De auto is origineel uitgevoerd met het M-sport pakket, met o.a. M-bumper, zwarte hemel, M-onderstel, sportstoelen, xenon, shadowline, etc. Het M-onderstel, in combinatie met het M-sport kortere stuurhuis, maakt het een genot om in de auto te rijden. Tevens zit er een android navigatiescherm in met touchscreen, bluetooth, appstore, google maps, etc. Over het M57 blok hoef ik jullie niets te vertellen natuurlijk (een van de meest betrouwbare blokken van BWM), dat rijdt heerlijk! Dit is tevens nog het blok met de solenoid injectoren, die zijn minder storingsgevoelig als de nieuwere piezo injectoren.
Ik zal hier een overzicht van het onderhoud van de afgelopen jaren geven:
-180.538km: Olie + Wervelkleppen verwijderd + remvloeistof + luchtfilter + dieselfilter
-205.739km: Olie + schijven/blokken/remklauwen voor + schijven achter + schokdempers rondom
-220.680km: Olie + aircopomp + airco service
Vanaf dat punt is al het onderhoud door mijzelf gedaan. Ik had de auto gekocht met 10 jaar oude zomerbanden voor, all-season banden achter en een koelvloeistof lekkage bij de thermostaat (vraag me niet hoe ik dit allemaal over het hoofd heb kunnen zien).
-242430km: Olie (Castrol edge 5W30) + luchtfilter + interieurfilter + dieselfilter
-243567km: Nieuwe accu
-244564km: 4x Nieuwe banden Dunlop Sportmaxx RT + uitlijnen
-246121km: Waterpomp + thermostaat + alle koelslangen + 2x multiriem + nieuwe koelvloeistof + enkele vacuumslangen
De vorige eigenaar heeft de EGR afgesloten en het inlaatspruitstuk gereinigd. Toen ik met de waterpomp bezig was heb ik het spruitstuk gecontroleerd en deze was nog brandschoon (evenals het blok). Het verbruik ligt op ca. 1:16/1:17 en ik haal altijd 950-1100km op een tank, afhankelijk van de rechtervoet. Tevens heb ik deze week (24/08) nog een injectoren test uitgevoerd met ISTA en ze vallen nog ruim binnen de grenswaarden. Het is naar mijn mening dus nog een zeer gezonde motor.
De enige minpunten aan de auto zijn:
-Bandenspanningslampje brand (bandenspanning zelf is in orde)
-Centrale deurvergrendeling reageert soms niet (95% zeker dat het probleem de diversity module is)
De auto wordt geleverd met 2 sleutels, de originele boekjes/onderhoudsboekje, originele radio (los meegeleverd) en een map met de facturen en onderhoudshistorie. Ik ben vast nog wel wat vergeten, dus vraag maar raak! SO prijs is 4000 euro.
Tot slot nog de originele optielijst en wat foto's:
S710 M Sports steering wheel, multifunction
S716 Aerodynamics package
S785 White direction indicator lights
S788 BMW LA wheel, Individual
S403 Glass roof, electrical
S411 Window lifts,electric,front/rear
S423 Floor mats velours
S428 Warning triangle and first aid kit
S431 Interior mirror with automatic-dip
S473 Armrest front
S481 Sports seat
S493 Storage compartment package
S650 CD drive
S661 Radio BMW Business (C43)
S502 Headlight cleaning system
S508 Park Distance Control (PDC)
S520 Fog lights
S521 Rain sensor
S522 Xenon Light
S534 Automatic air conditioning
S548 Kilometre speedo
S550 On-board computer
S210 Dynamic stability control
S226 Sports suspension settings
S235 Towing hitch, detachable
S249 Multifunction f steering wheel
S265 Tyre pressure control (TPC)
S313 Fold-in outside mirror
S320 Deleted, model lettering
S358 Climate comfort windscreen
S386 Roof railing
S801 National version Germany
S832 Battery in luggage compartment
S851 Language version German
S863 Dealer List Europe
S879 On-board literature, German
S760 High gloss shadow line
S772 Interior strip strips, Alu Black Cube
S775 Headlining anthracite
S972 Comfort Package













