Nu ben ik even aan het zoeken geweest, maar de verkrijgbaarheid in NL is volgens mij zo goed als nul.
Iemand enig idee of het in het zuiden des lands ergens bij de pomp of online nog te krijgen is of wordt het opnieuw afstellen op 98 ?
Heb je al een 'Mijn Auto' gemaakt?EricYellow schreef: 01 dec 2021, 22:08 Ik heb afgelopen weekend een Fordje gekocht (Escort Cosworth met 602pk) welke is afgesteld op E85.
Dat is ook wat ik bedoelde. Je kon in Duitsland IBC's kopen met 1000 liter bioethanol. Dat was prijs technisch goedkoper dan de literflessen van de Action. Je moet dan wel nog zelf menden totdat je het juiste percentage hebt. Ik meende dat er voorheen een ander lid dat ook deed.tomgtr schreef: 02 dec 2021, 00:48 Dan is stuk goedkoper om zelf wat ethanol te kopen en zelf te mengen. Voor iets meer dan 2 euro de loeter moet je dat wel kunnen vinden.
Die zwarte? Kwam laatst nog op Facebook eentje tegen met vergelijkbaar (bizar hoog) vermogen!EricYellow schreef: 01 dec 2021, 22:08 Ik heb afgelopen weekend een Fordje gekocht (Escort Cosworth met 602pk) welke is afgesteld op E85.
Nu ben ik even aan het zoeken geweest, maar de verkrijgbaarheid in NL is volgens mij zo goed als nul.
Iemand enig idee of het in het zuiden des lands ergens bij de pomp of online nog te krijgen is of wordt het opnieuw afstellen op 98 ?
ik ook in eerste instantie
E85 is anders, zeker. Maar je wil met zo'n auto sowieso goeie data om de boel heel te houden. Of klopsensoren een ding zijn in tuning weet ik niet. Maar flex fuel setups zijn een ding toch, met een thingamajingy die kijkt welke brandstof er naar de injectoren gaat..Paul S schreef: 04 dec 2021, 16:24 Zou dit niet proberen persoonlijk. Euro 98 met octaanbooster is mijns inziens heel wat anders als E85. Je wilt natuurlijk niet dat een duur opgebouwde motor gaat pingelen.
Inderdaad flex feul sensor is een verstandige beslissing hierin. Dan herkent de ECU de brandstof en zit je natuurlijk veiliger. Maar gebruik je zo een auto voor de hobby zou ik hem lekker laten afstellen op 98. Heb ik destijds ook gedaan, tuurlijk meer vermogen klinkt leuker en prima als je voor de laatste tienden rijdt. Maar ik rijd persoonlijk nog geen deuk in een pakje boter en kwam destijds tot de conclusie dat gebruiksgemak voor mij toch belangrijker was. Maar dit is natuurlijk voor iedereen persoonlijk...TLRS schreef: 04 dec 2021, 16:49E85 is anders, zeker. Maar je wil met zo'n auto sowieso goeie data om de boel heel te houden. Of klopsensoren een ding zijn in tuning weet ik niet. Maar flex fuel setups zijn een ding toch, met een thingamajingy die kijkt welke brandstof er naar de injectoren gaat..Paul S schreef: 04 dec 2021, 16:24 Zou dit niet proberen persoonlijk. Euro 98 met octaanbooster is mijns inziens heel wat anders als E85. Je wilt natuurlijk niet dat een duur opgebouwde motor gaat pingelen.