Een andere droom machine, nu van de jaren 90. De ZX7-R 750cc 4 cilinder.
Vroeger nooit gekocht omdat hij in de testen dik verloor van de Gsx-r 750 Srad, dus de Srad gekocht net voor het millennium.
En volgens mij deed 90% van de mensen dat, er zijn er in verhouding dus niet zo veel verkocht van de zx7-r.
De Kawa was 24 kilo zwaarder en 19pk minder, zo jammer, want hij was zo mooi en agressief.
Qua uiterlijk onderscheid hij zich van bijna alle motoren uit de tijd.
Eigenlijk was ik op zoek naar de winnaar uit die tijd van Kawasaki, de ZX9-R.
Daar kwam ik ook een mooie van tegen, en ze zijn nu echt op de bodem m.i. (hele frisse modellen).
De ZX9 niet een winnaar op alleen vermogen (dat was de R1), maar wel qua combi van comfort, vermogen en gebruikersgemak.
Na dit plan besproken te hebben met verschillende kenners, kreeg ik toch het advies voor de ZX7-R te gaan.
De verwachting is dat dat in de toekomst toch wel de Cultbike gaat worden van de jaren 90 Superbikes.
Ik ben gaan inlezen, filmpjes kijken en alvast lid geworden van de Facebook groepen die op de ZX7-R gericht zijn.
Daarna ook overtuigd (dat gaat vrij snel) en gaan zoeken.
Vrijdag nacht op zaterdag niet kunnen slapen en er maar uit rond 4.00, tja wat moet je beneden om die tijd...….. YouTube filmpjes kijken van de zx7, en daarna het internet op om weer te zoeken.
Kom ik ineens iets tegen wat ik niet kan geloven en het stond nog maar net op de site, een zx7-r, van iemand die hem 20 jaar in bezit heeft gehad.
Hij kocht hem met 2831 Km op 23-3-2001 voor 20.500 GULDEN

Dan met de goeie foto's die me gelijk helemaal inpakken, hier moet ik bij zonsopgang op af, geen tijd te verliezen.
Als anderen dit zien ben ik te laat, lichtelijke paniek slaat toe, dit is precies wat ik zoek, echt helemaal wat ik me had voorgenomen een paar dagen geleden. Normaal duurt het lang voordat je dan iets vind, kost het weken op het internet, en nu al dit...…..
Gelijk maar Pb gestuurd en een bericht geschreven met een inhoud dat de verkoper weet dat ik zijn ideale koper ben.
Een half uur later nog ff pushen via pb en dan wachten. Daarna werd ik gebeld rond 8.00 met onbekend nummer.
Dat moet de verkoper zijn van de Kawa. En ja hoor hij belde gelijk na het lezen van mijn berichten zoals ik had gevraagd, maar de boodschap was gelijk helder.
Er was al een koper...….. de deal was in principe gesloten



Maar hoorde ik dat goed? In principe?
Oke, feitelijk betekent het dat er nog geen definitieve deal is en er waarschijnlijk voorwaarden aan gesteld zijn aan de verkoop.
Helaas kan ik niet schrijven wat er toen allemaal besproken is, maar na dit telefoontje was de deal wel definitief gesloten.
Gelijk de auto in, en volgas naar de groene duivel, mijn groene duivel.

Onderweg ga je even het worstcase scenario schetsen, en dan toch maar weer snel ergens anders aan denken.....want je weet wel dat je niet slim bezig bent, maar aan de andere kant, zonder dit op deze manier te doen had ik geen kans gemaakt op deze fiets.
Alvast ff snel op ebay kijken naar de ontbrekende originele delen, en de monteur van een specialistisch motor bedrijf de advertentie doorgestuurd en om commentaar vragen.
Aangekomen op locatie, op de meest onmogelijke uithoek in Oost Nederland zie ik daar een kast van een huis.
Een dikke auto op de oprit en alles heel netjes en schoon, hier kan echt geen slechte machine staan hoop je dan.....
Om de hoek van de heg staat ie, op de paddockstand, kont in de lucht.
Wat een plaatje, wat een glans, overweldigend, wat een bruut apparaat in het echt. Zo erg groen en breed ook, heerlijk.
Dan in een oogopslag eerst z.s.m. de kwetsbare delen bekijken waaraan je kunt zien of het echt zo mooi is.
De vorkpoten beneden op krassen beschouwen, ook even onder het stuur kijken bij het voorwiel naar oude muggen en rottende legeringen. Is de radiauteur fris en zijn de remklauwen netjes.
Achterbrug, schokdemper, rem en koppelingshendel, die hebben ook altijd plekjes als er iets is geraakt.
Dan de velgen en de ketting.
Er was gewaarschuwd voor een kleine gerepareerde kras/scheur op een zijkuip door een paaltje en 2 kleine steenslagjes op de kuip na 20 jaar, dit viel ook reuze mee en is goed te herstellen. Er horen nog 2 zwarte Kawasaki stickers op de zijkuip te zitten, die zet ik weer terug, oude eigenaar had ze ooit verwijderd, je kon als je goed keek nog zien waar ze gezeten hadden.
Nog ff zoeken naar de originele knippers, en kenteken plaathouder + achterspatbord voor de achterzijde.
Vroeger werd daar de zaag ingezet en kwamen er ander spul op.
Maar verder lijkt het wel nieuw. De oude eigenaar is er heel zuinig op geweest, en heel veel schoon gemaakt zodat muggen, vocht of pekel nooit een kans heeft gehad om oxidatie te veroorzaken.
Km stand is 20.000km en erg laag in vergelijking met alle andere zx7's op het internet.
De aankoopbon van 2001 gezien, alle onderhoudsfacturen erbij, een vermogensuitdraai en nog wat onderdelen.
Nog ff starten om de scorpion te horen, dat schijnen voorlopers van Akrapovic te zijn. Het klinkt iig zoals het hoort, heel gaaf en een feest van herkenning. Nog even een tijd met de eigenaar gesproken en er bleken veel overeenkomsten qua smaak en hobby's.
Meneer had net een mooie e46m3 gekocht, en de schuur stond vol met ander hobby materiaal.
Komende week ga ik de Kawa ophalen als het wat warmer is, gelijk 200km op de polsen, zie er nu al naar uit









