















https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... n-hybride/Ongeacht welke aandrijflijn je kiest, is de Sportage altijd geëlektrificeerd. Zo begint de motorenlijst in Nederland met een 150 pk en 250 Nm sterke mild-hybride 1.6 T-GDI-benzinemotor, gekoppeld aan voorwielaandrijving. Aan welke transmissies die krachtbron is gekoppeld, vermeldt Kia niet. De technisch vergelijkbare Hyundai Tucson is met deze motorisering verkrijgbaar met een handgeschakelde zesbak en met een zeventraps automaat. Een stap boven de mild-hybride motorversie staat de tevens voorwielaangedreven Sportage Hybrid. Die heeft een 180 pk sterke 1.6 T-GDI benzinemotor aan boord, die is gekoppeld aan een 60 pk en 265 Nm sterke elektromotor. Het systeemvermogen bedraagt 230 pk en 350 Nm. De Hybrid heeft een 1,49 kWh accu.
De krachtigste uitvoering is de vierwielaangedreven Sportage Plug-in Hybrid. Deze heeft net als de Hybrid een 180 pk benzinemotor, maar het systeemvermogen komt door een krachtigere (91 pk) elektromotor uit op 265 pk en 350 Nm. Het accupakket van de plug-in hybride Sportage is 13,8 kWh groot. Hoe ver de Kia daarmee komt, houdt het merk nog even onder de pet. De Hyundai Tucson PHEV die dezelfde aandrijflijn heeft, perst 62 kilometer uit zijn accupakket.