik je voorstellen aan Svenn.

http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=3092

:wink:
Mooie E30 M3 van sven en die M5 motor ook, maar nog geen V8 M5 :wink:
Ik heb zelf ook ooit een E30 320 met 3.6 M5 motor gehad en getuned tot 340pk dat was een momster alleen de carros niet stijf genoeg, de E30 M3 met de E36 M3 motor erin ook getuned tot 325pk was veel sterker en beter...super spul, koop ik vast nog een keer weer, blijft me boeien! tzijn youngtimers met veel historie...best of both worlds met de 6 in lijn...

sven deutschmann
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
Locatie: omg. sittard

Bericht door sven deutschmann » 15 mar 2007, 10:42

het project waar ik het over had moet nog starten.. blok ligt klaar/auto staat leeggehaald klaar/overige onderdelen liggen klaar op een paar kleine dingen na maar de tijd om eraan te beginnen is er nog niet..

mijn zou theoretisch ook 340pk moeten hebben(chipje en geen kat's) maar dat weet ik toch pas zeker na een testbankje

heb natuurlijk ook gekozen voor de e30 m3 alleen hoop ik dat niet iedereen een 3,6 erin gaat bouwen want dat maakt mijn weer minder speciaal :wink:

om je een indicatie te geven van de prijs.. mijn zit al ruim 23k ingepompt nu en ik ben er nog lang niet :roll:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 15 mar 2007, 10:57

23K al?? dan kun je bijna nog beter naar G-power gaan en het daar laten doen, een M3 of M5 (6cill) inlaten bouwen all in kost zo', 20K en als je een V8 in een moeilijke Z1 wilt bouwen kos het 23K en anders 20K heb dat allemaal gevraagd destijds toen ik aan het zoeken was wat te kopen als mij volgende car...
Misschien dat ik na deze Hartge wel iets heel aparts ga doen... b.v. een BMW Z3 coupe met V10 M5 motor erin, ja jongens dat schijnen ze daar nu ook te doen :twisted: moet je je voorstellen wat een monstergave bak je dan hebt, dan nog wat lichter maken...aaaaaaaaaaaaa hellup :wink:
Trouwens zo'n 3.6 getuned loopt net iets dikker als een 3.0 M3 das een ding wat zeker is! haha mooie machine hoor, love those cars :lol: heb ik veel liever dan een doorsnee ferrari oid, je kunt datsoort auto's lekker plagen daarmee :twisted:

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 15 mar 2007, 11:02

Ik denk niet dat sven bedoelt dat hij al 23k in de motor + motor ombouw heeft zitten maar in de hele auto.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EmielS60, Google [Bot], k33z, RJK, Will F. en 2 gasten