Jan Terwolde schreef: 25 apr 2022, 16:18
Hmm moet nog steeds bestellen, de ps4 die er onder zitten doen het stiekem prima maar ik wil toch graag snel over naar semi's (en de ps4 als regenset houden). Twijfel om misschien wel gewoon dezelfde maat te houden voor nu i.v.m. tuv (225/45r17), en dan zijn de prijzen zo:
Michelin Cup 2 connect 149,-
Nankang AR1 169,-
toyo R888-r 167,-
Federal FZ-201 171,-
Nankang ns-2r 98,-
Federal rsr pro of rsr-rr 100,-
Wat zouden jullie doen?
Ik rij de PS4 (zonder S) onder BMW en heb deze naast de RSR RR onder de Evo gehad. De Evo heeft wel 4wd, weegt 1410 kg en heeft 570 NM aan koppel
De pro's van de RSR RR:
- op droog geeft net dat extra grip wat je bij de PS4 mist
- sneller en duidelijker qua stuurgevoel
- veel meer stuurprecisie
- kan aanzienlijk hogere temperaturen aan
- ook koud ruim voldoende grip, ook op nat
- op nat meer vertrouwen dan de PS4
De con's van de RSR:
- gevoelig(er) qua bandenspanning
- afrolgeluid (echt janken) als er geen temperatuur in heeft gezeten
De grootste con: bij
hard afremmen voelt de band instabieler aan dan alle andere banden die ik onder de Evo heb gehad. Dat zoekerige gevoel voel je op de voor-en achteras. De auto ligt 15mm lager dan origineel en de geometrie is hierop aangepast om bumpsteer te voorkomen. Dat vond ik echt even wennen. De achteras heb ik zelfs weer meer toespoor gegeven. Dit was het snelst ipv het tussen differentieel aan te moeten passen.
Note: ik rij wel met PFC 08 of 01 remblokken rondom die enorm vertragen, wat hoogstwaarschijnlijk het zoekerige effect zal verergeren.