Ik zoek een BMW E87 130i. Vereisten:
- pre-LCI
- handgeschakeld
- M Sportpakket
- géén actieve besturing
- geen wit of lichtgrijs
Qua kilometerstand, minder dan 150k zou wel mooi zijn, maar een hogere stand (zeg 2 ton) schrikt niet per se af. Als de auto maar netjes bereden is (niet zo makkelijk bij de 130i geloof ik..). Natuurlijk heb ik nog wel wat aanvullende voorkeuren, maar na een paar maanden zoeken heb ik door dat het al moeilijk genoeg is om een net exemplaar te vinden die aan bovenstaande eisen voldoen. De pre-LCIs raken op redelijke leeftijd en ze hebben een wat zwaarder leven dan de gemiddelde 1.2 driecilinder.
Ik heb in de afgelopen maanden concrete interesse gehad in 2 exemplaren. Beide zagen er heel goed uit op de foto's, waren Nederlands geleverd en van respectievelijk 2e en 3e eigenaar. Bij exemplaar 1 bleek uit een aankoopcontrole/proefrit dat de algehele staat niet fraai was (oa. schadeverleden, olielekkage op 2 plaatsen, klappen bij wisselen van verzet). Bij exemplaar 2 kreeg ik van de verkoper na het vragen om toestemming voor een aankoopcontrole een reeks extra foto's van een behoorlijk roestige onderkant (zelfs voor de km-stand en leeftijd). (Exemplaar 2 staat trouwens nog te koop, maar ik vind het niet zo chique om de verkoper hier bij naam te noemen. Als je ook op zoek bent en wil weten om welke het gaat, stuur maar een pb). Deze ervaring heeft me doen besluiten om wat actiever in BMW-eigenaarskringen kenbaar te maken dat ik een mooi exemplaar zoek.
Toch nog wat wensen:
Heel graag: Xenon, Leer, Cruise control
Verder zou mooi zijn: Le-Mans blauw, I drive, stoelverwarming, park-distance control
Budget: 18k, maar hoeft niet op

Tips bij het zoeken (bv. wat zijn betrouwbare adressen voor dit type BMW occasion), over de auto zelf (bv. zijn sommige van mijn eisen of wensen makkelijk achteraf te monteren) of van een andere aard zijn zeer welkom!
Met groet,
Profias