Ik heb momenteel een MINI Cooper S met JCW kit en de beruchte N14 1.6 THP. Die 1.6 heeft inmiddels echter zoveel interne olielekkage dat er een motorrevisie of een ruilmotor nodig is. Ik was de MINI sowieso al zat en wilde hem al verkopen, maar eerst nog even snel de storing eruit. Dat blijkt dus niet zo simpel.
Kosten voor een ruilmotor en een revisie zijn volgens de garage ongeveer gelijk, alleen een revisie duurt langer. Ik kan het zelf niet, dus ik moet alles laten doen. Een gereviseerde ruilmotor ex montage zie ik bij Minispeed voor 3751 euro aangeboden staan. Inclusief montage dus een behoorlijk bedrag.
De auto heeft nu 110.000 km gelopen en heeft hiernaast ook nieuwe banden nodig. Al met al dus behoorlijke kosten voor een auto die ik niet wil hebben. Ik heb dit niet eerder gehad, dus ben benieuwd wat mijn opties zijn. Verkopen met motorschade zou op zich kunnen, maar hoe en is dat uiteindelijk voordeliger?
Ik wil aan het eind van de rit geen MINI hebben en zoveel mogelijk geld. Ben benieuwd of hier iemand goede ideeën heeft.
(Hij is helaas niet all-risk verzekerd