12-05-2007 : Marc Duez testday @ Spa
- filip Dehond
- Peter Tunissen
Nou, ik kreeg net ook een offerte voor een dag Spa afhuren binnen, daarvan klapper je ook even met je oren.
Niet dat je medelijden moet hebben met Marc, want hij zal er nog genoeg aan over houden, maar of Spa nu zo veel gaver is dan Zolder dat ze qua prijs zoveel hoger durven te gaan zitten? Kweenie....
Niet dat je medelijden moet hebben met Marc, want hij zal er nog genoeg aan over houden, maar of Spa nu zo veel gaver is dan Zolder dat ze qua prijs zoveel hoger durven te gaan zitten? Kweenie....

- Peter Tunissen
- filip Dehond
- Eric-328
Als je het oed aanpakt kun je Zolder huren voor ongeveer 110 Euro de man. Bij de BMW-driversclub doen we di al enkele jaren. Spa is inderdaad aanzienlijk duurder, maar met geen mogelijkheid met welk circuit dan ook in Europa te vergelijken. (Nordschleife komt nog het meest in de buurt).Peter Tunissen schreef:Ja tuurlijk, maar zó veel gaver?
Even snel gerekend, maar Spa is gewoon 2x zo duur om te huren.
Zolder zouden we met DF al eens voor een hele dag af kunnen huren incl. alles voor +/- 250 euro de man.
Spa het dubbele dus als je met evenveel man bent....
- Peter Tunissen
Ja klopt, maar het ligt er maar net aan welke dag en welke veiligheidspakketten je erbij neemt.
Als je geen ziekenauto, responsauto of verzekering hoeft kan het allemaal erg goedkoop, maar dat is ook weer valse zuinigheid op zo'n dag vind ik; er zal maar eens net wat gebeuren.
Hoeveel mensen rijden er met zo'n BDC dag op de baan?
Filip, ik ben uitgegaan van hoeveel deelnemers ik via DF verwacht, eventueel altijd nog aan te vullen met wat PH'ers.
Maar voorlopig zit de kalender tot en met juni redelijk vol.
Als je geen ziekenauto, responsauto of verzekering hoeft kan het allemaal erg goedkoop, maar dat is ook weer valse zuinigheid op zo'n dag vind ik; er zal maar eens net wat gebeuren.
Hoeveel mensen rijden er met zo'n BDC dag op de baan?
Filip, ik ben uitgegaan van hoeveel deelnemers ik via DF verwacht, eventueel altijd nog aan te vullen met wat PH'ers.
Maar voorlopig zit de kalender tot en met juni redelijk vol.
- Peter Tunissen
- Stéphane
@Peter: Je kunt het ook in heats opdelen, net zoals Duez ook doet. Meestal zijn de meeste mensen na een half uur toch te vermoeid om nog scherp te blijven en dat loopt dan ook weer niet altijd goed.
Als je dan b.v. 75 man hebt en een stuk of 8 heats van een half uur kan iedereen meerdere keren rijden. Het is niet zo dat je met 50 man tegelijkertijd de baan op gaat.
Als je dan b.v. 75 man hebt en een stuk of 8 heats van een half uur kan iedereen meerdere keren rijden. Het is niet zo dat je met 50 man tegelijkertijd de baan op gaat.
- Eric-328
Het is naar mijn mening in ieder geval verstandig om een onderscheid te maken in ervaren en minder ervaren rijders. Dit kan aan de hand van langzame en snelle sessies. Langzame sessies zijn niet inhalen (beter voor de veiligheid) of alleen inhalen op het rechte stuk. Snelle sessie inhalen onbeperkt toegestaan.