Het is een grijze Z4 geworden met o.a. sportstoelen (elektrisch met geheugen, voor ons handig), M-onderstel, M-stuur, navigatie en een onbegrijpelijke Bluetooth. Het zal even duren voor we de auto goed hebben leren kennen. We houden allebei van lekker sturen maar hebben zeker geen coureursgenen. De kans is dus klein dat we de grenzen van de auto echt zullen opzoeken of vinden.
Ik ga het hele uitzoek- en aankoopproces even overslaan op één detail na. Omdat wij zelf weinig technische kennis bezitten, hebben we een aankoopkeuring laten doen. Daar kwamen geen bijzonderheden uit, behalve een licht zwetende carterpakking en de bevestiging van gecupte banden. Dat laatste had ik al gemerkt aan het nadrukkelijke gegons in de auto. Dit kon volgens betreffende specialist waarschijnlijk opgelost zijn wanneer we de versleten banden achter vervangen. Vanmorgen de auto door een vriend op de zaak laten bekijken en die gaf een ander beeld: niet slijtage/ouderdom van de banden maar lekke schokbrekers rondom zijn de oorzaak van de gecupte banden, zowel voor als achter. Met alleen banden vervangen zijn we er dus niet, dan hebben we straks weer hetzelfde probleem. Au, dat gaat even zeer doen in de portemonnee. Jammer dat ik dat niet heb gemerkt tijdens het rijden en dat het niet uit hierboven genoemde keuring kwam. On de good side: hij gaat straks nóg lekkerder sturen.
Ondanks de kleine tegenvaller enorm blij met de auto. Als ik erin rij wil ik blijven rijden, de 3.0 klinkt heerlijk en het sturen geeft zoveel meer lol dan in een 'gewone' auto! En als ik de auto dan eindelijk geparkeerd heb blijf ik omkijken.
Oja, we hebben ook nog een Toyota Yaris hybrid en een Lexus CT200H.
