Kanttekening van Hugo

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
HSR

Bericht door HSR » 02 mar 2007, 00:16

Heren,

Er moet iets van mijn hart. En laat ik beginnen met de kanttekening dat ik absoluut géén kwaadbloed wil opzetten.

Ik lees her en der dat nieuwe forummers zich aangemeld hebben door externe links van andere sites. Ik heb enigszins angst dat vele van de nieuwe aanmeldingen puur is vanwegen de CBR07.

Dit hoeft verder geen probleem te zijn, maar voegt m.i. ook niet veel toe als men alleen even spreekwoordelijk spierballen wil rollen tijdens de cbr07 en verder niks toevoegen aan deze fijne online communitie.

Hoe groter de groep, hoe opvallender. En gezien de sociale controle via het www klein is weet je nooit wat voor vlees je in de kuip hebt. Het lijkt me dan ook echt heel klote als er zometeen wat fout gaat omdat iemand even wil laten zien dat je bij 200+ ook nog wielspin kan trekken.

Nogmaals, niet ten nadelen van wie dan ook. Maar misschien ook niet onverstandig er even bij stil te staan.

Mvg,
Hugo. die zelf ook niet roomser dan de paus is.

Ruud H.

Bericht door Ruud H. » 02 mar 2007, 00:32

Ik vond het ook al opvallend druk met de aanmeldingen ineens en denk ook dat de cbr de reden hiervan is. :roll:
Er is toch ook aan ons gevraagd of we het een beetje voor ons wilde houden en nu staan er dus al linkjes op andere site´s. :?

Hopen dat het allemaal goed gaat komen en er dadelijk geen 100 aanmeldingen zijn en 200 auto´s staan van G.. mag weten wie.

Misschien is het vanaf nu toch wel handig als iedereen zich een beetje op de vlakte houd over de CBR. :idea:

Dit naar aanleiding van de post van Hugo en het is natuurlijk maar gewoon mijn mening en gedachten die ik even neerplant dus doe ermee wat je wil. :wink:

Gr:Ruud.
Laatst gewijzigd door Ruud H. op 02 mar 2007, 00:55, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 02 mar 2007, 00:36

Hugo ik heb je opmerking een eigen draad gegeven omdat ik het deelnemers draadje ga opschonen. Jou post is niet zo gek om iedereen even goed na te laten denken. voor wat betreft externe links valt het wel mee hoor. Op het Subaru forum en Porsche forum heb ik een oproep geplaatst. En de mensen die positief gehoor hebben gegeven lijken mij allemaal petrolheads. Ik reken op voldoende verstand van de mensen die meerijden.

RVV

Bericht door RVV » 02 mar 2007, 01:03

Overigens is de deelname datum niet openbaar gemaakt.

911-lover

Bericht door 911-lover » 02 mar 2007, 01:30

Misschien wilden de doorlinkers een paar extra leuke bolides uitnodigen.
En geef toe , een Porsche blijft de maatstaf ommee te vergelijken door rijders van andere merken :twisted: :wink: :lol:

(Ook ik ging voor ik Porsche reed vroeger op Porschejacht met een Corsa )

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 02 mar 2007, 07:18

Ojee.. Hierzo is BMW de maatstaf :wink:

Maar Hugo heeft gelijk ben bang dat een hoop zich aanmelden voor de DFrun en daarna geen bijdrage meer leveren aan dit geweldige forum.. Het gaat mij helaas niet lukken om mee te doen, maar ik had anders ook graag wat minder auto's gezien.. Ik heb wel even het idee gepikt en ga met de Newminiclub een mini cannonballrun doen op 25 maart maar wij zitten met 7 auto's nu en zullen er waarschijnlijk niet veel meer worden want jammer genoeg zijn die Minirijders niet zulke pistolheads.. en daarom had ik graag bij de DF-run erbij willen zijn... maarja :roll:

RVV

Bericht door RVV » 02 mar 2007, 09:09

Niet iedereen is een poster natuurlijk. Waar het omgaat is wat voor een sfeer zo'n evenement overbrengt op het forum. De ervaring leert dat dit soort dingen echt een boost zijn voor een positieve sfeer op het forum. Dankzij dit soort meetings trek je ook een heleboel mensen over de sloot om deel uit te maken van de gemeenschap op DF. Als ik nu al lees hoe enthousiast de nieuwe Porsche members posten. Daarvoor hadden we die niet veel. uiteindelijk levert dit een win win situatie op.
Laatst gewijzigd door RVV op 02 mar 2007, 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 02 mar 2007, 10:27

De boost is er alleen als alles goed gaat.

Ik ben geen doemdenker, maar mijn ervaring is wel dat een grote klapper de sfeer totaal kan verzieken. Ik hoop dat het succes van 06 wordt herhaald.

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 02 mar 2007, 11:04

Ik ben van mening dat je er wel voor moet waken dat het niet een groot streetrace-event wordt, met mensen die allerlei 'vriendjes' meenemen om eens een dagje te racen tegen dure auto's en die niet kijken op een deukje meer of minder.

Voor je het weet sta je te boek als een streetracertjes club en dat zou zonde zijn.

Is er eigenlijk en limiet gesteld aan het aantal auto's dat deel mag nemen?

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 02 mar 2007, 11:08

Het is openbare weg dus je kunt mensen moeilijk verbieden om te komen maar ik (ondanks dat ik in principe geen enkel recht van spreken heb :) ) 'deel' dat gevoel van Hugo ook al wat langer. Lees hier veel mee en zie de mensen toestromen.

In de begindagen van motor-forum.nl (ik was ooit 1 van de moderators daar) hadden we wel eens een mega-meeting (zoals dat heette), kwamen we met 20 man aanzetten.

De laatste keren kwamen er meer dan 800 (!) man. De motoren (was in Veenendaal) moesten onder politiebegeleiding de weg op, zoveel waren het er. Op dat moment was voor mij de lol eraf. Je kent dan ineens ook bijna niemand meer. Gebeurde ook elk evenement wel een paar ongelukken, van mensen die even stoer wilden doen.

En vergeet niet, het gaat bij dit evenement toch om (heel) hard autorijden. Wil niet de moraalridder uithangen (als iemand dat niet is, dan ben ik het wel :) ) maar het heeft zo zijn risico's. Er hoeft maar 1 een fout te maken en je hebt een klapper van jewelste.

Ik hoop dat alles goed gaat verlopen uiteraard!
Laatst gewijzigd door Wouter81 op 02 mar 2007, 11:10, 2 keer totaal gewijzigd.

Tom

Bericht door Tom » 02 mar 2007, 11:09

Goede post Hugo.

RVV

Bericht door RVV » 02 mar 2007, 11:19

We zitten nu op iets van 70/75 auto's bij 100 vinden we het wel genoeg.

Als ik zo de lijst doorloop van deelnemers heb ik niet echt het idee dat keesstreetrace er tussen staat.

Voor alle duidelijkheid iedereen rijd op individuele basis op de autobahn. Er is geen sprake van een georganiseerde rit zoals bv wel is bij toertocht of een puzzelrit.

Het verband is dat we elkaar onmoeten op de parkings, de starparking en de stop and go parkings. Zodra men weer gaat rijden op de snelweg is dat net zoals je dat doet als je vanmiddag op de snelweg gaat rijden als je van je werk komt.

De normale verkeersregels gelden en op de route zijn ook stukken waar een maximum geld van 100 km/h, het gedeelte vanaf afslag Bunde naar de Emstunnel bv. Daar mag je maar 100 km/h ik raad ook iedereen aan om gewoon je daar aan de snelheid te houden. Of iets daarboven, maar ga nou niet plankgas op stukken rijden waar 100 is toegestaan.

Het overgrote gedeelte geld geen snelheidsbeperking en ieder is vrij om zelf te bepalen hoe hard die daar wil rijden. Daar moet je ook niet moeilijker over doen dan dat het is. Zolang de Duitsers de mogelijkheid bieden om hard te rijden, zijn wij vrij om daar gebruik van te maken.

Ongelukken, ja dat kan, maar dat altijd en overal gebeuren, persoonlijk vind ik 120/160 rijden tussen blinde kippen die niks gewend zijn op de Nederlandse snelwegen veel gevaarlijker dan 250/280 rijden op de Duitse autobahn waar we van mekaar weten waar we mee bezig zijn. Daarbij speelt dat de Duitsers hard rijden gewoon gewend zijn.

Je ziet ook gewoon huisvrouwtjes in hun Mercedes C klasse 200 km/h cruisen. In NL is dat gewoon ondenkbaar. En als jij met 250 aankomt gaat dat huisvrouwtje ook nog netjes naar rechts.

Gewoon verstand gebruiken. Potentieel van je auto benutten en weten waar je mee bezig bent, en dat is niets meer en minder dan rijden op de autobahn. Ingewikkelder word het niet :wink:

Knot

Bericht door Knot » 02 mar 2007, 11:50

Mede door dit grote aantal en kans op onrust denk ik niet dat ik met de motor zal komen. Of ik kom alleen het einde van de dag kijken met de astra of ik probeer in te stappen/mee te liften met iemand anders...

RVV

Bericht door RVV » 02 mar 2007, 11:56

Om eerlijk te zijn ben ik het wat betreft de motor het wel met je eens. Ik zie liever ook geen motorrijders meedoen die dag. Uit ervaring weet ik dat je in de kleine spiegeltjes niks ziet, en al helemaal niet als je met 270+ plat op de tank ligt. En als er dan ook nog een keer een Corvette met 300+ voorbij komt blaffen dan krijg je het qua zuigende werking ook nog moeilijk.

Ik kan niet zeggen dat motorrijders niet welkom zijn, maar denk even 78x goed na of je dat echt wel wilt.

Wat ook nog een flink probleem voor motorrijders kan zijn is de wind, we rijden in een zuid/noord/zuid richting, 90% kans dat je flink last hebt van westen of oostenwind. Met 250+ 250 km lang scheef hangen op je motor is het ook weer net niet.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 02 mar 2007, 12:27

Sterk punt idd.

Maar voordat we gaan rollen kun je wel eerrst afspraken maken lijkt me
Vorig jaar waren we met 17 auto's ofzo.
Toen hebben we dat ook gedaan :)

Erik K.

Bericht door Erik K. » 02 mar 2007, 12:32

Vorig jaar zaten we ook een beetje tussen de vakantiegangers, dat zal dit jaar wel minder zijn neem ik aan.

RVV

Bericht door RVV » 02 mar 2007, 12:38

Erik inderdaad,

A) het is in het voorjaar, dus geen vakantie's

B) We starten om 11 uur dat is vrij vroeg, vroeg genoeg voor de echte drukte

C) Naar het Noorden toe, is die baan gewoon leeg ! Vorig jaar reed ik met Paul terug, naar huis via Nieuweschans. Je bent er ook zo met volle pijp en geen hond op de weg. (bij wijze van spreke dan) Vergeet nou even de randstad snelwegen, de A31 is het stiefkindje van de Duitse Autobahnen, ligt in Niemandsland (voor Duitse begrippen dan).

Maik

Bericht door Maik » 02 mar 2007, 13:02

Ik zie ook niet zoveel problemen, maar een ongeluk zit altijd in een klein hoekje natuurlijk, maar iedereen die zich aanmeldt weegt het risico voor zichzelf af.
Ik heb ook helemaal geen problemen met een grote groep, integendeel zelfs. Het is toch gaaf om bij zoiets betrokken te zijn. We zijn allemaal deel van het begin van een legende, zoals ik het een beetje zie.
En reken maar dat als je daar met 100 of meer auto's staat te gassen, dat het opgemerkt gaat worden, door de autoriteiten en misschien ook wel de media, maar so what? Laat het maar lekker groots worden, niet te Nederlandsch denken mensen :wink:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 02 mar 2007, 13:37

Goed opgemerkt Hugo! Goed om te zien dat men een beetje begaan is met DF. Zeer positief!
Maik schreef: Laat het maar lekker groots worden, niet te Nederlandsch denken mensen :wink:
Voor beide kanten is wat te zeggen Maik. DF wil niet als organisatie te boek staan wat begrijpelijk is maar verwacht niet automatisch dat een groot event zichzelf regelt en organiseert. 100 auto's betekent toch als snel 200 mensen waarvan je inmiddels het merendeel niet meer kent. Je weet dus niet 100% zeker wat er op afkomt. Dat was vorig jaar anders, toen was er gewoon veel meer overzicht. Aan de andere kant verwacht ik niet dat de nieuwe aanmelders met hun dure auto's donuts gaan draaien en blind aan het trappen gaan.

Ik vind wel dat de DF moderators voorzichtig zijn in hun berichtgeving maar de verantwoording ligt uiteindelijk bij de deelnemer. Ik hoop dat "we" de cbr07 informatie stroom voldoende besloten hebben kunnen houden en dat er niet een aantal mensen het doorlinken naar andere fora.

En dat voor iemand die dan aan het werk is :cry:

Knot

Bericht door Knot » 02 mar 2007, 13:41

We heten niet allemaal Paul of Rody ;)

Maik

Bericht door Maik » 02 mar 2007, 13:48

Dat het niet hetzelfde wordt als vorig jaar was een tijd geleden al bekend.
Dat het een zooitje wordt staat dus ook al vast.
Werkt het wel, dan is het leuk en gaaf.
Werkt het niet, dan is het pech (of köt, als er domme/nare ongelukken gebeuren), en wordt het de volgende keer anders of niet georganiseert.
Een echte Nederlandse Canonball (zonder idioot gedrag zoals de echte CBR, maar dat heeft iedereen zelf in de hand) is gaaf en zal hopelijk positief opgemerkt worden 8)

Ik zie ook echt wel de gevaren in, maar dat stond al vast zo gauw je aan een evenement als dit gaat denken, dan moet je er gewoon al helemaal niet aan beginnen.

Knot

Bericht door Knot » 02 mar 2007, 13:50

Speedster loopt ook niet zo bizar hard toch?

RVV

Bericht door RVV » 02 mar 2007, 13:58

Paul kan deze keer niet ivm werk, en Knot is ook wijzer geworden :wink:

911-lover

Bericht door 911-lover » 02 mar 2007, 14:03

Knot schreef:Speedster loopt ook niet zo bizar hard toch?
Een goede kennis van me (ik zal hemproberen te overtuigen om mee te gaan) heeft een Opel Speedster Turbo met +/- 260PK en ongeveer 400nM . Ik kan je verzekeren dat dat ding loopt.
Voorheen heeft hij een Lotus Omega gehad en daarvoor een Lotus Esprit Bi-Turbo.
Die man houdt ook van vlottere wagens en moest de Speedster er niet bij horen had hij deze zeker niet gekocht.

Knot

Bericht door Knot » 02 mar 2007, 14:16

Dat geloof ik graag, ken diverse speedsters van een eerdere meeting naar de Nordschleife, ook turbo/compressor erbij.

Alleen de standaard 2.2 16v boekt denk netaan 230 zoiets.

Plaats reactie