Ik ga binnenkort een mooi stekkie voor de modellen uitzoeken. Want ze staan nu weg te stoffen in een boekenkast (Veels te dicht op elkaar). Dat vind ik altijd zo suf. Dus daar moet verandering in komen.
Ik wil de mooiste monteren op een strakke donkerkleurige plaat/tegel en dan aan de muur hangen. Vooral de auto's met dikke spatborden zijn gaaf van bovenaf (288 GTO, Cobra, 944 zoek ik nog). Ik wil die auto's presenteren als kunststukken. In plaats van een vitrinekast vol met auto's, komen ze dus aan de muur te hangen, mooi licht erop. Wordt wel gaaf.
Ik verzamel eigenlijk alleen maar auto's die ik ook zou kopen als ik een droomgarage mocht samenstellen. Vandaar een grote voorkeur voor Le Mans racers, met wat 'cliché' exoten erbij. Ben nu bezig om een aantal auto's te verzamelen die ik zelf heb gehad. Best lastig in 1:18. Gelukkig is er een mooie 924 uitgekomen van Minichamps en zijn er zo nu en dan fraaie Alfa 75's te vinden.
- Facel Vega HK500
- Porsche 911 2.7 RS
- MB SLR 722
- MB SLR Uhlenhaut
- Shelby Cobra
- Ferrari 288 GTO
- Miura (2 st)
- Porsche 917 Gulf
- Porsche 917 Martini (v. Lennep)
- Alfa 33/2 (komt in een diorama als 'restauratie object')
- Ferrari 250 GTO '64
- Ferrari 456 GT type1
- Pre War Alfa 2300 Monza Squadra Bianca (niet te koop)
- Ford GT40 Gulf
- Porsche GT1 Le Mans
- Mitsubishi Evo6 met handtekening van Paul Maaskant en leuke spreuken van Mark. Erg mooi gedetailleerd ding overigens.
- Skyline R34 1:18 RC!
- BMW E34 535 zwart (wordt nog precies zo gemaakt als mijn eigen auto met blackline, zwart leer en handbak (///M pook + stuur).
Ik verzamel in principe alleen 1:18. Maar de afgelopen maanden ben ik een andere weg ingeslagen, ik heb nu een paar mooie exemplaren van Marklin Sprint (jaren '60/'70 racebanen) en dat is 1/32. Ik heb nu een paar originele auto's:
- Carrera 6 (rood en wit)
- Porsche 936 (zwart met snelle motor, daarom de racer)
- Porsche 917/10 Can Am (geel en wit)
Ik heb een Airfix 1:32 Gulf 917 gekocht en die wordt op een zelfde chassis gebouwd als de 936. Voor de mooi, maar wel snel.
In verband met ons Carel Godin de Beaufort project verzamel ik nu ook alle auto's waarin hij ooit geracet heeft (met name Porsches als de 550, 356, Carrera Abarth GTL, RS60, 718 F2, maar ook Maserati 250f, Cooper T51). Moeilijk te vinden en een aantal moet ik ombouwen. Er zijn ook al wat custom exemplaren geleverd, o.a. de 718 F2 en de Maser 250f met juiste startnummers en poppetje van Carel erin. Maar ja, die verzameling gaat veel verder dan schaalmodellen, dus dit is bijzaak, vandaar dat afwijkende maten welkom zijn.
Om alle auto's wat realistischer te maken, ben ik zo nu en dan bezig met het maken van bougie kabels, motorblokjes spuiten en 'arceren' met Tamiya Smoke. Mijn huidige project is een standaard Bburago Testarossa (rood). Die moet wit worden met 1 linker spiegel: Miami Vice all the way.
Dat is tevens het begin van de uitbreiding van de collectie: auto's uit bekende car chases/films/tv series.
Zal binnenkort wat foto's online zetten. Heb alleen tegenwoordig geen Macro lens meer, dat is lastig.